Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam koledzy.

 

Mam problem z moim silnikiem. A dokładnie to po rozgrzaniu słychać łańcuch rozrządu a szczególnie słychać gruchotanie od spodu silnika. Po odsłonięciu łańcucha moim oczom okazał się widok luźnego łańcucha napędzającego pompę olejową.

Załączam filmik, na nim widać w jakim stanie jest napinacz i własnie ten nieszczęsny łańcuch pompy olejowej.

Proszę was o komentarze co o tym sądzicie. Bardzo proszę o wypowiedz osób które miały już z tym do czynienia.

 

 

Nie wiem czy wymieniać wszystkie łańcuchy i prowadnice czy tylko ten od pompy. Prowadnice też są odrobinę podtarte ok 1cm na środku(dodam zdjęcia jak tylko będzie taka możliwość). Co do zębatek to wydaje mi się że są w dobrym stanie i nie będzie konieczności wymiany choć może ktoś ma inne zdanie.

 

Bardzo was proszę o radę co bym mógł z tym zrobić. Z góry wam dziękuję:)

Opublikowano

hmm ciężka sprawa bo na pewno nie jest tyle co pokazują zegary ;/ czyli 220tyś km;/

 

Jakieś pomysły czy rady? co byście mi proponowali??

Opublikowano
Jak zdejmiesz ten od pompy , to będziesz miał też zdjęty od wałków , więc warto wymienić wszystko na nowo i mieć świeży. Korzystając z okazji jedno pytanie. Czy masz gdzieś poradnik -> krok po kroku jak zdjąć napinacze i łańcuchy . Był bym wdzięczny
Opublikowano

Znalazlem cos w necie ale po angielsku hdzie i jakie blokady zastosowac, dodam linka jak tylko bede przy kompie☺

A napinacze tez wymieniac na nowe czy zostawic stary, nie widacz zeby byl on jakos zuzyty a poza tym naponacz dziala przy cisnieniu oleju.

 

Co do blokady to wiem ze trzeba ustawic na poerwszym cylindrze prace i zablokowac kolo zamachowe i walki rozrzadu. Dodam liknka jak tylko bede mial mozliwosc.

Wie ktos moze jak powinien byc napiety ten lancuch od pompy oleji i jak wyglada napinacz przy nienaciagnietym lancuchu??

Opublikowano

Mam instrukcję do silnika M57 do innych też by się tam znlazły:)

http://workshop-manuals.com/bmw/5_series_e39/530d_m57_sal/2_repair_instructions/11__engine_(m57)/31__camshaft/1_ra__replacing_camshafts_(m57)/

 

Znalazłem jeszcze coś takiego na tym forum

viewtopic.php?f=15&t=246249 niepotrzebnie otwierałem nowy temat mogłem zapytać w tym:)

 

Ja już prawie rozebrałem rozrząd choć muszę kupić blokadę ale zastanawiam się jak założyć łańcuch żeby się nie pomylić o np 1 ząbek bo będzie źle;/ z tego co widzę jak to działa podczas kręcenia wałem to nie będzie większego problemu ale chciałem się po prostu poradzić kogoś kto już taki zabieg przeprowadzał:)

 

kolego marcin19941 kiedy masz zamiar zabrać się za swój rozrząd:) masz jakieś oznaki zużycia??

  • 3 tygodnie później...
Opublikowano

Witam Koledzy, czyszczę miskę olejową no i przy okazji chciałem zobaczyć w jakim stanie są panewki główne i korbowodowe. Co wy onic myślicie, troche są porysowane ale nie ma żadnych głębokich rys są praktycznie gładkie. A druga sprawa to prowadnica łańcucha trochę wytarta.

 

Panewka główna

http://zapodaj.net/36ed015e2742b.jpg.html

 

Panewka korbowodowa

http://zapodaj.net/567c8eb3a6386.jpg.html

 

Prowadnica

http://zapodaj.net/23ddd6b81ee5c.jpg.html

  • 4 tygodnie później...
Opublikowano

SIema

w moim odczuciu paneweczki masz w zajebistym stanie :) gorzej z prowadnicą od rozrządu , widać ślady ściachania.

 

Ja zabiorę się jak mnie nabierze w końcu ochota , chociaż nie ukrywam , że te linki które mi podałeś póki co są wystarczające. Właściwie nie mam oznak zużycia , ale przydało by mi się wymienić uszczelniacze zaworów na głowicy , a wtedy będę miał do zdjęcia rozrząd . Jak do zdjęcia , to i wymieni się na nowe graty.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.