Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam,

proszę o pomoc użytkowników e90 318i. Ostatnio usłyszałem przytłumione stukanie w silniku. Dźwięk podobny do uszkodzonego VANOSA. Po odkręceniu korka oleju stukanie słychać głośniej.Pojechałem do magika - diagnoza VANOS dwa koła 3200 zł plus robocizna. Szok, ale dziwne Vanos jakby się rozleciał stukałby cały czas a tu jeden dzień stuka drugi nie i ostatnio zauważyłem dziwny objaw jak wciskam sprzęgło stukanie ucicha i jest ok, puszczam sprzęgło słychać stukanie. Nie sądzę że to dwumas bo stukanie dochodzi z przodu silnika i nie jest metaliczny a poza tym dwumas stuka jak się wciska sprzęgło. Czy możliwe że wał korbowy się przesuwa i stuka o blok silnika. ???????

Jeszcze jeden dodatkowy objaw to przy prędkości od 50 km/h jak puszczam gaz na biegu czuć wibracje na gałce zmiany biegów i słychać jakby opona wibrowała i huczało, wciskając gaz / przyśpieszając wibracje zanikają i odgłos również. Podobnie jak powyżej 50 km/h wciskam sprzęgło wibracje na gałce ustają. O co kaman :mad2: :mad2: :roll:

Pytanie czy zarówno pierwszy objaw stukania i wibracje może być powodem sprzęgło ????

Jakieś pomysły.

Opublikowano

Nie otrzymałem żadnych podpowiedzi ale już jedno wiem, stukanie w silniku wyszło że to sprzęgło, jeszcze tylko nie wiem czy to łożysko czy dwumas ale mam nadzieję zę tylko łożysko i wymiana sprzęgła wystarczy.

Zastanawiają mnie tylko te wibracje, wyczuwam je z tylnej części samochodu które przenoszą na skrzynie biegów. Objaw jest taki, że po rozpędzeniu auta do ok 60-80 km/h głównie na 3 biegu po zdjęciu nogi z gazu auto wpada w wibracje po dodaniu gazu wibracji nie ma.

Proszę o pomysły.

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Sprawdz pompe podcisnienia ona jak sie konczy to zaczyna stukac, pompa steruje podcisnienie na serwo czyli hamulce i sprzeglo.
Krzysztof
Opublikowano
Sprawdz pompe podcisnienia ona jak sie konczy to zaczyna stukac, pompa steruje podcisnienie na serwo czyli hamulce i sprzeglo.

 

Tylko czy pompa raz stuka raz nie jak pada. W tym przypadku jest tak, że po wciśnięciu sprzęgła przestaje pukać. Rano też nie puka dopiero jak w pi...e dostanie zaczyna pukać. Tak samo jest z wibracjami. Rano jak jadę delikatnie jadę nic się nie dzieje. Trochę pojeżdżę i poprzeciągam kilka razy i zaczynają się wibracje 60-80 km/m puszczam gaz i trzęsie czuć na gałce i na siedzeniach, wciskam gaz przestaje.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.