Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano (edytowane)

Witam, na wstepie chce pozdrowic wszystkich forumowiczow i przeprosic za brak ogonkow w moich wypowiedziach. Aktualnie mieszkam w UK - wiec potrzebuje autko zgodne z ich ruchem....

 

 

Dlugo sie przymiezalem do zalozenia tematu, gdyz moja Bawarka na tle Waszych wyglada mizernie (jeszcze....), ale dziewczyna (zagorzala fanka, aktywna klubowiczka i posiadaczka Puga 206 RC :evil: ) mnie namowila tak wiec i jest! :D

 

Auto kupilem okolo sierpnia 2014... Wczesniej posiadalem E46 325i M-sport 192km, tutaj fota ze "ze skarbem mojej lubej":

http://i57.tinypic.com/v7qj2b.jpg

Beta byla "dopieszczana" i opisana na innym forum, niestety po kilkunastu udanych poslizgach, poczulem sie zbyt pewnie i final byl w rowie przy ~70, a na tylnych kolach niecale 110... W E46 bylem mega zakochany, kolejne tez chcialem E46 ale juz w kombi, bo duzo zwiedzamy z dziewczyna i tak jest nam wygodniej. W gre wchodzilo tylko E46 330d 204 kuce, kombi, w pakiecie M. Takiego z lupa szukac... Trafila sie okazja blisko mnie - E61. Pojechalem, zobaczylem i kupilem... Na poczatku plan byl taki : "nic nie robie, nic nie inwestuje, jezdze.... jak sie cos spierdzieli to naprawie, nic poza tym.". Taki stan utrzymal sie tylko pierwszy miesiac....moze dwa :D

 

Ogolne info o aucie:

 

BMW E61 525d z maja 2004 roku. Srebrna - Titan Silver. Chyba najbiedniejsza z najbiedniejszych opcji w dodatku szara tapicerka materialowa... ;/

 

Tak wygladalo auto po kupnie:

 

http://oi57.tinypic.com/2cyk75x.jpg

 

http://oi61.tinypic.com/hvqy5i.jpg

 

http://oi60.tinypic.com/bhgcj7.jpg

 

Tak sie tluklem okolo miesiac... Mialem sie nie przywiazywac do auta, jednak komfort i ogolny styl auta... :obloki:

 

 

Pierwsza rzecz w aucie "Level control system fault"... Sporadycznie, okolo pol roku z tym jezdzilem az sie wzielem za to... W serwisie BMW wyceniono na +/- 1200 funtow... Cena zaporowa jak dla mnie, wiec poszukalem co i jak i zamowilem z Niemiec oryginalny kompresor AMK (taki sam jak w serwisie maja) za okolo 360 funtow, tydzien pozniej kilka godzin w garazu z autem na lewarku i po problemie! Wyminilem kompresor, waz do filtra na grubszy, filterek, przekaznik i zawor miedzy kompresorem i poduchami. Niestety fotki z tego mi sie gdzies zapodzialy... Autko od razu stalo sie bardziej komfortowe, jednak zaczely swirowac kseny, wiec wpadly po drodze nowe :D

 

Nastepnie "Restraint systems fault"... Tutaj wiadomo, mata w siedzeniu pasazera, poszedlem na latwizne i druciarstwo... Oporniki zalatwily teoretycznie sprawe :cry: :evil:

http://s3.postimg.org/b7c176lir/10846766_879675045386369_713508621_n.jpg

 

Nie dlugo pozniej wycieczka do PL w "deszczyku" i na miejscu problem z centralnym zamkiem.... Dorobienie nowego klucza w ASO.... zonk, dalej nie dziala! Przyczyna: wiazka w klapie bagaznika przelamana plus modul zalanay - osuszylem, wyczyscilem styki i uziemienie... DZIALA!! :D

http://oi58.tinypic.com/2q9dk3l.jpg

Oczywiscie po zabiegu odpowiednio modul pod spojlerem uszczelniony, do dzis nie ma problemu (odpukac).

 

 

Moja radosc z w pelni sprawnego auta nie trwala dlugo :D Beta zaczela piszczec przy gaszeniu i odpalaniu - ogien na kanal, wymiana paska i napinacza :D Ufff lepiej! Ostatni dzien urlopu, przed wyjazdem, podpinam kompa i rutynowa kontrola - PRZEPUSTNICA PADLA!! :oops: Szybki telefon, na wariata dorwalem uzywana przepustnice, pojechalem po nia ok 150 km, godzina 16 z groszem wymieniam przepustnice na parkingu na Lidlu! :D Godzina 19 pakuje auto do wyjazdu, godzina 20 -> powrot do uk :twisted: :8) Tutaj autko chwile pojezdzilo sprawne... CHWILE!

