Skocz do zawartości

olej shell czy castrol 2.0d


Damianf30

Rekomendowane odpowiedzi

Witam , będąc dzisiaj w serwisie kupowałem filtr oleju do mojej f30 , zadałem sprzedawcy pytanie jaki olej mam kupić aby nie popełnić błędu on do mnie 5w30 w jakiejś tam normie (nie zapamiętałem) . Więc ja zadałem pytanie czy aby na pewno castrol , a sprzedawca na to ze zmienił się dostawca i mają teraz shell'a . I stąd moje pytanie skąd ta zmiana skoro BMW rekomenduję castrol to skąd zmiana na shell . Chcę wymienić olej ponieważ jazda na jednym oleju 30000tys to lekka przesada więc wymieniam co 15000 i teraz mam dylemat zalać Shell czy castrol ... Proszę was o jakąś radę bo obecnie nie wiem co mam zrobić z tym olejem
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Panowie zalali shella bo BMW skończyło współprace z castrolem. Ja zalewałem shella zanim jeszcze BMW tak zrobiło :8) Generalnie ma spełniać normę LL-04 a jaka firma to drugorzędne znaczenie...
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kolega powyżej dobrze mówi, ma spełniać normę BMW LL-04

Osobiście zalewam Motulem 5W-40 X-Clean C3, część ludzi z forum leje Liqui Moly

 

Jeśli chodzi o wymianę oleju co 30tys km odpuść... Niby te oleje są LL, ale bardzo sceptycznie do tego podchodzę. Zawsze możesz wymienić olej na własną rękę poza ASO co 15tys km.

Olej traci swoją właściwość po jakimś czasie. Śmigając pod 30tys km silnik spalał olej i trzeba było go dolewać. Wprawdzie niewiele, ale to zawsze ok 0,5l/1tys km .Odkąd wymieniam co 15 tys poza wymianami oleju nic nie dolewam.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wiecie panowie na chwilę obecną mam pakiet serwisów do 100tys km i nie chcę mieszać wymienię teraz na Shell a po gwarancji pomyślę co dalej wiec mam zalać 5w30 long life 04 wiec to pewnie będzie Shell helix diesel albo coś takiego
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Też mam pakiet Service Inclusive i też zdecydowałem się na częstsze wymiany niż wynikałoby to ze wskazań komputera.

Ceny (dla 20i) wyglądają następująco:

Serwis olejowy silnika - 129,15

Przeglad - zakres podstawowy - 86,10

Przeglad/wymiana mikrofiltra(ów) - 86,10

Suma Robocizna - 301,35

Wklad filtra - 65,76

Olej BMW LL04 5W-30 5 SZT. - 430,50

Filtr klimatyzacji - 234,43

Suma - Czesci 730,68

 

Ja odpuściłem wymianę mikrofiltra klimatyzacji, więc wyszło około 600zł za wymianę oleju w ASO, wraz z wpisem o wymianie do historii auta (ale bez kasowania przebiegu pozostałego do kolejnej wymiany w ramach Service Inclusive).

Doradca wspominał, że w razie problemów z autem, BMW inaczej patrzy na auta, które były "lepiej" serwisowane. Nie wiem na ile to wciskanie kitu, a na ile prawda, ale mi przy odbiorze auta zaproponował wymianę osłony przeciwsłonecznej lewej z powodu pękniętego lusterka. Oczywiście bezpłatnie i w ramach gwarancji (kosztorys wymiany takiej osłony to 414,95zł)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja zlewałem olej po dotarciu w silniku n20 , tutaj zdjęcia viewtopic.php?f=179&t=276558&start=75 ,raz że czarny,dwa że gęsty.

Było:

e36 318i Cabrio

E61 525d

F30 318d Sportline

F36 420i M-Pakiet

Jest : G30 518d SportLine

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

AndrzejWWA inaczej patrzą bo nie chcą stracić klienta ... Mamy w rodzinie citroena c5 2.0 hdi od nowości ma 11 lat 400 tyś km przejechane tylko po polskich drogach wymiana oleju co 20 tys km między wymianami weźmie litr oleju nigdy nic nie bylo wymieniane żaden wtrysk żadna turbina kompletnie nic nawet sprzęgło jest fabryczne auto dosłownie bezawaryjne jak na citroena i co najważniejsze od poczatku do końca jeden olej a tutaj kupując samochód marki Premium oczekujesz że będzie wszystko idealne ale niestety tak nie jest i jeszcze wszyscy straszą tym rozrządem ale myślę że w dużej mierze awarie rozrządu to wina za długiego okresu między wymianami oleju takie jest moje zdanie wybaczcie mi moje zażenowanie tym wszystkim ale miałem ciężki dzień :|
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

http://www.wykop.pl/ramka/2367418/bardzo-ciekawy-test-olejow-silnikowych-zdjecia-mowia-same-za-siebie/

Jakby tak w to wierzyc to Rosyjski olej najlepszy na świecie :mrgreen:

Było:

e36 318i Cabrio

E61 525d

F30 318d Sportline

F36 420i M-Pakiet

Jest : G30 518d SportLine

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

te testy to typowe ruskie, ruskie czego sie czepia to ..... taki to narod. smaża olej i patrza co z niego wyjdzie, na pewno nie jajka na bekonie.

widzialem duzo silnikow rozbebeszonych po long lifie i po najtanszym dostepnym oleju nie mieszczacym sie w normach, czasami z duzymi przebiegami, mowie tu o dieslach, w zadnym z nich nie bylo tego typu szlamu czy osadu. no chyba ze byl niewidoczny ludzkim okiem.

twierdze, ze olej w silnikach diesla z dpf moze wizulanie wygladac dobrze i nie zostawiac najmniejszego osadu w silniku, a pomimo tego moze nie spełniac swoich wlasciwosci smarujacych.

w silnikach benzynowych sa o wiele wieksze temperatury i tam jakosc oleju ma zasadnicze zanaczenie. w silnikach benzynowych o wiele latwiej o szlam i roznego rodzaju nagar.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.