Skocz do zawartości

X3 2,0d 150km 2007 Dziwne walinęcie podczas skręcania kołami


Matias-e90

Rekomendowane odpowiedzi

Witam wszystkich, ponieważ mam problem z X3 to mysle że znajdę w tym dziale pomoc. Otóż pewnego dnia padła słynna zebatka reduktora, więc kupiłem drugą ale po przeczytaniu masy postów stwierdziłem że poprostu obrócę starą i sprawdze. Okazało się że kontrolki zniknęły auto kula jak trzeba. Jednak 3 tygodnie później pojawił sie kolejny problem. Auto przy jeździe na wprot przy prędkościach +40km/h jest wszystko ok jednak podczas gdy np dojeżdzam do miejsca skrętu wrzuam 2 bieg i skręcam kołami jest dość głośne pierdyknięcie...jakby coś przeskakiwało albo waliło. Dzieje się to przy skręcie prawo jak i w lewo. Półosie, przeguby, łozyska górne amorów sprawdzone, gdzie jeszcze szukac gdzieś w napędzie? W reduktorze? w mechanizmie różnicowym? Słuchać to jakby spod silnika Auto 2007 rok 173 tys przebiegu ori.

Przerabiał ktoś, jakies pomysły?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Na to nie wpadlem tylko pytanie czy w tym przypadku moze byc ona winna.Mi jak walnela podpora walu to albo wal drgal albo podczas szybkiego startowania z mieksca cos jakby "tarlo" ale dzieki za sugestie sprawdze to.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 miesiąc temu...

Odkupie troche temat, a więc po szukaniu wszystkich za i przeciw okazało się, że sa 2 błędy (nie znam nazw i kodów błędu) bo nie byłem przy tym. Jeden dot świecy a drugi własnie jakby silnika reduktora/zębatki. Została przeprowadzona adaptacja/czy jakieś kalibrownaie i nagle wszystko jest ok....

Pytanie jest jeszcze jedno okazuje się, że prawdopodobnie zaczyna być do wymiany wysprzęglik i prawdopodobnie łozysko oporowe. Wwumas i sprzęgło wszystko ok. Moje pytanie brzmi czy jest mozliwość wymiany np samego wysprzęglika oraz łożyska oporowego? Na ile to ma sens?

Kolejne pytanko to chciałbym wymienić leje w dyfrach. Jaki olej i ile mi potrzeba?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

U mnie tak samo. Transmax Z (E83 2005) i obrócenie zębatki. Zębatka była tylko delikatnie przytarta może po 1mm ze ścianki wiec w niej nie upatrywałem problemu ale i tak obócilem. Zimo i śniegu przybywaj :twisted:

 

X3 nie poszalejesz za śniegu.Ten napęd jest za kiepski i za delikatny aby go ekstremalnie używać.

A jak juz raz obróciłes zebatke to lada moment spodziewaj ,ze cała skrzynke bedziesz mial do roboty..

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.