Skocz do zawartości

Drgania silnika na biegu jałowym. 535i 245 km lift


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam,

przeczytałem już chyba wszytko co na ten temat można przeczytać lecz niestety nie znalazłem odpowiedzi na moje pytanie/problem. Zakupiłem swoje wymarzone E39 535i 245 km Sedan z 5 biegowym manualem z 2000 roku (październik). Autko zostało solidnie doinwestowane ( wahacze,łaczniki,piasty,opony,tarcze i klocki,łącznik elastyczny wału, poduszka silnika lewa,poduszki skrzyni). Jeżeli chodzi o zawieszenie to wszystko jest zrobione, żadnych luzów. Poduszki silnika podobno w bdb stanie - jedna ciekła więc została wymieniona. Wszystkie podzespoły to produkty niemieckie jak FAG czy Lemforder. Do rzeczy: Lewarek na biegu jałowym drży (czy zimny czy ciepły), podczas jazdy lewarek nie drży oraz nie rusza się (nowe poduszki skrzyni plus ta na silniku). Sam silnik drży na biegu jałowym, jak się mu zwiększy obroty to drgania ustępują. Komputer nie wyświetla żadnych błędów, nie ma wypadających zapłonów, obroty nie falują- nie drgną ani na sekundę. Silnik drży obojętnie czy mamy wciśnięte sprzęgło czy nie (odpada DK). Wydech nie jest luźny oraz ma nowe zawiesia. Podsumowując poduszki silnika są na 100% dobre, poduszki skrzyni też, łącznik elastyczny nowy, zawieszenie doinwestowane chyba już w każdą stronę, a on jak drży na jałowym tak drży do tej pory. W związku z tym mam kilka pytań:

1. Czy dwumas może tak drżeć na jałowym ? (nie słychać stuków z okolic sprzęgła nawet pod dużym obciążeniem)

2. Czy nieszczelność na dolocie może wpływać na drżenie na biegu jałowym ?(jak tak to dlaczego komputer nie pokazuje błędu?)

3. Może w ogóle źle szukam przyczyn usterki i źródło może leżeć kompletnie w czymś innym.

Serdecznie pozdrawiam

Grzegorz

  • Moderatorzy
Opublikowano

Mam R6, więc z V8 może być inaczej trochę.

1. Dwumas przy wcisnitym sprzegle by przestawal dawać o sobie znać.

2. Druga poduszka była wyciągają? Czy na oko jest ok. Może nie jest wylana, ale już wytrzaskana?

3. Obie poduszki skrzyni wymienione?

4. Nieszczelność nie zawsze błędem się objawia. Może jakaś nieduża jest. Masz tam odme? Jeśli tak, to w jakim stanie? Czy przewody są elastyczne?

5. Jak przyspiesza? Jednostajnie do odciny, czy ma a jakieś zająknięcia?

 

Napzisz pw do MaciejV8, może Ci pomóc. Miał ten silnik i zna się w temacie.

viewtopic.php?f=156&t=222454

Opublikowano
Witam, bardzo dziękuję za poświęcony czas na przeczytanie postu i odpowiedź. Poduszki skrzyni wymienione obie, na 100% poduszki silnika są dobre, wyciągane i sprawdzane. Zainteresowałem się sprawa odmy oraz przyspieszania, faktycznie do około 3 tys obr tak jakby muli, nierówno przyspiesza,jakby miał problem wkręcić się wyżej, potem załącza się vanos i idzie do odciny jak burza. Może tu szukać przyczyny? Jakie są objawy niesprawnej odmy oraz co wpływa na nierówne przyspieszanie tak do 3-3,5 tys obrotów? I najważniejsze jak sprawdzić czy odma jest sprawna? Pozdrawiam
  • Moderatorzy
Opublikowano

Odmę sprawdzasz odkręcając korek oleju. Jak obroty "siadają" to jest ok, jak praca silnika się nie zmienia to masz przedmuch.

 

To, że do 3 tys ma zawiechę to raczej wina Vanosa. Masz 2 podwójne? Czy po jednym na każdy rząd?

Jak vanos jest zużyty - w sumie to uszczelni na vanosie sparciałe, to rozkręcanie się silnika jest nierówne.

 

Poczytaj to. Znowu, to jest do R6, nie V8, ale może akurat :)

http://www.blogomotive.pl/index.php/2015/06/19/474-vanos-bez-tajemnic-regeneracja/

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.