Skocz do zawartości

[E39] Wspomaganie servotronic


eRCek

Rekomendowane odpowiedzi

Cześć wszystkim,

 

Od jakiegoś czasu walczę z usterką wspomagania w mojej E39 530d, rok 2002. Oczywiście wszelakie fora itp. dogłębnie przeanalizowałem i z rad tam znalezionych skorzystałem. Opiszę więc moje przeboje:

 

Walka z wiatraka... z servotroniciem zaczęła się od regeneracji maglownicy i wymiany płynu przy okazji delikatnego na niej luzu. Servotronic nie działał już wcześniej, a po regeneracji nic się nie poprawiło.

W drugiej kolejności poszedł zaworek sterowania servotroniciem - wymieniłem dwie używki i nic się w zasadzie nie zmieniło.

Wymieniłem moduł komfortu na taki sam High jaki miałem - zero rezultatu.

Podłączyłem zaworek servotronic "na krótko" do zasilacza stabilizowanego i płynnie regulowałem sobie siłę wspomagania prądem, w zakresie od 0 do 900mA, tak jak to robi sterownik w module komfortu. Oczywiście siła wspomagania się zmieniała ale skrajne położenia to "baaardzo ciężko" i "trochę ciężej niż w normalnym aucie", więc lipa.

Po przejściu tych kroków byłem już niemal pewny że wina leży po stronie pompy. W międzyczasie kilka razy diagnostyka komputerowa, zero błędów, wskazania z INPY takie jak być powinny.

Po wymianie pompy, która swoją drogą zaczęła już lekko "terkotać" przy obrotach powyżej 3500 obr/min ... nic się nie zmieniło (no poza terkotaniem :) )

 

Ciekawostka - za każdym razem jak coś wymieniałem, czy zaworek, czy magiel, czy pompę - przez moment wspomaganie było całkiem niezłe - jeszcze nie takie jak być powinno ale na pewno o niebo lepsze. Przez moment czyli jakies 2 - 3 minuty. A później znowu to samo.

 

Czy miał ktoś z Was podobny problem? Być może wina leży w przytkanych przewodach i chłodnicy? Albo zapowietrzeniu układu?

 

Jak toto odpowietrzyć? Otwieram korek, kręcę kierownicą w prawo, lewo itd. i nic się w zbiorniku nie dzieje, żadnego bulgotania, przelewania itp.

 

Niektóre serwisy oferują płukanie ukłądu wspomagania? Ktoś może korzystał?

 

Dzięki serdeczne

Pozdrawiam

Adam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

servotronic to temat rzeka w e39, ja bym jednak obstawiał przy zaworku, bo to on jest głownym winowajcą problemów.

Sprawdz w nich opornosc, jesli jest poniżej 5ohm, to wspomaganie działa chwilę i zaraz się deaktywuje (wchodzi w najciezszy tryb)

 

Jesli sterując zaworkiem z zasilacza miales bardzo bardzo ciezko i troche ciezej niz w normalnych autach, to IMO miales OK, bo z servotronikiem mimo wszystko bedzie ciezej niż w innych autach (jesli stoi autko na w miare świezych i szerokich laczkach, szczegolnie dotkliwe z dieslem R6 - masa)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Sprawdzę oporność, może to być to.

 

Jeszcze jest kwestia pompy - być może ta na którą teraz wymieniłem, czyli przed lift ma inne parametry niż oryginalna z servotroniciem? W sumie kieronwica chodzi delikatnie lżej. Czy pompy się czymś różnią w wersji z servotronic i bez? Patrząc po realoem.com to chyba nie bardzo?

 

Co do siły wspomagania - bez przesady - servotronic jest właśnie po to, żeby lżej się kiera obracała. Pamiętam czasy kiedy i u mnie chodziło to jak marzenie - czyli na postoju jednym paluszkiem bez najmniejszego wysiłku, a później w miarę wzrostu prędkości płynne osłabianie siły wspomagania.... ehhh, gdzie te czasy minęły? :)

 

Pozdro

Adam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.