 

Gdzies po drodze moje opony zimowe zakonczyly swoj zywot wiec wpadly od razu felgi 17"....

http://oi58.tinypic.com/xdtmhj.jpg

 

Jakis czas po zmianie auto zaczelo byc niestabilne, tyl mi plywac zaczal, a chwilke pozniej zaczal skrzypiec jak stary woz strazacki :mrgreen: Przeszperanie forum --> tuleje plywajace (wiadomo skad nazwa...). Tutaj nie powiem, zeszlo mi tak: od 14 do 18 prawa strona i od 21 do okolo 24 lewa... ;/ :mad2: :roll: Po wymianie lepiej, jednak przy podlaczaniu czunika na wahaczu podpielem go na odwtor i jedna strona z auta nie chciala mi wstac... 10 min zajelo mi dojscie dlaczego, szybka korekta... jazda probna.... MIODZIO :!: :D :8)

 

 

 

W tym miejscu moja kochana dziewczyna, zafundowala mi przedni zderzak z m-paku.... Ja posunelem sie krok dalej i doszedl tyl m-pak plus PDC. Wszystko wykonywalem absolutnie sam (moze pzoa pomoca ukochanej, ona trzymala mi zderzaki z jednej strony :D), gdyz w mojej okolicy w UK nie znam jeszcze nikogo kumatego w tych tematach... Fotki z relacji dolacze w kolejnych wiad (o ile bedzie jakiekolwiek zainteresowanie tematem), gdyz na dzisiaj konczy mi sie wena do pisania.

 

 

Na koniec dodam liste modow jakie do tej pory przeprowadzilem i jakie sa w planach:

- dolozenie podsietlenia na nogi [09/2015]

- "shadowline plastidipem" :evil: :twisted: :norty:

- dolozenie cykczy z logic 7, przebudowa lekka audio i subik w bagazniku [08/2015]

- PDC retrofit [09/2015]

- przedni i tylny zderzak M-pakiet [09/2015]

- rozszerzenie "ambitient light" wg wlasnych upodoban [czesci juz sa, musze znalezc chwilke czasu]

- zmiana kiery na M [plany na listopad]

- dolozenie bocznych listw M [plan na listopad]

- szara skora i fotele Comfort [plany nie wiem kiedy, kompletuje info co i jak]

- przyciemnienie szyb [plan na pazdziernik - urlop w PL!!]

(pogrubione juz wykonane)

 

 

A tak beta prezentuje sie na chwile obecna:

http://oi61.tinypic.com/2sbakuu.jpg

 

http://oi57.tinypic.com/qs8enq.jpg

 

http://oi60.tinypic.com/2dtrp08.jpg

 

12021983_1032855530068319_123564809_n.jpg?oh=20b303dbfa4a219eb5a806d12e4ae999&oe=55F9CB3F

Edytowane przez tabbasek
Opublikowano
xenon też by sie przydał e60/61 bez soczewek biednie wygląda

______________

champion

e53 3.0dA 2005

e53 3.0dA 2004

Opublikowano

Jako ze chwilke czasu dzisiaj znalazlem, dodam kilka fotek z modow, o ktorych wczsiej wspomnialem :)

 

 

Tak wiec po kolei, dolozenie oswietlenia na nogi lub uwidocznienie syfu w aucie... jak kto zwie... :mrgreen: Tak wygladalo w nocy przed:

 

http://oi61.tinypic.com/2hmkj9g.jpg

 

 

A chwilke pozniej... P.S. Wybaczcie za syf w aucie, ale uzytkuje je codziennie, do/po/w trakcie pracy... A grzebalem i fotki cyknelem zanim zdazylem posprzatac :cry:

 

http://oi58.tinypic.com/2ir86lu.jpg

 

 

Pozniej doposazenie w PDC, platanina kabelkow itp...

 

http://oi57.tinypic.com/5v68fd.jpg

 

Tutaj wiazka z ASO:

 

http://oi58.tinypic.com/bg7pkm.jpg

 

I jazda w aucie:

 

http://oi59.tinypic.com/11t5sls.jpg

 

http://oi59.tinypic.com/2u4o76t.jpg

 

Efekt finalny widac w pierwszym poscie wiec juz nie bede spamowal fotkami :)

 

Jak mi starczy weny to machne mini poradnik jak dolzoyc swiatelka. Co do PDC to chwilke zajelo mi kodowanie MASK, gdyz w internecie nic na ten temat nie moglem znalezc... Problemy mialem, a co sie okazalo? Wszystko bylo ok od razu po zmianie VO. Problem byl w tym, ze te zlaczki do podlaczenia sie pod K-CAN z ASO byly badziewne i po prostu nie istanialo fizyczne polaczenie modulu PDC z autem! Wymienilem zlaczki na inne i od razu wszystko zaczelo dzialac :)

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.