Skocz do zawartości

Obniżenie zawieszenia E34 525i


MaciekM50

Rekomendowane odpowiedzi

Siemka.

Stwierdziłem, że moja E34 siedzi za wysoko. Chciałbym ją troszkę obniżyć. Konkretnie chodzi mi o jakieś 40mm.

Z przodu do wymiany mam i tak do wymiany amorki, bo się rozlały.

Nie mówię o jakimś gównie, chciałbym zrobić to w miarę porządnie. Słyszałem, że dobre są Blisteiny B6.

Nie mówię o gwincie, tylko o sportowych sprężynach oraz amortyzatorach.

Polecacie jakiś dobry zestawik?

Dodam, że mam felgi 16" na balonie 225/55 ale w późniejszym czasie na salon wbijają BBSy RC 090 17" :)

Z góry dziękuję za pomoc.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...
40 to ciut mało ale już nieźle. B6 świetne ale drogie. Możesz użyć markowych standardowych niemniej będzie bardziej miękko. Polecam boge choć trudne do dostania. Spingi to już mniejszy problem od używek po nowe, nawet te niemieckie wpusty typu mts czy ms.
http://img842.imageshack.us/img842/1250/arto.png
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

Co Bilsteinów , masz dwa rozwiązania:

1. tanio kupić (w cenie około 400 zł/szt) amortyzatory sprowadzane z Niemiec; minusem jest brak gwarancji w Polsce, pozostaje tylko rękojmia sprzedawcy

2. kupić drogo w Zerkopolu (około 700 zł/szt); plusem jest gwarancja producenta w Polsce oraz, w cenie, ustawienie parametrów amortyzatorów pod Twoje indywidualne wymagania

 

Wariant numer 1. zrealizowałem dwukrotnie, kupowałem B8 w firmie mtsbilstein.pl, raz do E34 (wyciągnąłem z pudełka i przejechałem 100 tys. km bez problemów), raz do E30 - po roku wysłałem do Zerkopolu i zmieniłem parametry (jeździłem w KJS).

 

Jeżeli nie masz specyficznych oczekiwań, proponuję wariant 1.; jeżeli dokładnie wiesz, czego oczekujesz od zawieszenia - proponuję wariant 2. Do sportowej jazdy oryginalne B8 są po prostu za miękkie.

 

Pozdr

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Co Bilsteinów , masz dwa rozwiązania:

1. tanio kupić (w cenie około 400 zł/szt) amortyzatory sprowadzane z Niemiec; minusem jest brak gwarancji w Polsce, pozostaje tylko rękojmia sprzedawcy

te to sobie możesz założyć żeby żółto było... to nie jest produkt który można komukolwiek polecić... co do b8... za miękki do czego?? co ma kjs do zestawu drogowego?? b6 od b8 różni jedynie skok i szczerze mówiąc przy wyczynowym zawiasie nie widzę osobiści b8 w kjs, ogólnie są do tego inne rozwiązania, przynajmniej ja bym ich nie zamontował (chyba, że chcesz powiedzieć że w tej materii głównym elementem jest bezsensowne i bezgraniczne obniżenie samochodu).

http://img842.imageshack.us/img842/1250/arto.png
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zostawiając emocje na boku:

1. Kupowałem oryginalne amortyzatory Bilsteina w cenie ok. 400 zł za sztukę, w oryginalnych pudełkach, zapakowane, od dostawcy sprawdzonego także przez innychużytkowników BMW, jeden komplet wysyłałem do Zerkopolu - wróciły wystrojone pod parametry, jakie chciałem, więc na pewno były oryginalne.

2. Nie wiem jakie masz doświadczenia, na jakich zawodach, jakim autem, na jakich zawieszeniach jeździłeś, o jakich " innych rozwiązaniach " mówisz. Oryginalne, nie wystrojone b8 są za miękkie do, np. zawodów na asfalcie, to było powodem wysłania bilków do Zerkopolu.

 

Jeżeli masz swoje doświadczenia w tej materii, chętnie poczytam.

 

Pozdrawiam serdecznie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ja bym chętnie kupił pare sztuk b8 lub b6 w cenie 400zł... :)

tu nie chodzi o to czy b8 czy b6 są za miękkie tylko jeśli rozmawiamy o zawieszeniu wyczynowym to zestaw sprężyna plus b8 to średnie rozwiązanie, bo już samo tak duże obniżenie powoduje ograniczenia które podczas zawodów "wyjdą" albo uszkodzeniami albo czasami przejazdów. Tutaj topowym przykładem będzie poczciwa e30, chyba, że zamontowana osłona będzie 5 elementem stykowym asfaltu.

 

ps. zgadzam, się, bilstein ma w miarę dobrze rozwinięty serwis i możliwości regeneracji czy wystrojenia swoich zawieszeń i to dla amatora jest ogromną zaletą i pomijając możliwości samych produktów w sporcie wchodzimy w zestawy które nie tylko pozwalają regulować wysokość czy twardość ale i geometrie zawieszenia (oczywiście mając pierwsze autko i chęci na pierwsze szlify w sporcie zaczynamy od trendów czystko tuningowych).

http://img842.imageshack.us/img842/1250/arto.png
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 lata później...

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.