Skocz do zawartości

E70 3.0d zgasło podczas jazdy i już nie odpala


maciek-bmw530

Rekomendowane odpowiedzi

Witam

Pacjent to e70 3.0d 2007r

Dzisiaj rano podczas jazdy autko przeszło w tryb awaryjny i zgasło od tej pory nie mogę odpalić inpa pokazuje dwa błędy

3EC0 Nockenwellengeber, Signal

3EC1 Nockenwellengeber, Signal

wymieniłem czujnik wałka rozrządu i dalej te błędy auto nie chce zapalić

dodam że jak odepnę czujnik wykasuję błędy to po próbie odpalenia na odpiętym czujniku wywala dokładnie te same błędy.

Zaprzyjaźniony mechanik powiedział że prawdopodobnie przeskoczył łańcuch i będzie wywalał te błędy i że to częsta przypadłość tych silników ale nie chce mi się w to wierzyć mam e39 3.0d z przebiegiem 360tys/km i nigdy nic nie było robione z rozrządem prócz wymiany czujnika a e70 ma dopiero 200tys/km

Sam już nie wiem czy to padł rozrząd mam nadzieję że nie

Wydaje mi się że jakby padł rozrząd to wywaliło by też inne błędy ale pewny nie jestem

Miał ktoś taki przypadek?

Koledzy pomórzcie bo brak mi już siły

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam.

 

Nie chcę Cię martwić ale bardzo prawdopodobne, że padł Ci rozrzad, przypadków jest już od dawna wiele zarówno 3.0d jak i 3.0 sd, 3.5d i 4.0d.

Znam przypadki rozciagnietych łańcuchów przy oryginalnych przebiegach 160 tys jak i 240 tys. Teraz dopiero się o tym słyszy kiedy te auta mają już swoje km. Słyszałem ostatnio nawet o padniętym rozrządzie w F01 750i.

 

Pozdrawiam.

.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja miałem podobnie jadę 160km/h nagle tryb awaryjny i zgasł od tamtej pory zonk nie chce odpalić

Czyli trzeba zabrać się za rozrząd :( dam znać jak ogarnę problem

Troszkę czytałem na temat występowania tych błędów ale w e60 i e61 chłopaki wymieniali oba czujniki wałka i wału też nie pomogło niektórzy czujnik ciśnienia na CR i też nic nie pomogło wiec może rzeczywiście padł rozrząd i błędy 3EC0 i 3EC1 mówią o tym .

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
Witam

Pacjent to e70 3.0d 2007r

Dzisiaj rano podczas jazdy autko przeszło w tryb awaryjny i zgasło od tej pory nie mogę odpalić inpa pokazuje dwa błędy

3EC0 Nockenwellengeber, Signal

3EC1 Nockenwellengeber, Signal

wymieniłem czujnik wałka rozrządu i dalej te błędy auto nie chce zapalić

dodam że jak odepnę czujnik wykasuję błędy to po próbie odpalenia na odpiętym czujniku wywala dokładnie te same błędy.

Zaprzyjaźniony mechanik powiedział że prawdopodobnie przeskoczył łańcuch i będzie wywalał te błędy i że to częsta przypadłość tych silników ale nie chce mi się w to wierzyć mam e39 3.0d z przebiegiem 360tys/km i nigdy nic nie było robione z rozrządem prócz wymiany czujnika a e70 ma dopiero 200tys/km

Sam już nie wiem czy to padł rozrząd mam nadzieję że nie

Wydaje mi się że jakby padł rozrząd to wywaliło by też inne błędy ale pewny nie jestem

Miał ktoś taki przypadek?

Koledzy pomórzcie bo brak mi już siły

 

E39 to inna liga, 3,0d w e39 to super wytrzymała konstrukcja

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

...wcale nie musisz słyszeć halasowania łańcucha przy jego końcówce...wymiana kompletnego oryginalnego rozrządu - koszt ok 4 tys. w 3.0sd. Natomiast w 3.5d.i 4.0d napewno więcej bo rozrzad z tył i trzeba wyjeżdżać do gory z motorem. Jak padnie, to w najlepszym przypadku moze uszkodzić głowice, a w najgorszym nawet nie chce wiedzieć...
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
jak chcesz mieć na tip top wszystko musi wjechać nowe, zrobisz po taniości odbije się czkawką
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Po dokładnych oględzinach do wymiany cały komplet ślizgi łańcuch i napinacz plus konik.

Prawdopodobna przyczyna awarii to niedokręcone śruby wałka bo można było je odkręcić palcami bez najmniejszego problemu reasumując ktoś wcześniej spierniczył robotę i na mnie się odbiło.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Niestety jak się okazało silnik do wymiany

Po zerwaniu łańcucha poszedł wałek ( wykrzywiło go) jeden zawór i dźwigienka naprawa się nie opłaca bo trzeba jeszcze czapkę zrzucić

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To ładnie ktoś wcześniej nagrzebal, Polaczek?

Pamiętaj jak kupisz silnik o tym, żeby też wymienić rozrzad i nie daj sie nabrać na bajki typu: " silnik z przebiegiem 90 tys" chyba że będzie wyjęty z auta, które wcześniej widziałeś...

Pozdrawiam i powodzenia...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.