Skocz do zawartości

[520i] Brak oleju? Dolewka nic nie pomogła.


TYGRYSEX

Rekomendowane odpowiedzi

Dziś pojawił się metaliczny dźwięk spod maski. Na bagnecie - 0 oleju. Dolałem litr. Uspokoiło się ale po pół dnia jeżdżenia nadal na bagnecie 0 oleju. Miska olejowa cała. Nigdy nie było problemu z pracą silnika - aż do dziś. E39 520i z gazem. Czyżby to brak oleju powodował taki dźwięk?

 

Tu filmik: https://youtu.be/G45_FLi69e8

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

jak na bagnecie się nic nie pokazało to spokojnie z 2 litry brakowało. Od kreski do kreski jest litr... Do tego silnika wchodzi 6,5 litra oleju... w ogóle jak mogłeś dopuścić do stanu, że nie ma oleju nawet na bagnecie :mad2: dolej mu tyle oleju co ma być i zobacz. Ale jazda bez oleju niczego dobrego nie wróży. Na desce świeciła kontrolka od oleju ? Odme kiedy wymieniałeś?
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kolega widzę oszczędny - po co od razu kupować piątkę, może litr załatwi sprawę :twisted: . Miska cała no to fajnie, ale nie napisałeś czy jest gdzieś zabrudzona olejem, a może silnik w którymś miejscu?
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie oszczędny - proszę bez takich. Litr aby sprawdzić czy po dolewce się wyciszy. Silnik rozgrzany więc zawsze oleju jest mniej. Dolałem litr żeby sprawdzić czy coś się na bagnecie pojawi (oczywiście po ostygnięciu).

Przeraziłem się że nadal nic.

Olej wymieniony - silnik się wyciszył ale od razu słychać że udział w całym zamieszaniu ma któreś łożysko albo napinacz - pewnie bez wymiany paska i sprawdzania po kolei co rzęzi się nie obędzie.

 

Żadna kontrolka się nie zaświeciła, silnik suchy od spodu łącznie z miską... Zobaczymy jutro z rana jak będzie się zachowywał.

 

Aha - w układ weszło 8 LITRÓW! Albo w warsztacie przekłamuje licznik na podajniku oleju albo zrobili mnie w "uja" i przepłaciłem. Byłem przy tym. 8 litrów. To jest możliwe? Sami się dziwili że tyle...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

7.5 l ma suchy pusty układ do poziomu max.

Muszą mieć przeklamania. Co ci lali z tej beczki bo z tego co widać wladowali coś z beczki.

 

Albo przytarles silnik. Jak jechałes z baaaardzo niskim poziomie oleju.

 

Wlales olej nowy silnik się wyciszyl i myślisz ze to łożysko?!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja nie ufam tym oleją z beczki znam za dużo mechaników i historii jaki tam jest olej... A jak wymieniam olej to przeważnie wchodzi około 6 litrów nigdy 8 nie weszło do m52. Może przetarłeś silnik. Z opowiadań wiem, że tylko auta służbowe jeżdżą bez oleju :lol: a tak poważnie. Może akurat Ci się zbiegło i akurat w tym samym czasie padła rolka, poszukaj skąd piszczy. A odmę kiedy wymieniałeś?

 

o daniel twój 8000 post :shock:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dźwięk któregoś łożyska to temat sprzed miesiąca i odbijam się od mechaników bo każdy jak zaczyna mówić że może pompa wody, może koło pasowe, a może to najlepiej rozebrać i łańcuch wymienić to odwracam się na pięcie.

Łożyska / rolki nie łączę z rzężeniem silnika - po wymianie oleju silnik się wyciszył. Jednak dźwięk po bloku silnika lubi się nosić i żeby nie wyszło że ciągle każdy obstawia coś z przodu silnika a wyjdzie że silnik się zaciera :D

 

Trochę mnie uspokoiliście że 7 - 7,5 l. wchodzi na pusty układ. Skoro kolo ssakiem wszystko wybrał (stary olej) to może tak weszło. A przekłamanie 0,5 l. jest akceptowalne. Miski nie odkręcał ale ile tam mogło zostać po wyssaniu - zatem nalał jak być powinno i aby wskazanie na bagnecie było ok. Nie będę się z nimi kłócił - 7 czy 8 l. Przestraszyłem się że podajecie 6,5 a weszło 8...

 

Gdyby silnik się zatarł to jakie byłyby objawy (skrajnie by się zatrzymał chyba)? U mnie po wymianie silnik nie faluje, jest cichutki na biegu jałowym i ma moc. PO przegazowaniu powyżej 2,5 tys. dźwięk kończącego się łożyska/rolki/ cholera wie czego z przodu silnika...

 

Może zrobię test i po kolei spsikam rolki np. płynem - sprawdzę czy się wyciszą i na której dźwięk ustanie. Gdzieś o tym czytałem na forum dawno temu ale nie wiem co to było do psikania. Na pewno nie WD40 :D

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ja bym zaczął od sprawdzenia paska micro, u mnie też coś ostatnio rzęziło myślałem, że łożysko alternatora, a tu skończyły się rolki na pasku micro koszt 80zl nowych. Zdemontuj pasek micro i zobacz rolki jak pracują ja bym je obstawiał :)
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

nawet pro forma można powymieniać te rolki one nie są tak drogie, nie trzeba będzie robić tego za jakiś czas u mnie jedna była zmęczona druga ok wymieniłem wszystko łącznie z paskiem :)
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

koło 100zł zapłaciłem za części. A robocizna nie wiem :roll: mojego auta nie widział mechanik nigdy ;) Wszystko sam staram się robić ewentualnie z kolegą
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Według książki rzeczywiście 6.5l oleju ma byc.Ostatnio wymieniałęm u siebie,6l wlałem i mam idealnie pełny stan wiec na warsztacie raczej mają urządzenie skalibrowane "dla siebie".Brak oleju w silniku i nagłe dziwne odgłosy po nalaniu,naprawde wierzysz że rolka ci sie rozpadła?albo rozrząd dostał w dupe albo vanos.No chyba że przed tą awarią kompletnie nie słuchałeś silnika tylko radia i teraz zwróciłeś uwage.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze

Jeśli ten silnik to przeżyje w dobrej kondycji to będzie to chyba pierwsza sztuka.

 

Czasem ktoś ma ubytek mniejszy i silnik umiera.

 

Myślę , że ten też już jest trupem.

Drogą dedukcji doszedłem do konkluzji...!!!!
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.