Skocz do zawartości

E46 M43 316i Praca układu chłodzenia - zapowietrzanie się


Lipas

Rekomendowane odpowiedzi

Cześć,

 

Rok od zakupu zaczęły mi się przygody z układem chłodzenia, wyrzucało płyn, kompresor od klimy mokry po zalaniu płynem i odpowietrzeniu, po krótkim czasie była kałuża. Nie mogłem znaleźć nieszczelności i postanowiłem zdjąć głowicę. Głowica była słabo przykręcona i faktycznie przebijał uszczelką płyn. Po wymianie, szpilek i masy uszczelek, pompy wody, wszystkich króćców instalacji chłodzenia, termostatu zrobiłem jeden błąd przy planowaniu pożałowałem na sprawdzenie szczelności głowicy.

 

Po złożeniu, silnik suchy a po przejażdżce po mieście znowu kałuża. Dalej szukałem nieszczelności i znalazłem niewielką na wężu z odpowietrznikiem i dość dużą na wężu tylnego króćca (oba wymienione w poniedziałek). Pod korkiem oleju wycierając z dnia na dzień pojawia się trochę białej mazi. Przewody nie są "betonowe" ale są twardsze (można wcisnąć na conajmniej 0,5 cm).

 

Po mimo wielu napraw w dalszym ciągu nie wiem dokładnie jak ten układ chłodzenia działa (wiem że termostat jest sterowany (podgrzewany z kompa a sam otwiera się przy 105 st.)

 

Podczas odpowietrzania zauważyłem, że na gorącym silniku jak odkręcam odpowietrznik (termostat otwarty, ogrzewanie na max, nawiew na min) wylatuje płyn ALE

jak zamknę odpowietrznik i otworzę korek zbiorniczka, płyn idzie do góry i po ponownym odkręceniu odpowietrznika wali gorącym powietrzem i parującym płynem.

Moje pytanie: Czy to jest normalne, czy również tak macie i ten układ przy odkręceniu korka na gorącym silniku (na jałowym) się zapowietrza?

 

Będę wdzięczny za każdą pomoc.

 

Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Z niesprawdzeniem szczelności głowicy przy zdjęciu praktycznie wszystkiego nie będę komentował bo to głupota, niewiedza albo przesadna oszczędność ale co mam Cię dodatkowo dołować może akurat jest szczelna. Nie wiem jak jest w silnikach m43 ale mam m52tu i myślę, że zasada działania jest podobna. Na otwartym korku ciecz chłodząca nie powinna się podnosić, powinien lecieć strumień płynu i to na tyle. Stan na zimnym silniku jest w porządku ? Wiatrak się załącza ? Najłatwiejszym sposobem na sprawdzenie czy nie przepuszcza spalin do układu jest test na obecność spalin w każdym warsztacie Ci to sprawdzą za garść srebrników. Możesz również się pokusić o sprawdzenie kompresji na cylindrach.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mleko się rozlało, niestety, myślałem że 4 cylindrach to bez sensu bo nie ma takiego obciążenia jak w r6.

Na zimnym silniku jest wszystko ok. Temperaturę trzyma, wiatrak się załącza.

 

M43TU ma roboczą temperaturę pracy ok. 110 st. i jest to na pograniczu wrzenia płynu (starego lub kiepskiej jakości, prestone ma pewnie ze 130 st.).

Termostat otwiera się przy 105 st. i jest dogrzewany wewnętrzną grzałką sterowaną przez DME w zależności od różnych warunków obciążenia.

 

Nie mogę zrobić testu na CO2 bo instalacja jest ciśnieniowa i na rozgrzanym silniku od razu rozpręży i wywali płyn. Odpada bo do testu termostat musi być otwarty, więc silnik musi być nagrzany.

 

Kompresji jeszcze nie robiłem. Na razie chciałbym ustalić czy otwieranie korka na gorącym silniku zapowietrza układ. Wydaje mi się, że tak ale chciałbym to potwierdzić. Może ktoś mógłby sprawdzić u siebie w M43 316 lub 318?

 

Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.