Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

witam

 

Zakupiłem 530xd 2006 r manual sedan, może jestem przewrażliwiony ale wydaje mi się , że na dziurawej nawierzchni przednie zawieszenie pracuje dosyć głośno jak na tej klasy auto, nie są to metaliczne stuki tylko słychać w znaczący sposób pracę przedniego zawieszenia.

Wszystkie elementy są ok zawieszenie jest sztywne i na 2 stacjach diagnostycznych nikt nic nie znalazł.

Opony mam 225/50/17 zwykłe, twarde run flaty wyrzuciłem po 2 dniach męki.

Mam też e39 i tam zawieszenie pracuje również mało finezyjnie, mam ją 5 lat.

Porównując do audi a6 jest w nim zdecydowanie bardziej komfortowo na wybojach.

Czy w Waszych e60tkach również słychać pokonywane dziury w znaczącym stopniu?

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Tutaj wiele zależy od punktu odniesienia. Ja osobiście byłem mocno zawiedziony pracą standardowego zawieszenia E60 na zwykłych 16-nastkach w porównaniu do W211 na takim samym ogumieniu, ale z obniżonym zawiasem avantgarde (bodaj o 15mm). Na stacji diagnostycznej może być wszystko ok jednak auto ma już swoje lata i gumy też nie mają właściwości takich jak kilka lat wstecz. Być może to jest przyczyną
Opublikowano

Mimo ,że nie ma oznak luzów wymienię gumy stabilizatora zobaczymy czy to przyniesie jakieś rezultaty.

Zawiesznie wg mnie jest super zestrojone i auto prowadzi się bardzo przewidywalnie i pewnie, duży progres w stosunku do e39.

e60 wydaje się jakby ważyła z 500 kg mniej od e39.

Audi jest trochę tapczanowate i nie daje tej pewności prowadzenia natomiast komfort jest wyższy.

Mercedesa znam tylko a klase to dopiero taczka jest...

Jedyny mankament zawieszenia e60 to doznania akustyczne na wybojach.

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
bo A to nie mercedes :wink: przyczyna może być błacha, a być może ten "typ tak ma". Może uda Ci się umówić z jakimś forumowiczem w sprawie porównania pracy zawiasu w dwóch egzemplarzach E60
Opublikowano

mi się wydaje że te auto tak ma...

jak kiedyś miałem E60 to też myślałem że coś jest nie tak ale one takie są...

robiłem magiel, sprawdzałem kilka razy wahacze, wymieniałem gumy i łaczniki stabilizatorów i amortyzatorów bez zmian!

mimo że przywróciłem zawias do stanu fabrycznego jak był głośny to tak został!

jaki masz przebieg?Oryginalny-nie licznikowy :D

one chyba tak mają że powyżej jakiegoś przebiegu jest głośniejszy zawias

wiesz kiedy amorki miąłeś wymieniane bo chyba tylko one mogą głośno pracować...

Opublikowano

Auto ma 320 tys, amory były zmieniane przy 230 tys mam fakturę, która pokrywa się z serwisem w książce.

Stan auta jest świetny wg mnie, zero wkładu nawet olej wymieniony był miesiąc temu...kupiłem ją we własnym zakresie od Niemca, który miał ją od nowości.

Opublikowano

Po Waszych wpisach wnioskuje, że ten typ tak ma bo w e39 mam podobne odczucia.

Nie są to ewidentne metaliczne czy inne stuki a po prostu praca zawieszienia. Będę musiał się przejechać egzemplarzem znajomego na porównanie.

Chciałem jeszcze dodać, że xdrive + manual to ciągły uśmiech przy dynamicznej jeździe.

Opublikowano

Jak porównasz x3 do e60? Szukałem w tych dwóch modelach właśnie.

e60 chciałem 535 ale trafił się piękny xdrive i nie żałuję.

  • 1 miesiąc temu...
Opublikowano
Tez tak miałem bardzo podobny dźwięk i okazała się to głupota mechanik mnie wyśmiał ale jakie było jego zdziwienie jak moja diagnoza byla trafna...łącznik stabilizatora miał rozerwaną gumę. i tak dziwnie stukał na rondzie, 6 mies później z drugiej strony i to samo. sprawdź wiele to nie kosztuje, przekręć kierownica i zobacz wizualnie czy nie sa rozwalone

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.