Skocz do zawartości

Czkawka i wahania obrotów - x3 e83 LCI 2.0D 2007r


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam od zakupu samochodu mam problem, który próbowałem rozwiązać u okolicznych mechaników...( bez skutku ) w dodatku jeden z nich po 2 dniach stania samochodu w warsztacie oddał mi go nie naprawionego bez żadnych kosztów rozkładając ręce...

Problem jest bardziej odczuwalny zimowymi porami a latem mniej...(ale także latem).

 

x3 e83 LCI 2.0D 2007r manual.

 

Problem:

Problem jaki występuje to czkawka/szarpnięcia silnikiem po odpaleniu do czasu nagrzania się-osiągnięcia temperatury.

Wraz z szarpnięciami dochodzi do skoku obrotów co widać na zegarze.

Do wszystkiego dochodzi do lekkich szarpnięć podczas przyspieszania na zimnym silniku.

 

Gdy samochód jest rozgrzany i w eksploatacji w ciągu dnia problem jakby znika.(jest nieodczuwalny)

 

Wymienione w tym roku:

Filtr paliwa

Filtr oleju/Olej

Filtr powietrza

Przepływomierze powietrza - dzięki mechanikowi co i tak nic nie pomogło...

 

Błędy jakie wykrył mechanik to (za duże/za małe ciśnienie) co spowodowało, że postanowili mi wymienić przepływomierz...

Więcej błędów nie było...

Sprawdzał wtryski "Programem" i różnica nie przekraczała "1" ani na +/- ...

 

Co mogę dodać-> po resecie komputera u mechanika(wyczyszczeniu z błędów) przez pierwsze odpalenia samochodu -1-2dni samochód odpalał za 2 razem ale to tylko po resecie kompa później jest już ok.

 

Pozdrawiam i będę wdzięczny za sugestie...bo nie chcę wymieniać jak ostatnio części za około 1tyś złotych co i tak nie daje efektu....

Opublikowano

Jaki masz przebieg? kiedy ostatnio czyściłeś kolektor dolotowy, w jakim stanie masz rozrząd?

Ja miałem podobne objawy tzn rano po odpaleniu falowały obroty i przy ruszaniu szarpało autem

Jako że musiałem wymienić rozrząd to przy okazji kazałem wyczyścić kolektor i mechanik nasmarował także jak dobrze pamiętam łożysko wałka sprzęgłowego. Po tych zabiegach auto jeździ jak marzenie :D obroty nie falują po odpaleniu i żadnych szarpań przy ruszaniu

Opublikowano

Dzięki za odpowiedź.

Sprawdzę na początek "kolektor dolotowy" bo nie zaglądałem, nie czyściłem...przy okazji egr wyczyszczę...może choć po części rozwiąże to problemy...

Rozrządu nie dotykałem... przebieg 200tyś z groszem...

Jak zrobię to dam znać ;)

Pozdrawiam

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.