Skocz do zawartości

320d Temperatura Poza pion ?


Marcin1989

Rekomendowane odpowiedzi

Witam Powracam dalej z układem chłodzenia ..Wentylator już wymieniłem i chodzi ( wcześniejszy nie działał i temp wchodziła w te gorączki na czerwone pole ) Teraz jak jest gorąco temp idzie poza pion ale nie przekracza następnej białej kreski ale mnie to martwi zew w pionie nie ma tylko za pion i po jakims czasie wraca do normy i znowu tak skacze .. Co to może być ? Wymieniłem

 

-Wentylator

-zbiorniczek wyrównawczy

- termostat ale ten mały a nie główny

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
To masz jakieś 120 stopni..wymień t.główny i sprawdź stan pompy wody.

Mój czarnuch

Drugi czarnuch-540i

E32 740IL

Kupię do e46 sedan przedlift:

- maskę cosmosschwarz 303

- osłonę dźwigni automat 51167059413 ("-" do przodu)

- listwę spryskiwaczy mgłowych polift (303 cosmosschwarz)

Najlepiej Dolny Śląsk, tel. 782-784-200.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
To masz jakieś 120 stopni..wymień t.główny i sprawdź stan pompy wody.

Mój czarnuch

Drugi czarnuch-540i

E32 740IL

Kupię do e46 sedan przedlift:

- maskę cosmosschwarz 303

- osłonę dźwigni automat 51167059413 ("-" do przodu)

- listwę spryskiwaczy mgłowych polift (303 cosmosschwarz)

Najlepiej Dolny Śląsk, tel. 782-784-200.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Pytasz czym sie różnią płyny za 20 zł i za 100zł , nie wkleiłeś linków do tych płynów ale sądzę że jeden to koncentrat a drugi to gotowy.

Jest sporo markowych płynów ,ja leję gotowy Preston l ale i można kupić w ASO co niby tylko jest do BMW ale jak byś go zalał do VW to też by chodził.

W płynie ważna jest temperatura wrzenia , zamarzania, aby się nie pienił , aby nie robił osadów, aby nie powodował korozji , aby był długowieczny , aby był mieszalny z innymi płynami .

W zasadzie to chyba wszystkie płyny są na glikolu , nawet te z Chin.

..........................................................................................

Generalnie to na privy nie prowadzę korespondencji.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 10 miesięcy temu...

Witam Formowiczów od paru miesięcy walczę nadal z moim autem i już sił brak ... Od Początku .... Rok temu było wszystko okey temp powyżej 30c Wskazówka Pion jak należy .Później któregoś dnia pękł mi zbiorniczek wyrównawczy (niby standard oryginalnych zb) I od tego czasu zaczęły się problemu Kupiłem zamiennik (Różnił się tylko tym że Ory miał dodatkową taka rurke z wężykiem jakby przelew .Zamiennik nie ) Mianowicie założyłem nowy zbiornik odpowietrzyłem i było wszystko ok gdy temp były poniżej 23c gdy zaczęły się gorączki przy wyższych temperaturach Wskazówka lekko idzie poza pion i prawie dochodzi do tej białej kreski gdy ujmę mu gaz i go nie przeciążam to znowu idzie na pion i jest ok A jak jest taka około 30c co chwile pion i poza pion .A nie powinno tak być bo wcześniej nie miałem tego ;/ O co tu biega ?

 

Wymieniłem :

 

Oprócz Zbiorniczka

 

-Termostat Główny i Ten Mały

- Pompa Wody Sprawdzona

 

A i jeszcze jedno nie wiem czy to tez ok ale gdy silnik zimny całkowicie zrobie około 5 km i wskazówka juz na pionie jest nie wiem czy to norma czy za szybko

Awatar użytkownika

Marcin1989

 

 

 

Posty: 330

Dołączenie: 08 Sty 2013 14:00

Miejscowość: Wrocław/Lubin/Wołów

Moje BMW: E46 1999r 2.0 136KM M47

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Piszesz

przy wyższych temperaturach Wskazówka lekko idzie poza pion i prawie dochodzi do tej białej kreski gdy ujmę mu gaz i go nie przeciążam to znowu idzie na pion i jest ok A jak jest taka około 30c co chwile pion i poza pion

Przede wszystkim to wejdź w ukryte menu i zobacz jaka jest rzeczywista temperatura na bloku. Możesz tak jeździć i zobaczysz jak funkcjonują termostat i wentylator chłodnicy. Do tego nie potrzebujesz komputera.

Na pierwszy rzut oka mogą być przyczyny;

1. Źle odpowietrzone

2. Nie wydajna pompa

3. Nieprawidłowa praca wentylatora chłodnicy

4. Obstrukcje w układzie chłodzenia

 

Układ chłodzenia to dla każdego mechanika to podstawa i przeciętny mechanik wie jak do tego się zabrać tylko na dobrą diagnozę jest potrzebny odpowiedni czas a czas to pieniądz a jak znamy życie to nikt nie lubi na diagnozę wydawać kasy.

Można samemu postawić diagnozę i tylko zlecić mechanikowi co ma zrobić.

Rok temu jak Ci zbiorniczek piknął to można przypuszczać że miałeś problem z temperaturą i Ci wysadziło zbiorniczek.

..........................................................................................

Generalnie to na privy nie prowadzę korespondencji.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dziękuję za odpowiedz wentylator tez kupowałem nowy bo szwankował pompa sprawdzona ..Boli mnie tez zbiorniczek bo ory miał taki gumowy przewód jakby przelew a te zamienniki nie może tu jest problem ..A żle odpowietrzony hmm ciezko jest go odpowietrzyć Ale spróbuje jeszcze raz bo juz sił brak
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Musi być przelew nie zakładaj takiego zbiornika.

