Skocz do zawartości

[E46] 318i N42B20 problem z obrotami, diagnostyka DIS


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano (edytowane)

Witam wszystkich ponownie, od dłuższego czasu walczę z falującymi obrotami w moim n42. Problem był od początku- po zapaleniu auta na zimnym silniku po wyłączeniu pompy wtórnego powietrza obroty spadały ze 2, 3 razy na ok 400 i się wyrównywały, zrobiłem kilka operacji w tym czasie takich jak wymiana odmy, wycięcie katalizatorów i emulacja sond za nimi wkręconymi redukcjami, czyszczenie kolektora dolotowego, przepustnicy, map sensora i przewodów od odmy- były całe, wymiana wszystkich sond lambda na używane- dwie miały uszkodzone grzałki, wymiana świec zapłonowych, montaż lpg.

Teraz efekt mam taki, że po wyłączeniu pompy wtórnego powietrza, a w szczególności na rozgrzanym silniku obroty falują z ok 1500rpm na 800 lub stoją w miejscu na ok 1500 aż wcisnę na chwilę pedał gazu lub obciążę silnik aby te uspokoiły się na chwilę i sytuacja jest od nowa.

Są też momenty gdzie wszystko jest w miarę ok- obroty czasami tylko zafalują o ok 30rpm.

Dodatkowo co zauważyłem odnośnie obrotów podczas jazdy- gdy samochód jest rozpędzony i puszczam go na biegu jałowym to przy dodawaniu gazu obroty wolno rosną mimo całkowitego wciśnięcia pedału gazu, zatrzymują się i wolno spadają po odpuszczeniu pedału gazu; problem ten nie występuje gdy samochód stoi w miejscu. Kasowanie adaptacji inpą nie pomagało a jeśli już to nie na długo co najwyżej dzień. Sondy z tego co patrzyłem na inpie pracują. Auto lubi dymić, są momenty gdzie bardzo mocno dymi a są momenty gdzie wcale, jak na razie nie znam konsumpcji oleju ponieważ miałem nieszczelność na bagnecie którą zlikwidowałem na dniach. Szczelność dolotu jest raczej ok, pryskałem obficie samostartem prawie wszędzie i nic, dodatkowo przy nieszczelności problem występował by raczej cały czas a nie na "kaprys" lub w szczególności po porządnym rozgrzaniu silnika.

Wczoraj zaopatrzyłem się w DISa aby może w ten też sposób usprawnić mi pomoc, jednak jak na razie moja umiejętność posługiwania się DISem jest podstawowa, więc w razie sugestii proszę też o jakąś krótką instrukcję do jej wykonania na DISie.

Jutro sprawdzę kompresje i pospawam dokładnie wydech po usunięciu katów.

Proszę o jakieś sugestie i pomoc.

Pozdrawiam.

P.S dodam, że nie podobają mi się czasy wtrysków benzynowych- są różnice nawet o ok. 0,5ms między cylindrami, drugi wtryskiwacz ma zawsze najdłuższe czasy, jednak zbliżone do siebie są czasy wtrysków 1 i 4 to tak ze wskazań programu diagnostycznego STAGA.

Błędów żadnych nie ma.

Edytowane przez Medick
Opublikowano
Już ja lepiej pominę kwestię wpakowania kasy i poświęconego czasu bo przez ostatnie 2 miesiące poszło z 4,5tys + instalacja lpg, stracone lato- wymiana sprzęgła, koła dwumasowego, wszystkie 7 tulei belki tylnej, podpora wału, łącznik elastyczny wału ze skrzynią, półosie, dyfer, regeneracja zacisków hamulcowych, przewody hamulcowe, oleje i inne środki a nadal mi coś stuka przy ruszaniu i najprawdopodobniej do wymiany będzie skrzynia biegów, szlag bierze. Brałem pod uwagę vanosy jednak nie wiem jak je zdiagnozować?
Opublikowano

Dziś trochę jeszcze popatrzyłem i przy próbie sprawdzenia kompresji znalazłem dwie niedokręcone świece więc je dokręciłem ale to nie rozwiązało problemu.

Nie udało mi się jednak zmierzyć kompresji po odpaleniu manometr wskakiwał na 5 i trzymał się na 0- może też coś nie tak mi poszło z procedurą w DISie lub z samym podłączeniem manometru ze względu na długi kanał cewki.

Robiłem też testy vanosów i DIS nie wykrył problemu, proszę rzucić też okiem na wartości adaptacji i wartości aktualne położenia wałków:

http://www.tinypic.pl/nyiymdyavr63

Po przyjechaniu do domu wpadłem jeszcze na pomysł sprawdzenia ładowania i tak na szybko z testów zegarów wyszło mi:

-bez obciążenia- do 14V

-pod pełnym obciążeniem światła, podgrzewanie szyby, nadmuch okazało się, że ładowania nie ma- najniższa wartość 12V

Mam też pytania co do DISa co oznacza taka wiadomość?

http://www.tinypic.pl/ymvpon6vjasg

i co oznaczają znaczki przy każdym wierszu i dlaczego zbiera się ta lista?

http://www.tinypic.pl/cdo8y4er1g1q

 

Pozdrawiam

Opublikowano

Witam ponownie. Zakupiłem odpowiedni manometr i zmierzyłem kompresję która przedstawia się następująco:

Minimum valve lift:

cyl.1- 7.5

cyl.2- 8

cyl.3- 7.5

cyl.4- 6

 

Valve lift 9.6mm więc chyba max:

cyl.1- 11

cyl.2- 11.3

cyl.3- 11.3

cyl.4- 11.6

 

Próba olejowa:

cyl.1- 13.4

cyl.2- 13.7

cyl.3- 14.6

cyl.4- 13.7

 

Prosiłbym o ocenę ludzi którzy mają większe doświadczenie z tym silnikiem.

Wg TISa ciśnienie ma wynosić 9-18bar, ze wzoru jest to 12.5bar.

 

Pozdrawiam.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.