Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam w moim pozegnalnym poscie!

Porownanie BMW e90 330i (M pakiet + szpera quaife) oraz Lexusa IS-F (stock), czyli moj ostatni post na forum BMW (na razie).

 

Mimo, ze nigdy mnie nie zawiodlo, moje e90 robilo sie juz stare i wymagalo coraz wiecej drobnych napraw, co z racji wykonywanego zawodu przesadzilo o sprzedazy.

Po przejazdzce F30 335i oraz nowym M4 zdecydowalem sie na cos bardziej oldschoolowego i zakupilem IS-Fa po lifcie.

 

Mimo, ze auta nie sa 'z tej samej polki' (bardziej pasuje porownanie z e90 M3), to jako kilkuletni uzytkownik e90 330i zdecydowalem sie napisac to porownanie.

Zaznaczam, ze jest ono subiektywne, ale moze komus pomoze w wyborze kolejnego auta.

 

SILNIK I DZWIEK ORAZ SKRZYNIA

W 330i mialem wydech M performance i auto brzmialo bardzo dobrze. Mimo podobnego ogranicznika (7000rpm w e90 vs 6800rpm w IS-F) dzwiek e90

wydawal sie wyzszy i bardziej 'wyscigowy', a IS-F brzmi bardziej basowo i brakuje mi nieco wrazenia wysokich obrotow. 1:0 dla E90

CO do mocy to roznica odczuwalna jest kolosalna, szczegolnie powyzej 100km/h. O ile w 330i czesto brakowalo mi momentu, zeby 'odejsc' bez redukcji, w

IS-Fie nie ma z tym problemu. Automat ulatwia sprawe, ale sam silnik rowniez ma duzo wiecej momentu, wiec od 3000rpm auto 'idzie jak burza', gdzie w 330i

potrzeba bylo co najmniej 4000rpm. Skrzynia reczna w e90 nie byla najlepsza - biegi wchodzily niby lekko, ale trzeba bylo myslec o ich wrzucaniu - skrzynia

w 350Z byla duzo lepsza. Moc i skrzynia: 1:1 330i - IS-F

 

KOMFORT RESOROWANIA ORAZ AKUSTYCZNY

E90 stalo na 18 calowych oponach ROF oraz sprezynach EIBACH sportline - auto bylo twarde i meczylo mnie na dluzszych trasach. W IS-Fie, mimo 19 calowych kol komfort

jest zdecydowanie wyzszy, a w bagazniku mam dojazdowke, co jest dla mnie bardzo wazne. 330i-IS-F 1:2

Co do wyciszenia, to Lexus jest minimalnie lepiej wyciszony, ale nie ma mowy o przepasci, czyli remis 330i-IS-F 2:3

 

ERGONOMIA I WNETRZE

Zadne z aut nie jest idealne. IS-F ma normalny uchwyt na kubek i wiecej miejsca w podlokietniku oraz miesci wiecej w kieszeniach drzwi (niby pierdoly, ale denerwowaly mnie w e90,

jako, ze glownie jezdze w dlugie trasy). Z kolei tempomat w IS-Fie dziala duzo gorzej niz ten w e90. W e90 dokladnie trzyma predkosc i dohamowuje jesli trzeba - IS-F hamuje tylko silnikiem,

co przy tendencji skrzyni do wrzucania wyzszych biegow powoduje, ze czesto trzeba hamowac, zeby utrzymac zadana predkosc (np w tunelu lekko z gorki). 330i - IS-F 3:4

Co do pozycji za kierownica i foteli, to jak na razie fotele sportowe w e90 byly wygodniejsze. W IS-F ciagle cos przestawiam i nie moge znalezc optymalnej pozycji. Dodatkowo czesci plastikow jest tu gorszej jakosci niz w e90.

Mimo, ze w IS-Fie mam wszystkie bajery (navi, super audio itp) to e90 tu wygrywa, glownie przez fotele 330i - IS-F 4:4

 

AUTO RODZINNE

Przestrzen z przodu oraz bagaznik sa bardzo podobne. Natomiast przestrzen z tylu w IS-Fie jest duzo mniejsza niz w e90. Sa tylko 2 miejsca i mimo ISOFOXow nie daje sie wpiac wiekszych fotelikow.