 

Ogrzewanie działa? W jaki sposób odpowietrzasz?

 

No własnie jaką funkcje ten przelew spełnia ? Odpowietrzałem tak Auto zimne temp 32 na panelu i pełny nawiew póxniej obrony do 3tys i po kolei odpowietrzniki az płyn sie pojawi w nich

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Daj fotki tego zbiorniczka bo sobie nie mogę wyobrazić że włożyłeś inny bez przelewu, a co zrobiłeś z wężykiem od przelewu ?

 

Danielxc pytał czy Ci ogrzewanie dobrze działa ? oraz w jaki sposób odpowietrzasz ?

 

Niby chcesz naprawić auto a nie odpowiadasz na pytania o co mechanik pyta.

 

Tz mały przelew (mały obieg) jest podłączony równolegle do termostatu i dzięki niemu widzimy czy pompa jest sprawna i dodatkowo się przez ten przelew trochę odpowietrza. Jak układ małego obiegu (przelewu) jest nie drożny to silnik się szybciej nagrzewa ale układ jest mniej stabilny , ale w twoim przypadku nie sądzę że masz mały obieg zaślepiony bo żaden mechanik by ci tego nie zrobił.

..........................................................................................

Generalnie to na privy nie prowadzę korespondencji.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Odpowietrzałem tak Auto zimne temp 32 na panelu i pełny nawiew póxniej obrony do 3tys i po kolei odpowietrzniki az płyn sie pojawi w nich..Tak kolego ogrzewanie bardzo dobrze działa a foto zbiorniczkahttp://www26.zippyshare.com/v/r9JNpadk/file.html Zaznaczyłem tak ten węzyk co kiedyś był przy ory i nie był do niczego podłaczony jakby przelew ..Zamienniki go nie mają
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Myślałem że zrobisz fotkę twojego zbiorniczka w twoim samochodzie i że będzie widać podłączenie przewodów.

No cóż zawsze możesz u kogoś zobaczyć , albo wstąp do komisu i tam może zobaczysz jak zbiorniczek powinien być podłączony.

..........................................................................................

Generalnie to na privy nie prowadzę korespondencji.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

"A i jeszcze jedno nie wiem czy to tez ok ale gdy silnik zimny całkowicie zrobie około 5 km i wskazówka juz na pionie jest nie wiem czy to norma czy za szybko"

Dobrze jest u mnie tak jest i nie ma problemu, to znaczy, że termostat egr działa.

 

A ten wężyk o którym mówisz to pewnie chodzi Ci o małą rurkę gumową od zbiorniczka która jest taka sama jak od czujników podciśnienia, taki wężyk gumowy z otuliną wełnianą czy jakoś tam, mi się wydaje, że jest to odpowietrznik od zbiorniczka płynu chłodniczego, kiedyś na początku jak tego nie miałem założonego to mi z czasem główny termostat wyjebało :D , ale to było ponad 2,5 lata temu, chyba ciśnienie to niweluje czy coś, jak ktoś wie to niech napisze. JA aktualnie stosuje płyn chłodniczy :

https://czescidobmw.pl/produkty/plyn-do-ukladu-chlodzenia-5-l-motul,3932.html

Który się dobrze sprawuje, sprawdź w teście zegarów jaką temperaturę ma silnik jak jest w pionie lub jak jest wychylona lekko wskazówka. Możesz też to sprawdzić DISem. Czasami zdarza się, że wskazówka źle pokazuje bo mechanicznie coś z nią nie tak jest, chociaż u Ciebie to mało prawdopodobne jak wywaliło Ci zbiornik płynu :(

Najwazniejsza rzecz to dobre odpowietrzenie zrobić według instrukcji obsługi BMW i mieć dobry poziom płynu chłodniczego. Niech mechanik sprawdzi Ci pompę wody czy działa ok. Kup dobry termostat główny ORI lub jakiś dobry zamiennik i termostat EGR też dobry, wiskoza pracuje jak jest gorąco ? . A dalej to już chyba rzeźba co może być.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ale przed tym jak pękną ten zbiorniczek było ok po wymianie zaczęły się cuda dziać dorobiłem dziś ten odpowietrznik mały bo własnie o tym kolego właśnie piszesz o tym mowie zobaczymy czy coś pomorze a jak nie inpa sprawdzę temp silnika //Wymieniłem termostat egr i główny na ory ..Pompę wody też sprawdziłem wentylator tez chodzi na full jak należy wiec albo ten wężyk mały który dziś dorobiłem albo zapowietrzony innej opcji nie ma ... Myślałem że korek płyn chłodzącego tez kupiłem ory ale bez rezultatu..Ogrzewanie wszystko działa ..A i jeszcze jedno w momencie gdy temp idzie poza pion wyłącza się klima i auto dostaje muła ale to norma czytałem żeby nie przegrzać auta
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Piszesz

dorobiłem dziś ten odpowietrznik mały
wężyk mały który dziś dorobiłem

Ciężko osądzić czy robisz prawidłowe reperacje .

Należy pamiętać że w układzie chłodzenia powinno się utrzymywać ciśnienie 2 bar bo inaczej może nam grozić przedwczesne zagotowanie płynu.

Z tym już się bawisz rok czasu , może lepiej poszukaj kogoś doświadczonego ?

..........................................................................................

Generalnie to na privy nie prowadzę korespondencji.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jak chcesz wysłać prywatną pocztę do : danielxc717 to kliknij w jego Nick i to co Ci się otworzy to Ci umożliwi wysłanie prywatnej poczty.

..........................................................................................

Generalnie to na privy nie prowadzę korespondencji.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.