Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Siemka, ostatnio sprawiłem sobie od znajomego E30 z uszkodzonym mostem. Generalnie kumpel szykował ją pod drift no i zaczął od zespawania mostu, jako że zrobił to sam to po trzech zakrętach od wyjechania z garażu coś podobno "chrupnęło" i od tamtego czasu E30 zostało bez napędu. Wygląda to tak, że przy zapalonym silniku da się wbić każdy bieg nawet bez sprzęgła, jak zaglądałem pod spód wał się kręci ale nie jest przekazywane na koła.

I teraz moje pytanie, co mogło się sypnąć co powinienem sprawdzić i przed ewentualną wymianą coś uratować.

Oraz pytanie drugie dotyczące kupna już nowego mostu, przeglądając ogłoszenia napotkałem na "duża", "mała" głowa. Czym to się różni oraz jakie przełożenie dobrać jeśli zależy mi na najlepszym przyśpieszeniu.

P.S Najchętniej przy kupnie nowego chciałbym aby szpera była 25 lub 50%

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Most ze szperą to musisz szukać tysiaka. Poniżej kupisz ale to taka szpera bez szpery. Oczywiście duża glowa lepiej znosi ostre traktowanie niż mała głowa.

Z jakim silnikiem jest to BMW.

 

PZDR>

Opublikowano
1.8 IS z e36 Generalnie dla mnie będzie służyć jako samochód do przejechania się od czasu do czasu no i raz na jakiś czas fajnie byłoby trochę się pokręcić na jakimś placyku.
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

No to musisz mieć 4,1 lub by lepiej się zwijało to 4,4. Ale cieżko znaleść na dużą głowę w rozsądnej kasie a o sprzerze to jak pisałem, min 1000 szykuj

 

PZDR>

Opublikowano

Do wyboru masz 4,10 4,27 4,45 i w tych przełożeniach raczej występują na małej głowie. Tak jak wyżej wspomniano szpera trudniej dostępna i min tysiak, zwykły dyfer ok 200zł. Aha fabrycznie w E30 szpery miały 25%.

Jak się zdecydujesz na 4,27 bez szpery to możesz się odezwać na PW bo będę miał taki w niedalekiej przyszłości.

Pzdr

Opublikowano
Okej to teraz jeszcze pytanie czy jest różnica w montażu duża/mała głowa to znaczy czy oba pasują p&p czy najpierw muszę sprawdzić jaki mam aktualnie i taki kupic ??
Opublikowano

Nie ma różnicy oba pasują bez problemów zamiennie. Na 99% masz małą głowę. Co do cen to duża podnosi koszt do ok 500-700zł.

Pzdr

Opublikowano
A mógłby ktoś jeszcze opisać jak wyglada sprawa spawania dyfra? Co dokładniej sie robi, czy da sie to zrobić na własna rękę i jak wyglada wytrzymałość takiego zespawanego mostu ?
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Da się pospawać samemu, na google jest w kij info na ten temat jak i gdzie spawać. Wytrzymałość...hmmmm do normalnej jazdy moim zdaniem to porażka. Wytrzyma krotko, probemy z nawracaniem a szybki mokrych zakrętacha potrafi wypluć przodem ze masakra..... spawanie dyfra to tylko do driftu, na drogi szukaj szpery.

 

PZDR>

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.