Skocz do zawartości

320i Termostat


marcin5001

Rekomendowane odpowiedzi

Witam koledzy,

Jak powinien działać termostat ? Występuje u mnie dziwna sytuacja i podejrzewam, że się zbyt wcześnie otwiera. W mrozne dni auto z trudem podczas jazdy nagrzewa się do 94 stopni, zazwyczaj utrzymuje 93. W normalne dni 10+ stopni auto nagrzewa się do 96. Kolejna sytuacja dość dziwna moim zdaniem, jadąc np na 5 biegu i wciskając pedał gazu troszkę mocniej niż zwykle termostat się otwiera i temperatura spada do 84-85 stopni bądz przy ostrzejszym depnięciu na niższym biegu i utrzymując wysokie obroty spada nawet do 72 stopni i wskazówka się delikatnie w lewo odchyla. Podejrzewam termostat, tylko który ? z tego co wyczytałem powinny być dwa termostaty. Główny wymieniałem 2 lata temu. Można to jakoś sprawdzić ? - m52tu 98r

 

Pozdrawiam, M

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wymieniłem termostat na Wahler i jest podobnie z tym, że:

-Po depnięciu gazu utrzymuje znacznie lepiej temperaturę w granicy 90-95 a nie jak to bywało wcześniej.

-Podczas trzymania wysokich obrotów spadła temperatura do 72 stopni czy może to być spowodowane złym odpowietrzeniem ? Nie udało mi się odpowietrzyć za pierwszym razem.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Siemanko. Dwa termostaty?? pierwsze słysze szczerze mówiąc.

 

A ciekawe czy te skoki temperatury widać też na jakimś programie diagnostycznym?? Może to kurcze czujnik temperatury świruje? odpowietrzyłeś dobrze?

 

Odpowietrzenie wg. kolegi Toudi z sąsiedniego forum nie wiem czy go widziałeś, cytat:

 

Ja robię to na zgaszonym silniku.

Najlepiej (w przypadku braku górki z postu StraHu) podnieść na lewarku lewy przód auta, przekręcić kluczyk na zapłon (aby pozapalały się kontrolki.) ogrzewanie full ciepło ustawić.

Odkręcamy odpowietrznik na wężu/termostacie i chłodnicy, lejemy płyn aż zacznie się wylewać bez bąbli odpowietrznikiem wąż/termostat. Zakręcamy ten odpowietrznik, opuszczamy auto, lejemy płyn (jeżeli jest taka potrzeba), aż z odpowietrznika przy chłodnicy przestaną lecieć bąble.

Gwarantuje że taki sposób zalewania płynu odpowietrzy układ.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kupiłeś nowy termostat?

 

Termostaty w m54 tak własnie się psują, że działają dobrze do 70 stopni, a potem mają problem z utrzymaniem okolicy 90.

Sprawny termostat nie powinien pozwolić na spadek tem poniżej 85-90 stopni. Jest to bardzo ważne ponieważ silnik, który trzyma okolice 70 stopni "marnuje " paliwo na ogrzewanie płynu zamiast na pracę. Z moich obserwacji wynika, że zużycie paliwa rośnie o jakieś 1,5 litra

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W tym silniku jednak jest jeden termostat, gdzieś czytałem o dwóch także mój błąd. Nowy wahler z czescidobmw. Myślę, że sytuacja w pół opanowana. Podszedłem drugi raz do tematu odpowietrzenia i udało się odpowietrzyć na tyle, że temperatura spada maksymalnie do 89-90 stopni po czym rośnie. Dzięki piekar, spróbuje sposobem który podałeś. W tych silnikach odpowietrzyć układ to dramat... Pierwszy termostat Wahler wytrzymał niespełna dwa lata czy to normalne ?
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Układ odpowietrzony i do czasu rozgrzania silnika jest dobrze, po około 15-20km przy mocnym depnięciu problem wraca i temperatura spada nawet do 71 stopni. Co może być przyczyną ? Nie mam pojęcia już. U Was w autach przy odkręconym korku i przygazowaniu wywala płyn ?
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Przy odkręconym korku i dobrze odpowietrzonym układzie przy przegazowywaniu powinna pojawiać się tylko struga przelewu. Poziom płynu nie powinien się podnosić.

 

Przegazowywanie na odkręconym korku jest najlepszym sposobem na odpowietrzenie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Generalnie to płyn wywala z powodu :

1. Przedmuchy do układu chłodzenia

2. Płyn się zagotuje

3. Źle odpowietrzony i jest tz prychanie

4. Wadliwa instalacja gazowa

 

Na rozgrzanym silniku przy dobrze funkcjonującym układzie chłodzenia po ostrożnym otwarciu korka to Ci płyn nie wykipi bo jego objętość się nie wiele zmieniła ale należy pamiętać że jak mamy wodę zamiast dobrego płynu to w układzie gdzie mamy ponad 100 stopni C odkręcając korek tym samym zmniejszamy ciśnienie układu co może spowodować zagotowanie się wody .

