Skocz do zawartości

[E39] Wspomaganie servotronic


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Cześć wszystkim,

 

Od jakiegoś czasu walczę z usterką wspomagania w mojej E39 530d, rok 2002. Oczywiście wszelakie fora itp. dogłębnie przeanalizowałem i z rad tam znalezionych skorzystałem. Opiszę więc moje przeboje:

 

Walka z wiatraka... z servotroniciem zaczęła się od regeneracji maglownicy i wymiany płynu przy okazji delikatnego na niej luzu. Servotronic nie działał już wcześniej, a po regeneracji nic się nie poprawiło.

W drugiej kolejności poszedł zaworek sterowania servotroniciem - wymieniłem dwie używki i nic się w zasadzie nie zmieniło.

Wymieniłem moduł komfortu na taki sam High jaki miałem - zero rezultatu.

Podłączyłem zaworek servotronic "na krótko" do zasilacza stabilizowanego i płynnie regulowałem sobie siłę wspomagania prądem, w zakresie od 0 do 900mA, tak jak to robi sterownik w module komfortu. Oczywiście siła wspomagania się zmieniała ale skrajne położenia to "baaardzo ciężko" i "trochę ciężej niż w normalnym aucie", więc lipa.

Po przejściu tych kroków byłem już niemal pewny że wina leży po stronie pompy. W międzyczasie kilka razy diagnostyka komputerowa, zero błędów, wskazania z INPY takie jak być powinny.

Po wymianie pompy, która swoją drogą zaczęła już lekko "terkotać" przy obrotach powyżej 3500 obr/min ... nic się nie zmieniło (no poza terkotaniem :) )

 

Ciekawostka - za każdym razem jak coś wymieniałem, czy zaworek, czy magiel, czy pompę - przez moment wspomaganie było całkiem niezłe - jeszcze nie takie jak być powinno ale na pewno o niebo lepsze. Przez moment czyli jakies 2 - 3 minuty. A później znowu to samo.

 

Czy miał ktoś z Was podobny problem? Być może wina leży w przytkanych przewodach i chłodnicy? Albo zapowietrzeniu układu?

 

Jak toto odpowietrzyć? Otwieram korek, kręcę kierownicą w prawo, lewo itd. i nic się w zbiorniku nie dzieje, żadnego bulgotania, przelewania itp.

 

Niektóre serwisy oferują płukanie ukłądu wspomagania? Ktoś może korzystał?

 

Dzięki serdeczne

Pozdrawiam

Adam

Opublikowano

servotronic to temat rzeka w e39, ja bym jednak obstawiał przy zaworku, bo to on jest głownym winowajcą problemów.

Sprawdz w nich opornosc, jesli jest poniżej 5ohm, to wspomaganie działa chwilę i zaraz się deaktywuje (wchodzi w najciezszy tryb)

 

Jesli sterując zaworkiem z zasilacza miales bardzo bardzo ciezko i troche ciezej niz w normalnych autach, to IMO miales OK, bo z servotronikiem mimo wszystko bedzie ciezej niż w innych autach (jesli stoi autko na w miare świezych i szerokich laczkach, szczegolnie dotkliwe z dieslem R6 - masa)

Opublikowano

Sprawdzę oporność, może to być to.

 

Jeszcze jest kwestia pompy - być może ta na którą teraz wymieniłem, czyli przed lift ma inne parametry niż oryginalna z servotroniciem? W sumie kieronwica chodzi delikatnie lżej. Czy pompy się czymś różnią w wersji z servotronic i bez? Patrząc po realoem.com to chyba nie bardzo?

 

Co do siły wspomagania - bez przesady - servotronic jest właśnie po to, żeby lżej się kiera obracała. Pamiętam czasy kiedy i u mnie chodziło to jak marzenie - czyli na postoju jednym paluszkiem bez najmniejszego wysiłku, a później w miarę wzrostu prędkości płynne osłabianie siły wspomagania.... ehhh, gdzie te czasy minęły? :)

 

Pozdro

Adam

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.