Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

  • 5 miesięcy temu...
Opublikowano
Witam. Panowie podpowiedzcie jakie kroki podjąć ponieważ po instalacji INPY z pliku INPAv502_EDIABASv647 za pomocą wirtualnego dysku Daemon Tools Pro 4.10.0215 według receptury NERWUSA. INPA bezproblemowo łączy się z E39 530i silnik, poduszki itp. lecz po podłączeniu do E60 530djest komunikacja z pojazdem (wykrywa napięcie po przekręceniu zapłonu) lecz brak jest połączenia z modułami. Dodam iż wcześniej instalowałem INPA_EA-90X i wszystko było gites. Macie na to jakiś sposób abym nie musiał przechodzić przez proces instalacji jeszcze raz....?????
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Sprawdz ustawienia interfejsu

ma być opóźnienie na 1s

i sprawdz obdsetup czy wszystkie opcje sa ok

zobacz na moim filmie konfiguracja interfejsu i obdsetup w rejestrze

jak e39 na k-line chodzi to e60 na K-line tez powinno chodzić (chyba że to DCAN po 2007 roku to juz zupełnie inna bajka )

  • 2 miesiące temu...
Opublikowano

Witam wszystkich w Nowym Roku. W poruszanym temacie dotyczacym INPy i połączenia z E60 sprawdziłem ustawienia i opóźnienie ustawione jest na 1s, OBDsetup wszystko ok. Połączenie INPy z E39 wzorowo, NCSa również. Problem tkwi nadal z E60 nie ma komunikacji ze sterownikiem silnika i wyrzuca błąd: D_motor D_0012 IFH -0009 no response from controlunit. Połączenie z innymi modułami jest wzorowe. Kolega meduz pisał że miał ten sam problem i pomogła aktualizacja INPY

https://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?f=97&t=74640&sid=474bef3df8b0bc2d9bf002e56308f274&start=1335. Co sądzicie i jak najprościej wykonać ta operację?

Opublikowano

Witam wszystkich w Nowym Roku.W poruszanym temacie dotyczacym INPy i połączenia z E60 sprawdziłem ustawienia i opóźnienie ustawione jest na 1s, OBDsetup wszystko ok. Połączenie INPy z E39 wzorowo, NCSa również. Problem tkwi nadal z E60 nie ma komunikacji ze sterownikiem silnika i wyrzuca błąd: D_motor D_0012 IFH -0009 no response from controlunit. Połączenie z innymi modułami jest bezproblemowe . Kolega meduz pisał że miał ten sam problem i pomogła aktualizacja INPY

https://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?f=97&t=74640&sid=474bef3df8b0bc2d9bf002e56308f274&start=1335. Co sądzicie i jak najprościej wykonać ta operację?

  • 3 miesiące temu...
Opublikowano

Mam problem z zakodowaniem lusterek składanych z pilota w e61 525i 2005.

Lusterka składają się z przycisku w drzwiach,ale nie mogę ich zakodować NCS-em.Koduję TMBT i TMFT, według tej instrukcji:

1. Ładujesz profil Revtor's NCS Expert lub Expert mode jeśli nie masz tego pierwszego (u góry z menu bodaj file-> load profile)

2. Wciskasz F1

3.Wciskasz F3

4. Wybierasz model e60

5. Wybierasz moduł przez jaki chcesz się połączyć ( np. CAS)

6. Wciskasz BACK

7. Wciskasz Process ECU

8. Wybierasz interesujący Cię moduł w Twoim wypadku KGM

9. Wciskasz Read ECU

10. Przechodzisz do C:\NCSEXPER\WORK i otwierasz notatnikiem plik FSW_PSW.TRC, odszukujesz wartość: BEIKLAPPEN_B_KOMFORTSCHL (warto użyć search'a bo tych pozycji jest sporo) i zmieniasz tą pozycję z nicht_activ na activ. Z górnego "menu" notatnika wybierasz zapisz jako i zamiast nazwy FSW_PSW.TRC wpisujesz FSW_PSW.MAN i zapisujesz tak plik.


11.W NCS'ie Wciskasz Change Job

12. Wybierasz z listy SG_CODIREN

13.Naciskasz Execute Job


Nie wiem dlaczego nie chce się zakodować,robiłem z 8 razy i lipa

Pomożecie?

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

10. Przechodzisz do C:\NCSEXPER\WORK i otwierasz notatnikiem plik FSW_PSW.TRC, odszukujesz wartość: BEIKLAPPEN_B_KOMFORTSCHL (warto użyć search'a bo tych pozycji jest sporo) i zmieniasz tą pozycję z nicht_activ na activ. Z górnego "menu" notatnika wybierasz zapisz jako i zamiast nazwy FSW_PSW.TRC wpisujesz FSW_PSW.MAN i zapisujesz tak plik.

