Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam

Mam rozkręcony kolektor i mam dylemat czy wymieniać klapki czy tylko uszczelki silnik w polowie mokry był i nei wiem czy to tylko przez uszxczelki ??? Klapki nie maja jakis luzów .

https://vid.me/Dptx

Opublikowano
Jak masz wszystko na wierzchu wyczyść kolektor w środku z nagaru, egr, klapki też - benzyną ekstrakcyjną czy też płynem np. akra. No i wymień wszystkie uszczelki te od egr i śrub też.
http://i.imgur.com/TJRt6Lp.jpg?1
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Wymiana samych pomarańczowych uszczelek (tych lekko prostokątnych i tych okrągłych) praktycznie nic nie da. Cieknie z okolic klapek, dokładnie z ich osiek oraz spod pomarańczowych uszczelek - ale tych przy gniazdach klapek.

Ja w 330d uszczelniłem kolektor specjalnym silikonem - właśnie w okolicach klapek. Wycieki zmniejszyły się co najmniej 5-krotnie lub więcej. Od 1,5 roku nic nie czyściłem przy kolektorze i jest praktycznie bez większych wycieków (są tylko jakieś minimalne wycieki ledwo widoczne).

W tych kolektorach są już poprawione klapki i ich urwania to bardzo sporadyczne przypadki - osobiście nie znam żadnego w tym silniku - co innego np w E46 320d czy E60 530d (z rocznika 2003 do 2004) - tam to zdarza się często.

BMW E36 1991 Limuzyna 325i 2005↔2007

BMW E46 2002 Touring 320d Lift 2007↔2010

BMW E91 2006 330d 2010↔2018

BMW E81 2007 118d 2015→

BMW F31 2014 325d 2018→

icon1.png

F31-C-HRj_qqhnpsx.jpg

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.