Skocz do zawartości

[E39] [530dA] Usunięcie chłodnicy spalin


Xeor

Rekomendowane odpowiedzi

Cześć,

 

Czy ktoś z was usuwał chodnicę spalin:

 

http://www.realoem.com/bmw/en/showparts?id=DP81-EUR-05-2003-E39-BMW-530d&diagId=11_2338

 

Chciałbym zaślepić EGR oraz termostat EGR, ewentualnie przedłużyć wyjście z termostatu do przewodu z wyjścia chłodniczki pod spodem. Ogólnie cel jest taki żeby pozbyć się chłodnicy spalin, która w tych modelach lubi po prostu pękać i albo robi się osad ze spalin, albo wyciek płynu chłodniczego. Chciałbym poznać waszą opinię na ten temat jakbyście to uszczelnili po wymontowaniu chłodnicy.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam,

 

Ja mam taki patent co prawda w 320d ale budowa niemal identyczna:

viewtopic.php?f=116&t=253137&hilit=+egr

 

Żadnych negatywnych skutków nie zauważyłem.

 

P.S Przy zaślepionym zaworze EGR układ AGR nie działa, gdyż nie ma przepływu spalin, a jak nie ma przepływu spalin przez chłodniczkę to płyn chłodniczy nie jest "ogrzewany" więc układ nie spełnia swojej roli, jest zbędny.



Potrzebujesz klucza do blokowania wału korbowego M47 / M47N... mam taki! NOWA CENA 120zł!


Amsoil AFL + Archoil AR9200

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...
Jestem już po zabiegu, nie licząc pęknięcia odpowietrznika płynu chłodniczego z zużycia, wszystko przebiegło sprawnie, aktualnie dymi mi trochę na wolnych obrotach, ale zapewne do wina po pierwsze wycięcia EGR, po drugie wyciąłem katalizatory.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zakupiłem:

http://allegro.pl/f93-zaslepka-zamiennik-flansza-egr-bmw-kpl-i4845012094.html

 

Ale najgorzej było z dwoma przewodami od termostatu, ale zrobiłem podobnie jak ty, gruby gwint wkręcony w gumę + opaska i nie leje. Dodatkowo wymieniłem cały przewód powrotny od chłodnicy, ale niestety nie było takiego bez termostatu EGR.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja już dawno zbierałem się do takiej przeróbki - od razu po pierwszym czyszczeniu kolektora ssącego :wink:

Pomysł z przejściówką przepustnicy - rewelacja, w wszystko działa jak należy spełniając swoją rolę :cool2:

 

Jedyna zauważalna zmiana to odrobinę twardsza praca silnika na biegu jałowym, a poza tym wszystko na +.



Potrzebujesz klucza do blokowania wału korbowego M47 / M47N... mam taki! NOWA CENA 120zł!


Amsoil AFL + Archoil AR9200

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.