 

Hmm... twój jest dziwny bo twierdzisz że masz temperaturę zaniżoną a z pod korka Ci płyn wyrzuca , pasowało by na przedmuchy albo z instalacji gazowej jak taką posiadasz.

zrób test na obecność spalin . Nawet jak Ci płyn z pod korka wyrzuca to mechanik z tym sobie poradzi

..........................................................................................

Generalnie to na privy nie prowadzę korespondencji.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie wyrzuca mi gdy odkręcam korek, wtedy jest tak jak ma być. Jedynie po przygazówce nie raz mi wywalało płyn jeżeli korek był odkręcony i wyjęty (kiedyś jak dopiero uczyłem się odpowietrzać auto, teraz korek jest odkręcony ale nie wyjęty całkowicie). Płyn myślę, jest dobry. Mianowicie Motula. Zapomniałem dodać, że obniżenie temperatury występuje nawet jeżeli termostat nie osiągnie 97 stopni a mianowicie:

-Podczas jazdy pierwsze parę km nagrzewa się do 97 po czym ta wartość już nigdy nie występuje i spada do 96. Gdy przejadę parę km więcej wartość spada do 95 i 96 już nie występuje. Następnie przy przyśpieszeniu niski bieg wysokie obroty spada np do 86 utrzymuje się po czym wzrasta ale jeżeli w tym momencie znów mocno przyśpieszę to od tej samej wartości np 86 spada poniżej więc co może być przyczyną takich objawów ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Z twojego opisu to by wyglądało że to termostat .

Jak wiemy to termostat w zależności od temperatury otwiera lub zamyka obieg krążenia płynu chłodniczego. Jak termostat otworzy pełny obieg płynu i pompa dobrze pompuje to pęd powietrza może nadmiernie z chłodzić radiator co się przekłada na obniżenie temperatury cieczy chłodzącej . Jednym słowem twój termostat jest leniwy i działa z opóźnieniem bo nie przymyka w porę obiegu.

..........................................................................................

Generalnie to na privy nie prowadzę korespondencji.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 miesiąc temu...
Panowie, nie wiem już co mam myśleć. Milion prób odpowietrzania i nic. Czy to normalne, że jak auto stoi to dolny wąż się nagrzewa a chłodnica jest zimna ? Auto stało włączone bardzo długi czas mimo to chłodnica była wciąż zimna. Czy możliwe, że jest zatkana i dlatego jest tak duże ciśnienie w układzie ? Od pewnego czasu wywala mi ciągle płyn chłodniczy, odkręcę korek ścisnę wąż wyleci dużo płynu a za 15 minut znów mam pod sam korek. UPG robiona dość niedawno z planowaniem i sprawdzeniem szczelności więc raczej niemożliwe, że coś jest z nią nie tak. Auto się nagrzewa normalnie i leci gorące powietrze z kratek. Dodam, że poprzedni właściciel nalał jakiś syf uszczelniający w układ lecz po pęknięciu zbiorniczka mechanik niby przepłukał parę razy układ.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gdyby chłodnica była mocno zanieczyszczona wewnątrz, przytkana to dolny przewód od chłodnicy nie powinien się nagrzewać.

Możliwe, że ten cały uszczelniacz zatkał Ci chłodnicę. Mój były "mądry" mechanik zalał mi taki uszczelniacz i szlag trafił mi przez to nagrzewnicę i nie miałem ogrzewania na wolnych.

Wlewanie uszczelniaczy do układu chłodzenia to jest wyrok śmierci dla pojazdu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Parę przyczyn:

-brak kompresji na cylindrach kolejno 7,7,9,9,10,11 po naprawie 14,5 do 15 na każdym więc strzał w dziesiątkę

-twarde węże i spaliny w układzie

-wywaliło zbiorniczek chłodniczy co przesądziło ostatecznie o wymianie uszczelki

 

Podszedłem do ostatniej próby odpowietrzenia układu zrobiłem wszystko dokładnie tak jak przedtem i po przegazowaniu było dużo piany w układzie jak zawsze natomiast zrobiłem jedną rzecz mianowicie... ile pary w łapie zakręciłem korek od chłodnicy o wiele mocniej niż zwykle i już nie ma ciśnienia w układzie, węże są twarde ale z dużo większą lekkością dają się ścisnąć, zobaczę czy z rana wytworzy się podciśnienie i zassie wąż.

 

Dzięki chri$, sprawdzę jutro odpływ chłodnicy. Sprawdziłem teraz też po dość długiej jeździe i dolny wąż letni, górny gorący, chłodnica lodowata.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.