Skocz do zawartości

Lacznik stabilizatora , pytanie?!?


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

nie może, jest łącznikiem, jak sama nazwa wskazuje, który łączy elementy zawieszenia z karoseria samochodu aby nie huśtało budą na boki a w połączeniu ze stabilizatorem aby zredukować, a w zasadzie zmienić liniowość siły odśrodkowej podczas pokonywania zakrętów.

 

tak w skrócie to kiedy buda przechyla sie na zakręcie, stabilizator poprzez łącznik ciągnie do góry wachacz z kołem od wewnętrznej, a po zewnętrznej odpycha wachacz z kołem, bez niego zrobienie szybko ciasnego S (szykany), kończy sie poślizgiem a nawet wywrotką..

 

wiec jezeli siadło ci zawieszenie o ileś mm, szukaj winy w sprężynie, gumowych podkładkach elementach mocowania amorów, wachaczy i sprężyn

Czarna Eta (SOLD)................Granatowy Mieczysław (LIVE!).......................Czarna Szmata

http://www.gimnastycy.pl/avatar.jpg

Opublikowano
Ok, wiec teraz pytanie nr 2 jeden zaczyna kwalifikowac sie do zmiany, i satd moje pytanie, wymianiac od razu dwa czy jeden? (a tak na marginesie szkoda ze nie ma znaczenia bo pod obciazeniem wlasnie ta strona bardziej siada z ktorej tenlacznik polecial)
Opublikowano

Nie jest konieczna wymiana obu jednoczesnie. Ale przy okazji mozna to zrobic.

Zwroc natomiast uwage na mocowanie stabilizatora, czyli na gumowe obejmy. Czesto lubia sie wyrobic, tak bylo u mnie, a wtedy nowe koncowki nic nie daja. Gumy te kosztuja jakies kilkanascie zloty za szt., a jest ich dwie.

Pozdr

GO NAVY...
Opublikowano
Tzn, jak sprawdzic czy sa wyrobione? beda popekane czy jak? Czy trzeba szarpnac zeby ocenic?
Opublikowano
Da rade to samemu wymienic poprostu odkrecajac i wkladajac nowe rzeczy , czy jest to bardziej skomplikowane i trzeba tam cos ustawiac lub odpowiednio pozmieniac? Oczywiscie auto trzeba podniesc z obu stron rozumiem?
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Możesz wymienić je sam, to jest dostępne spod auta. Do wymiany łączników wygodnie jest ściągnąć odpowiednie koło. Na prawdę żadna filozofia.

Chwyć za stabilizator i poruszaj nim na boki oraz w górę i w dół - będziesz wiedział, czy gumy są już do wymiany.

 

Odnośnie krzywego auta. Układ stabilizacji nie ma na to wpływu (stabilizator musiałby być kompletnie skrzywiony, a tego to nawet bardzo zdolny kierowca nie zrobi). Przeważnie chodzi tu o sprężyny, jedna siadła delikatnie. W starszych autach jeszcze trzeba zerknąć na kielichy (czy już zawieszenie nie chce iść na spacer samo), ale u Ciebie raczej tego kłopotu nie ma.

Kai

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.