Skocz do zawartości

E92 LCI 328xi 2011 rok - błąd P143E


DEVZO

Rekomendowane odpowiedzi

Witam.

Praktycznie odkąd posiadam E92 LCI 328xi 2011r. świeci mi kontrolka "Service engine soon". Po podpięciu komputera, pokazuje stały błąd "P143E - Direct Ozone Reduction Catalyst Temperature Sensor Gradient Too Low". Po wykasowaniu błędu, wyskoczy z powrotem po przejechaniu kilkunastu kilometrów. Z tego co rozumiem to błąd spowodowany czujnikiem temperatury spalin. Według katalogu realoem ja nie mam czegoś takiego, tylko sondy lambda. Próbowałem lać benzynę 100 oktanową, lecz to nic nie pomogło. Po wykasowaniu błędu mam wrażenie, że auto jest żwawsze. Proszę o jakieś rady bo już mnie to zaczyna denerwować.

 

Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie wiem, nie mam pojęcia. Nie interesowało mnie to. Było to 3 albo 4 lata temu. Pojawił się taki komunikat, poszperałem trochę w sieci. Znalazłem informację, że prawdopodobną przyczyną może być sonda lambda. Zasugerowałem to w jednym z ASO. Zdiagnozowali i potwierdzili, że to sonda lambda. Wymienili i wszystko ok. Autkiem zrobiłem już prawie ok 100 tys km. I było to 100 tys km frajdy z jazdy. Ogólnie to bardzo dobry silnik.

 

Ps taki komunikat może się też pojawiać po zatankowaniu paliwa bardzo słabej jakości. Jednak skoro zalewałeś bak 100 oktanami to nie ten przypadek.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 miesiąc temu...

Witam.

 

Wymieniłem dwie sondy lambda monitorujące (oryginał z ASO), błąd zniknął nawet z błędów stałych. Ucieszony pojeździłem z tydzień i wyskoczył Service engine soon.Po podłączeniu komputera nadal widniej ten sam błąd, którego już nie da się wymazać z błędów stałych. W czym jeszcze szukać przyczyny? Już nie mam pomysłów, myślę żeby jechać do ASO na diagnostykę...

 

Dziękuję za pomoc

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Cześć

 

Znalazłem taki wątek - http://www.1addicts.com/forums/showthread.php?t=969372. W ostatnim poście jest napisane, że po zaprowadzeniu auta to dealera okazało się, że to problem sensora EAC (Environmental Air Catalyst).

To jest to ustrojstwo zamontowane na radiatorze.

Nie masz możliwości odczytać kodu skanerem/kablem dedykowanym do BMW?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzięki kolego!

 

Jeśli to jest to co na tym zdjęciu: http://www.bimmerfest.com/forums/attachment.php?attachmentid=281174&d=1307666114

To problem już chyba rozwiązany :cool2:, ponieważ tego nie mam zamontowanego na radiatorze, tylko przy silniku na opasce i wygląda mi na uszkodzonego. Właśnie zawsze mnie to ciekawiło od czego to może być i gdzie powinno być zamontowane prawidłowo. Kolejna rzecz, która została zrobiona że tak powiem "na odwal się", byleby nabywca samochodu (ja) dojechał do domu. Jutro się tym zajmę i zdam relacje.

 

Co do odczytywania kodu to mam tylko urządzenie diagnostyczne Bosch KTS650. Dedykowanego do BMW nie posiadam.

 

Jeszcze raz dziękuję dzidek25 :cool2:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 lata później...

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.