Skocz do zawartości

318tds.Silnik grzeje się zaraz po starcie


kuciek555

Rekomendowane odpowiedzi

Popraw ten "problem z grzaniem" na normalny tytuł gdzie będzie wiadomo o co chcesz zapytać.

 

 

 

Witam mam problem :( MOJA BMW TO E36 1.8 TDS

Moja dziewczyna niestety zalała mi do mojej kici 12 l 98 i przejechała na tym jakieś 60 km dodam ze w baku było wtedy verva on z 5 l oczywiście przeczyściłem to co mogłem tzn wyciągnięciem ile się dało z baku zatankowałem go do pełna verva on zmieniłem filtr paliwa na nowy i wszystko ładnie z powrotem chodzi jedyne co sie dzieje to to że wskazówka temperatury jest ładnie na 90 stopni a auto jest strasznie bardzo nagrzane tzn chodzi jak by silnik mail z 3 litry włączony wentylator chodzi na najwyższych obrotach i wgl proszę pomóżcie co to sie mogło stać myślałem odczepić termostat i zobaczyć czy będzie sie grzał proszę o pomoc

Edytowane przez kuciek555
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Podłącz kompa i sprawdź na kompie temperaturę rozgrzanego silnika.

Sprawdź,czy wisko nie jest spięte cały czas,tzn.na zimnym (i zgaszonym) silniku pokręć wentylatorem-powinien się obracać z lekkim oporem,ale nie za ciężko.

http://images75.fotosik.pl/97/7ea837af20c745c4.jpg
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

wisko na zimnym chodzi cały czas powoli tak ze moge reką zatrzymać a w na wylaczonym jak zakrece to ma lekki opor ze zachwile staje temperatura jak bedzie 90 stopni to nie idzie do góry a wentylator sie załacza jak by było ze 1000 i chodzi jak by miał z 5 litrów pojemność ^^ może odczepie termostat i bedzie najprościej ?? bo płyn cały czas bedzie chłodził
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

wyjęcie termostatu to nie naprawa ale dziadowanie drutem. Wyjmiesz termostat a w zimę nigdy diesla nie zagrzejesz do optymalnej temperatury.

 

Możesz opisać po ludzku co się dzieje ?

 

jak temp. jest w pionie to czy wisko chodzi spięte (jak sprawdzisz wisko znajdziesz na forum)

czy temp. ci rośnie na wskaźniku

jak ci się załącza elektryczny wentylator

 

nie interesuje nas wisko na zimnym silniku bo wtedy zawsze nie działa. Sprawdz na ciepłym czy chodzi sztywno, powinieneś to nawet słyszec stojąc na wolnych obrotach i dodając gazu jak zaczyna ładnie szumieć i dmuchać.

 

o co ci chodzi z tym że chodzi jakby miał 5l pojemności czyli jak ? bo tego chyba jeszcze nikt nie rozumie co chcesz przez to powiedziec ? chodzi głosno czy klekocze jakos głosniej czy co sie dzieje ? bo porównujesz dzwiek do dużego silnika gdzie duże silniki są cichsze niż te małe wiec nie wiadomo co chcesz przekazac tym porównaniem.

szukam
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Więc tak chodzi jak 5 litró mowiąc tak chodziło mi ze tak szumi i głośno chodzi bo jak dodam gazu to wtedy wentylator chodzi ardzo bardzo mocno jest to dokladnie tak ze odpale autko przejade np 10 km temperatura jest już 90 stopni i wiecej nie rośnie a wentylator się włacza i chodzi cały czas im wiecej gazu dodam tym głośniej i szybciej chodzi
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

no to masz wszystko okej. Tak ma działać wisko, na zimno kreci sie wolno, jak zagrzejesz silnik to kręci sie sztywno z obrotami silnika i tak ma być. Nic ci sie nie grzeje to tak ma działac, chodzi jak helikopter taki jest dzwiek i u mnie jest taki sam jak jest wentylator spięty z silnikiem.

 

Jest mechaniczne połaczenie za pomocą oleju specjalnego, pod wpływem temp. wentylator spina sie z silnikiem i chodzi tak szybko jak szybko kreci sie silnik. Czyli im wiecej gazu tym lepiej dmucha i staąd ten dzwiek.

 

masz wsio ok skoro wskazówka stoi w pionie i tak ma być.

szukam
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

no wszystko gra :) tak ma chodzić jak śmigłowiec własnie jak wisko jest spięte. Jeśli dzieje się tak tylko po rozgrzaniu to wsio ok.

 

zauważ ze jak masz taki dzwiek tego wentylatora to go nie zatrzymasz palcami :P bo jest spięty z silnikiem na sztywno. Tak to ma działać. Jak jest zimny i chodzi normalnie cicho to też w porządku. Chyba że chodzi stale tak głośno to znaczy że jest spięte na stałe, a tak być nie powinno.

 

w takim wypadku masz do wymiany wiskozę jeśli od odpalenia chodzi tak głośno nawet na zimno. Raczej celuj w oryginał. Wymiana prosta i trwa 5 minut, potrzebne imbusy i klucz 32 i młotek. Koszta koło 200zł za nowe porządnej firmy.

 

Raczej wymień bo w zime może ci sie silnik długo nagrzewać bo bedzie nadmiernie chłodzony.

szukam
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.