Skocz do zawartości

E87 wahacze - wymiana parami?


Taucher

Rekomendowane odpowiedzi

Do wymiany mam jeden z wahaczy. Dokładnie, przedni lewy, tzw "banan".

Podczas mocnego hamowania zaczela mi drzec kierownica (lekko, ale jednak). Po wizycie na szarpakach w celu znalezienia sprawcy zostal namierzony luz wlasnie na lewym bananie (choc bardzo nieduzy).

 

Pytanie czy wymienial ktos wahacz z jednej strony tylko i czy dawalo to poprawe. Zaznacze, ze mam je od nowosci i wiem jaka zywotnosc maja zamienniki, dlatego sie zastanawiam.

 

Aha i prosze nie pisac, ze powinno sie robic wymiane parami itp. bo tak biblia kaze :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Luz na tulei wahacza też może powodować drżenie kierownicy przy hamowaniu. Możesz wymienić tylko jeden wahacz, ale do tego trzeba też zrobić geometrię po wymianie. Nie wiadomo też ile wytrzyma wahacz po drugiej stronie, a później znów wymiana i geometria...

W E91 wymieniłem za jednym zamachem prawie wszystko, tzn 4 wahacze, łączniki stabilizatora. Zostawiłem jedynie końcówki drążków bo były OK i dostawca nie miał Lemfordera, tylko jakieś tanie zamienniki - więc wolałem zostawić oryginały.

Drżenie mogą powodować jeszcze opony lub felgi i to nie zawsze wykaże sprzęt u oponiarzy (niedawno widziałem taki przypadek w F10 - wymiana kół na inne rozwiązała problem).

Edytowane przez chris99

BMW E36 1991 Limuzyna 325i 2005↔2007

BMW E46 2002 Touring 320d Lift 2007↔2010

BMW E91 2006 330d 2010↔2018

BMW E81 2007 118d 2015→

BMW F31 2014 325d 2018→

icon1.png

F31-C-HRj_qqhnpsx.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Opony (kola) wywazane - dwa komplety. Tarcze sprawdzone proste. Mialem kiedys krzywe to wyraznie pedal hamulca mi falowal. Teraz tego nie ma.

 

Dopiero po wymianie tego wahacza (osobiscie widzialem jak tuleja nie trzyma tylko przeskakuje) bede sprawdzal pozostale rzeczy, bo i piasta mogla by byc?

 

Wiem o geometrii po wymianie. Wiec mozna dwa razy stracic i czas i pieniadze wymieniajac pojedynczo :/

 

Najlepsze jest to, ze byl krotki okres, ze to drganie praktycznie zaniklo (tuleja sie ulozyla jakos?? ), bo powiem szczerze, ze na szarpakach jak sprawdzalem to konkretnie trzeba bylo "szarpnac" zeby ta tuleja pokazala, ze przeskakuje

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 lata później...

U mnie winowajca drgan przy hamowaniu byly jednak tarcze (a wlasciwie jedna). A z tym delikatnie luznym bananem jezdze do dzis. Na przegladach nawet mi odradzali zeby to ruszac gdyz jest na bardzo niskim poziomie.

A, ze robie bardzo male przebiegi i nie jezdze po dziurach jak autem offroadowym to nie bylo powodu do wymiany

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.