Skocz do zawartości

Słabe cisnienie oleju, dym spod korka oleju, N42


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano
Witam posiadam BMW e46 316i N42, otorz mam taki problem iż samochód po odpaleniu oddaje przez 2-3 sekundy dziwny odgłos jakby diesla i wchodzi na wysokie obroty około 2,5tys po tych paru sekundach gasnie kontrolka oleju i wszystko raca do normy, jeslibym zgasil i odpalil szybko jeszcze raz to nie ma zadnego dziwnego dzwieku ale kontrolka cisnienia oleju dalej pali sie chwile dluzej, do tego zauwazylem ze po odkreceniu korka na zgaszonym silniku leci jakis dymek, raczej bezbarwny ale nie zaleznie czy silnik był dlugo na chodzie czy chwile wiec nie wiem czy moze to byc jakas para wodna, po odkreceniu na odpalonym silniku nic nie leci, chlapie olejem a auto nie gasnie, do tego silnik jest caly w oleju i to swierzym, napewno jest wyciek spod uszczelki miski olejowej ale podejrzewam tez spod glowicy bo widac tam wyzej olej, bylem z tymi wyciekami u mechanika to powiedzial mi ze to spod klawiatury i wymienil uszczelke ale jakos nie sadze aby to bylo stamtad, nie twierdze ze ktos mi powie skad sa te wycieki, ale zastanawia mnie czy to moze byc uszczelka pod glowica, jesli nie ma zadnych tego objawow, samochod nie kopci wcale, silnik pracuje rowno obraoty nie faluja, pod korkiem oleju niema zadnego osadu ani tym podobnych rzeczy no i silnik jest zrywny i ładnie jezdzi, i co moze byc przyczyna tego słabego cisnienia i chrobotania przy odpaleniu?
Opublikowano

Poranny terkot silnika N42 po odpaleniu to już popularny temat (googluj temat)

 

1. Czy ten terkot masz tylko po odpaleniu (rano?)

2. Czy terkot występuje, kiedy silnik jest ciepły? (po odpaleniu? czy w czasie pracy?)

 

Olej w N42 może cieknąć

- z pod pompy podciśnienia (nr 2) http://pl.bmwfans.info/parts-catalog/E46-Sedan/Europe/318i-N42/L-N/sep2002/browse/engine/cylinder_head_attached_parts/

- z pod 2 elektrozaworów

- z pod pokrywy zaworów

- z podstawy filtra oleju

- owszem miska olejowa też :] ale miska jest jakby poniekąd na dole silnika

 

Wycieraj gdzie się da silnik i obserwuj

 

generalnie gumowe O-ringi/uszczelnienia, które mają kontakt z olejem po 10-12 latach są twarde, popękane i rozsypują się w rękach ..stąd wycieki

Opublikowano

tak wiec co do wyciekow to ogolnie zauwazylem tez ze samochod potrafi troche kopcic dymem spod maski po ostrej jezdzie i wyczytalem ze moze byc to spowodowane wlasnie nieszczelnoscia pompy podcisnienia, z elektrozaworow owszem tez cieknie, czy ktos moze cos poradzic jak samemu uszczelnic ta pompe oraz wymienic oringi na elektrozaworach?

a co do dzwieku to owszem jest na zimnym silniku na cieplym czy w trakcie jazdy niema nic takiego

Opublikowano

kopci dymem bo te smarki oleju pewnie lądują gdzieś na kolektorze wydechowym i się smażą

 

Uszczelki elektrozaworów wymienić to pestka ...wystarczy je wyjąć. Wymienić o-ringi (czarny duży, zielony mały)

i co ważne! aby dokładnie osadzić elektrozawory do końca. Ja jeden z elektrozaworów nie wcisnąłem do końca (o jakiś 1mm) od razu było słuchać zmianę w pracy silnika ...coś grzechotało w silniku. Jeżdizłem tak z 2 dni, silnik ciągnął OK ...ale dźwięk nie dawał mi spokoju :mad2: Przyjrzałem się dokładniej osadzaniu elektrozaworów i po dociśnięciu jednego z nich silnik już pracował idealnie. Elektorzawór przez te nowe o-ringi ciężko wchodzi na swoje miejsce.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.