Skocz do zawartości

BMW E46 330d automat, wibracje przy 140km/h


sport3r

Rekomendowane odpowiedzi

Witam

Panowie mam problem z BMW e46 330d. Pierwszym moim problemem jest metaliczny stuk dochodząc jakby z tyłu przy zmianie z D na R

Drugim moim problemem są wibracje pojawiające sie przy prędkości 140km/h. Dodam tylko, że sprzęgło hydrokinetyczne zostało zregenerowane, a sama skrzynia została przepłukana i dostała nowy filtr wraz z olejem. Proszę o pomoc ponieważ mój mechanik rozkłada już ręce.

Pozdrawiam serdecznie

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Przy tego typu usterce to jak mechanik rozkłada ręce to zmień mechanika.

Bo na takie objawy to trzeba na kanale wszystkie osłony pozdejmować i jeden siedzi w kanale a drugi robi symulację tych stuków, może podpora wału , albo wyrwane sanki.Podnieś tył i posprawdzać luzy na łącznikach itd . doświadczony mechanik to coś wyczai.Obsłuchać skrzynię .Z wiekiem to może być kilka usterek.

..........................................................................................

Generalnie to na privy nie prowadzę korespondencji.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Stuk przy zmianie biegu z trybu D na R , to nic innego jak zniszczone krzyżaki na wale.

Wibracje o których piszesz , mogą się z nimi łączyć - ale nie muszą . Postawił bym na pełną diagnostykę przenoszenia napędu . Do sprawdzenia wizualnego łącznik elastyczny/podpora wału/wał/dyferencjał (fachowiec da radę) :mrgreen:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Panowie prawdopodobnie trafiłem na źle zregenerowany konwerter. Zrobiłem dłuższą trase i samochód wpada w drgania tak jakby jechał po tarce. Chyba że może to być zacinający sie zawór lock up? słyszeliście o takim czymś> Czy w tej skrzyni jest to możliwe?
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

"Tarka" wystepująca w automacie to niestety dość popularny problem.

Większość osób radzi regenerować konwerter, ale nie u każdego pomaga to pozbyć się usterki.

Sam mam to u siebie i strasznie to wkurza. Występuje (u mnie) przy ok. 110km/h i 2200rpm.

Jak dodam mocniej gazu i "przeskoczę" tą prędkość/obroty to jest już ok. Wcześniej (zbliżając się do tej prędkości) są wyczuwalne drgania na kierownicy i całym aucie.

Za dwa tygodnie mam przegląd i jest spora szansa, że dowiem się co jest przyczyną problemu.

 

PS. Gdzie robiłeś regenerację i za ile? Jeśli możesz napisać ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Już poradziłem sobie z problemem, skrzynia została wyjęta z samochodu, jeszcze raz przepłukana, zrobiłem 100KM po mieście i jeszcze raz wymiana oleju z filtrem plus wymieniłem zawór lock up.

Pykanie przy zmianie z D na R ucichło, i wibracji brak.

Tarcza lock up zapina mi sie od 110KM i już potem trzyma do samego końca.

Regeneracje robiłem w firmie MIDPARTS, wysyłkowo. 3 lata gwarancji bez limitu kilometrów./

Teraz wkoncu jestem zadowolony z samochodu, jak i ze skrzyni.

Zastanawiam sie jeszcze na wgraniem aktualizacji, ale niestety żadna z Radomskich firm nie chce sie tego podjąć lub nie potrafią. :(:(

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W pierwszym poście pisałeś

jest metaliczny stuk dochodząc jakby z tyłu przy zmianie z D na R

Hmm... a teraz piszesz że to wszystko było ze skrzyni biegów ? ale skoro tak piszesz to tak musiało być

..........................................................................................

Generalnie to na privy nie prowadzę korespondencji.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Przy napręźeniu układu napedowego wychodził metaliczny stuk, był sprawdzany łącznik wału, podpora, dyfer, jak i również podłoga.

Wszystko było ok wiec musiała to być tylko i wyłącznie wina skrzyni biegów. Po tej ostatniej wymianie oleju stukanie ustało.:)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
Sam możesz wgrać soft do skrzyni. Ja tak robiłem. Wystarczy kabelek, sp daten ściągnięte oraz dodatkowe źródło prądu dla auta, najlepiej drugie auto. 10 minut strachu i po sprawie.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.