 

Pewnie FSW_PSW.man zapisujesz jako plik tekstowy a powinieneś wybrać opcje wszystkie pliki przy zapisie

profil do kodowania plikiem man w NCS 4.0.1 tylko Revtpr's NCS expert profile

expertmodus koduje do serii i nic nie zmienisz

do zmiany pliku fsw_psw.trc na fsw_trc.man lepiej używać aplikacji łatwiej i prościej

BMW coding tool

lub NCSdummy

  • 1 miesiąc temu...
  • 2 tygodnie później...
Opublikowano (edytowane)

Witam.

Zakodowalem koledze w e90 2006 r. (m47) wyswietlanie predkosci w zegarach.Modul KOMBi , wpis BC_DIGITAL_V .Zmienilem na aktiv,nic innego nie ruszalem.Wszystko zadzialalo ale..zdechl obrotomierz i paliwowskaz.

Po ponownym zakodowaniu wpisu na nicht aktiv obrotomierz dalej nie dziala.Zakodowalem KOMBI do serii , dalej nie dziala.W inpie bład kodowania w KOMBI.Moze ktos cos podpowiedziec.Dzieki.


aaa, i jeszcze pytanko co do kodowania do serii bo sa różne szkoly:


f1/f3/e89/select ecu - cas/ok/f6 back/process ECU f4/select ecu (kombi) /read ecu f4.

f2(zmien funkcje)/sg_codieren/OK/f3 wykonaj.

nigdy tak nie robilem ale nie powinno byc przy kodowaniu pojedynczego modułu jeszcze przed sg_codieren , codieredaten_lesen?

Edytowane przez robertoz
sprzedam iCom Next Ori
Opublikowano
Do serii kodujesz bez czytania ecu. Musisz mieć pusty plik FSW_PSW.MAN w folderze work. W ncs profil expert f1 f3 cas back później wybierasz kombi i sg codieren wykonaj.
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Do serii kodujesz bez czytania ecu. Musisz mieć pusty plik FSW_PSW.MAN w folderze work. W ncs profil expert f1 f3 cas back później wybierasz kombi i sg codieren wykonaj.

przy kodowaniu do serii nie ma znaczenia , można czytać a potem kodować , ja często tak robię aby index coding zmienić na prawidłowy ważne jest tylko

odpowiedni profil (NCS 4,01 to expertmodus , czyli profil bez odznaczonej manipulacji plikiem man )

A prawidłowe FA (i tu trzeba sprawdzić czy wszystkie wpisy prawidłowe ) to najważniejszy element , data oprogramowania , i kod modelu

B, prawidłowe dane w DATEN i ediabas/ecu czyli aktualizacja pikami sp-daten stare inpy mają stare dane w ncs

C, żaden plik man nie jest potrzebny w NCSEXPER/WORK przy kodowaniu do serii można work wyczyścić ze wszystkich plików

  • 5 tygodni później...
Opublikowano
Mam problem z zakodowaniem lusterek składanych z pilota w e61 525i 2005.

Lusterka składają się z przycisku w drzwiach,ale nie mogę ich zakodować NCS-em.Koduję TMBT i TMFT, według tej instrukcji:

1. Ładujesz profil Revtor's NCS Expert lub Expert mode jeśli nie masz tego pierwszego (u góry z menu bodaj file-> load profile)

2. Wciskasz F1

3.Wciskasz F3

4. Wybierasz model e60

5. Wybierasz moduł przez jaki chcesz się połączyć ( np. CAS)

6. Wciskasz BACK

7. Wciskasz Process ECU

8. Wybierasz interesujący Cię moduł w Twoim wypadku KGM

9. Wciskasz Read ECU

10. Przechodzisz do C:\NCSEXPER\WORK i otwierasz notatnikiem plik FSW_PSW.TRC, odszukujesz wartość: BEIKLAPPEN_B_KOMFORTSCHL (warto użyć search'a bo tych pozycji jest sporo) i zmieniasz tą pozycję z nicht_activ na activ. Z górnego "menu" notatnika wybierasz zapisz jako i zamiast nazwy FSW_PSW.TRC wpisujesz FSW_PSW.MAN i zapisujesz tak plik.


11.W NCS'ie Wciskasz Change Job

12. Wybierasz z listy SG_CODIREN

13.Naciskasz Execute Job


Nie wiem dlaczego nie chce się zakodować,robiłem z 8 razy i lipa

Pomożecie?

5 Mam do wyboru


uc?export=view&id=1QV05Llh9Yap_rCkE2iirW8jeSAEqxPkh


8 mam do wyboru


uc?export=view&id=1RMC1L5x5dYDCr230WmMwBVKdH-PA8OAC

Dlaczego mam pierw 3 moduły potem więcej?

Czy jest obojętnie który 1 wybiorę a drugi to już docelowy ten który chce zmieniac?

Opublikowano
Pierwsze trzy to moduły komunikacyjne - przez nie się łączysz z resztą modułów.Na drugiej fotce masz wszystkie moduły które możesz kodować.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.