Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam!

Właśnie zastanawiam się nad zmianą kompletnego zawieszenia na sportowe w mojej E93 320d 2010. Co powiecie o tym? EIBACH Pro Street S (Obniżające 30-60mm przód i tył). Czy będzie lepsze od seryjnego? Co w ogóle siedzi w standardowych coupe cabrio E93?

  • 2 lata później...
Opublikowano

witam,


Zastanawiam się nad obniżeniem zawieszenia poprzez założenie innych sprężyn. Razi mnie to że przestrzeń między kołem a nadkolem z przodu jest dużo większa niż z tyłu.


Dodatkowo prawa strona jest niżej w stosunku do lewej...


W swoim E93 328i z 2008 roku mam S704A M Sportfahrwerk (M Sports suspension). Czy możecie wyjaśnić co to tak naprawdę znaczy -czy mam inne niż seryjne:

- sprężyny

- amortyzatory

- jeszcze cos innego?


Chciałbym obniżyć rozsądnie przód. Nie wiem czy:

- można założyć sprężyny tylko na przód czy trzeba od razu tez na tył

- w przypadku wymiany sprężyn trzeba też zmienić amortyzatory (na z mniejszym skokiem) czy można zostać przy seryjnych?


Jakie sprężyny polecacie?

Opublikowano

Masz kolego zawieszenie M pakietowe jest ono 2cm niższe niż seryjne. Różnice hmmmm... również mam zawieszenie M ostatnio wymienialem amortyzatory i zamówiłem do zwykłego zawieszenia. Wizualnie identycznie pasuje również p&p czyli według mnie inna jest sprężyna no i może wewnętrzna konstrukcja amorka w sensie sily tłumienia. Po założeniu zwykłych jest lepszy komfort.

Sprężyny jak już to przód tył. Tylko jest pewna kwesria sprężyny około 750-800zl eibach 30/20mm do seryjnych amortyzatorów. I teraz tak do większego obniżenia potrzeba zmienić amortyzatory. W twoim przypadku zyskasz jakieś 10mm co jest moim zadaniem nie opłacalne za 800zl.

Opublikowano

kupuj eibachy lub HRy, poszukaj na zagranicznych forach bo jedne lepiej sie układaja niz te drugie ale już nie pamietam które.


Jak założysz spręzyny do zwykłych amorów to nic sie nie stanie, poprostu pożyją krócej.


U mnie też przód jest lekko do góry w porówaniu do tyłu, nawet z katalogiem bmw z tamtego okresu widać to na fotkach. Przy spręzynach będzie dużo lepiej to wyglądało.


A i pamietaj że spręzyny dopiera sie pod konkretny silnik.

gm7CfMp.jpg?1
Opublikowano

dzieki za odpowiedzi.


z tego co się dowiedziałem to prześwit mierzony w mm (od dolnego rantu felgi do krawędzi nadkola):

Standard: Tył - 595, Przód - 619


Sport M: Tył - 580, Przód - 603


Przy wymianie przednich amortyzatorów z przodu warsztat niestety założył standardowe amortyzatory. Teraz prześwit z przodu wynosi, PP - 613, LP - 618, czyli ok 10 / 15 mm więcej niż powinno być ,a dodatkowo jest nierówno :/


Czy założenie standardowych amortyzatorów mogło wpłynąć na to że przód się podniósł? Warsztat twierdzi że na wysokość zawieszenia nie wpływają amortyzatory. Jeśli tak to dlaczego w moim m-paku przy sportowych sprężynach i niestety nowych standardowych amorach wzrósł prześwit (niestety nie mierzyłem jak było przed wymianą)? Dziś spróbuje obczaić numery sprężyn jakie mam u siebie ale powinny być fabryczne.


Odnośnie sprężyn to te - 20/30 mm zawsze od standardowych czy -20/30 od wyjściowych czyli w moim przypadku od sportowych?


Jak w przypadku tyłu, bo moim zdaniem siedzi niżej i nie chciałbym go już obniżać? W sumie to zależy mi tylko na obniżeniu przodu - czy w takim przypadku tylko gwint wchodzi w grę? Jeśli tak to jaki?

  • 2 tygodnie później...
Opublikowano

Pisałem o tym w innym temacie ale żeby było w jednym miejscu to wklejam i tu:

Zasięgnąłem opinii u producenta amortyzatorów odnośnie montowania standardowych amortyzatorów do sportowego zawieszenia:


Numery seryjne odpowiadają amortyzatorom tak jak Pan dobrał czyli:

31 31 6 785 591 - 311 405 oraz 31 31 6 785 592 311 – 311 406 i one były stosowane przez BMW w M-Technik również. Po założeniu ich, powinno wszystko być jak fabrycznie zestrojone.

Jeżeli wysokość się Panu zmieniła, a sprężyna nie była „ruszana” to różnica wysokości pomiędzy M technik a standard, mogła się tylko zmienić w wyniku zastosowania amortyzatora standardowego, ze względu na inna długość odboju sprężynowego stosowanego wewnątrz w budowie amortyzatora. Prawidłowo powinien mieć Pan amortyzatory 311 405 i 406 i jak katalog tak przewiduje, i tu nie można stosować amortyzatorów standardowego zawieszenia.


Sprężyn numeru nie mogę odczytać na samochodzie natomiast jest tam naklejka D6. Wie ktoś co to znaczy?


Odnośnie sprężyn akcesoryjnych to te - 20/30 mm zawsze od standardowych czy -20/30 od wyjściowych czyli w moim przypadku od sportowych?


Jak w przypadku tyłu, bo moim zdaniem siedzi niżej i nie chciałbym go już obniżać? W sumie to zależy mi tylko na obniżeniu przodu - czy w takim przypadku tylko gwint wchodzi w grę? Czy można sprezynami obniżyć tylko przód? Jeśli gwint tak to jaki?

Opublikowano

A ja odradzam wymianę zawieszenia na gwint..generalnie co kto lubi, ale ja ewentualnie założył by jakiejś dobrej jakości sprężyny -30, które będą pasowały do seryjnych amorkow, I tyle.


Gwint to jest dobry na jazde, na lawete, i zlot.

Do codziennego użytku jest według mnie stratą pieniędzy, i komfortu. A naprawdę dobrej jakości gwint nie kosztuje 1600zl, więc odradzam to badziewie.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.