330i - IS-F 5:4

 

CZUCIE DROGI ORAZ HANDLING

W e90 nie mialem servotronica, wiec przy wiekszych predkosciach uklad kierowniczy byl zbyt lekki i strasznie mi to przeszkadzalo. W IS-Fie przy niskich predkosciach wspomaganie jest dosc duze (sztuczne cos jak Audi), ale wraz ze wzrostem predkosci opor rosnie w naturalny sposob i w efekcie przy szybszej jezdzie preferuje IS-Fa. Co do czucia ukladu, to wydaje mi sie, ze e90 dawalo troche wiecej informacji - IS-Fem jeszcze nie bylem na torze, wiec ciezko

powiedziec ile informacji przekazuje na limicie. Remis, czyli 6:5

Co do prowadzenia, to 330i wydawalo sie duzo lzejsze - i faktycznie bylo. W zakretach auto tanczylo i czuc bylo fajnie transfer masy. IS-F, moze troche przez dzwiek V8 wydaje sie poczatkowo bardziej ociezaly (co w sumie jest prawda), ale wraz ze wzrostem predkosci auto idzie w zakretach niezle, przechyla sie mniej niz F30 335i z M adaptacyjnym zawieszeniem w trybie Sport+, ale podejrzewam, ze podsterownosc bedzie wieksza niz w 330i. 330i - IS-F: 7:5

 

WYGLAD ORAZ 'KLIMAT

Wyszlo na to, ze wole auta japonskie. Po prostu wg mnie maja wiecej 'tego czegos', czego nie mialo dla mnie e90, a mialo 350Z Wyglad IS-Fa rowniez bardziej mi odpowiada. Lexus zdecydowanie tu wygrywa. 330i-IS-F 7:6

 

I tyle. Wyszlo na to, ze kupilem gorsze auto niz mialem ;)

 

PODSUMOWANIE

E90 330i, szczegolnie z dyferencjalem to wspaniale i uniwersalne auto 'do tanca i do rozanca'. Wystarczajaco szybkie, aby grzac w zakretach pelnym gazem, a jeszcze w miare ekonomiczne i pojemne.

IS-F to troche muscle car - w trasie sprawdza sie znakomicie, moc i przyspieszenie sa super, ale na krete drogi jest za szybkie!!! Wystarczy chwila gazu w podlodze na 3cim biegu i smierc staje nam w oczach. Dodatkowo jest mniej praktyczne, ale nadrabia 'klimatem' i moca. Duzo wygodniejsze na autostradzie, ale mniej zwinne.

 

Ogolnie jestem zadowolony z wyboru, ale tez ciesze sie, ze mialem e90 330i. Wg mnie F30 'to juz nie to' i niestety BMW stracilo klienta. Moze jeszcze kiedys wroce do marki (bo przez 70tys km i 3 lata NIC w e90 nie szwankowalo, nawet zarowka), ale na razie nie widze dla siebie modelu. Obecne M3/M4 to dla mnie porazka na calej lini, a najlepszym autem z calej gamy wydaje sie 320d z automatem i w dieslu, serio. Oraz jakas zabawka na weekend, ale to juz innej marki :)

 

Dziekuje wszystkim uzytkownikom za wspolne 'forumowanie' i zycze bezpiecznych kilometrow!

Opublikowano

Miałem przyjemność jazdy IS-Fem... piękna maszyna.. :D i ten dźwięk zasysanych złotówek do baku.... :cry2:

 

 

Rakieta jakich mało... :cool2:

 

nie powiem, ze trochę nie zazdroszczę bo bym skłamał :D

 

Oby dobrze ci służył :D

Opublikowano
i ten dźwięk zasysanych złotówek do baku.... :cry2:

 

Kup jeepa w benzynie to zobaczysz co to sa zassysane zlotowki do baku :)

27L/100km w miescie( lub powyzej 160km/h) benzyny PB95

MADE IN PRL
Opublikowano

Dzieki za gratulacje, auto jest naprawde fajne, ale napisalem to porownanie zeby zaznaczyc, ze nasze benzynowe e90 naprawde trzymaja poziom jesli chodzi o fun z jazdy.

 

No jak sie cisnie, to auto chleje strasznie, ale przy normalnej jezdzie jest zadziwiajaco oszczedne.

Trasa 400km, czesciowo 160kmh tempomat, sporo robot drogowych (100kmh) i srednie z trasy to 10,5L!!!

Ale wystarczy 15min cisniecia ponad 200kmh i przyspieszanie z butem i srednie rosnie do 17-18L.

Opublikowano
Dzieku za porownanie :cool2:

Moja La Bunia



DO E9x :

oslona konsoli centralnej Performance OEM Carbon przed liftem - 725 zl



Wszystkie przedmioty aktualnie w galeri. Wysylka od 26/01/17. 15 dni na zwrot bez podowania przyczyn w nienaruszonym stanie

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.