Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam.

Mam problem z wentylatorem w 545i. Mianowicie nie działa. INPA pokazuje bląd 2EFE. Silnik wentylatora jest firmy TEMIC (orginalne naklejki BMW)

Jeden mechanik stwierdział, że nie da się go podpiąć na krtótko i sprawdzic czy działa ponieważ sterowany jest on częstotliwościami, stwierdził też. że faktycznie często padają te silniki. Inny znowustwierdził, że po podpięciu na krótko powienien chodzic a jak nie to znaczy, że uszkodzony. I mam teraz włąsnie klina. Po podpięciu miernika i przełączenie go na impuls (nie znam sie na tym, ale tak, że miernik powinien piszczeć) to nie piszczy jeśli podepnę + do + a - do -, na odwrót jak podepnę to piszczy.

Nie mam pojęcia co teraz zrobić, czy jest to uszkodzony wentylator a jak tak to czy jak mam firmy TEMIC to mogę założyć BOSCHA, bo głównie takie są na allegro?

Czy może wykonać jeszcze jakiś test np INPĄ ?

Czy powód może być gdzies dalej?

We wtyczce jest napięcie sprawdzane miernikiem.

Jest to wentylator "na trzy przewody" i nie wiem jak powineien zachowywać się ten 3-ci wąski kabelek, po podpięciu pokazuje oprór ale nie pokazuje żadnego napięcia.

Bardzo dziękuje z góry za podpowiedzi.

Opublikowano
dwa grube to plus i minus a ten cienki jest od starowania wchodzi do niego sygnał z komputera. Najprawdopodobniej wentylator ze sterownikiem do wymiany
Opublikowano
czyli jak odepnę ten cienki kabel to dostanie tylko + i - czyli dziła tak samo jak próbowałem podpiąc na krótko do akumlatora i nie działał. Jak się myle to prosze mnie poprawić.
Opublikowano

Po odpięciu automatycznie powinien wejść na wysokie obroty wentylator, jak nie to znaczy, ze sterownik w nim walnięty. Sterowany jest ze sterownika silnika odpowiednim przebiegiem prostokątnym, można zrobić test albo za pomocą inpy albo generatora częstotliwości na ne555.

W inpie wejdź w panel klimatyzacji, tam będzie test wentylatora chłodnicy.

  • 6 lat później...
Opublikowano
Po odpięciu automatycznie powinien wejść na wysokie obroty wentylator, jak nie to znaczy, ze sterownik w nim walnięty. Sterowany jest ze sterownika silnika odpowiednim przebiegiem prostokątnym, można zrobić test albo za pomocą inpy albo generatora częstotliwości na ne555.

W inpie wejdź w panel klimatyzacji, tam będzie test wentylatora chłodnicy.

 

cześć,

ja mam takie problem, ze wentylator praktycznie jak się włącza to na wysokich obrotach przez co mi schładza płyn i wskazówka zamiast stać pionowo to opada... (termostaty już wyeliminowałem - 2x wymieniałem na nowe i to nie to...)


Podczas jazdy autostradą wszytsko jest w normie (wskazówka pionowo i nieruchomo) - a jak tylko zjade na stacje to słyszę jak wentylator się włącza na max'a i wskazówka płynu opada do 1/4...

czy to zonacza, ze ten kabelek od sterowania wentylatora np: "jest przerwany?" i wentylator nie ma sygnału sterowania ?


pozdrawiam

M.

Marcin

BMW Klub Polska

F25 X3 2,8iA xDrive

E91 320dA touring

E39 530dA touring

E39 530iA touring

E36 316iA m43 Compact


----------------------------------------

historia - E32 750iA (1992-2004)

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.