Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam kolegów,

 

Zauważyłem w swojej e91 (rocznik 2010, 161 tyś przebiegu), że podczas odpalania na zimnym silniku przez pierwsze 4-5 sekund po odpaleniu słychać metaliczny, brzydko brzmiący dzwięk, który po chwili ustaje.. Dzieje się tak tylko na zimnym silniku, kiedy auto stoi całą noc w garażu.

Kiedy silnik jest ciepły, lub stoi tylko 2-3 h, wówczas nie słychać tego dzwięku lub jest on znacznie krótszy i mniej syszalny. Słychać tylko z zewnątrz.

Starałem się uchwycić ten dzwięk teraz, ale silnik nie był do końca wychłodzony, także 'nie jest idealnie'. Poniżej filmik - grzechotanie ustaje pomiędzy 4 i 5 sekundą.

Ponowne odpalanie silnika (na ciepło) nie generuje już takich dzwięków.

Ale postaram się nagrać jeszcze raz rano na wychłodzonym silniku.

 

https://drive.google.com/file/d/0B_pJAjWAO8JVS054d3ZfeEVZYUU/view?usp=sharing

 

Generalnie przewaliłem forum i youtube doszukując się informacji i dosłuchując dzwięku szurającego rozrządu, ale u siebie tego nie słyszę.

Podejrzewam jeszcze koło pasowe albo rolki...

Jestem umówiony z mechanikiem na koniec tygodnia, ale chciałbym znać wstępną diagnozę z niezależnego źródła, bo wstępnie już przez telefon stwierdził że prawdopodobnie to rozrząd.

 

Poniżej zamieszczam jeszcze filmik z pracującym silnikiem:

 

https://drive.google.com/file/d/0B_pJAjWAO8JVYlRKcU93czZUSDg/view?usp=sharing

 

 

Pozdrawiam

Opublikowano

Cześć,

 

Podrzucam jeszcze nagranie z dzisiejszego poranka:

 

https://drive.google.com/file/d/0B_pJAjWAO8JVSHM5SWwxODF2WW8/view?usp=sharing

 

Metaliczne klekotanie jest słyszalne do 10s nagrania po czym ustępuje. Obawiam się, że dzwięk dochodzi z okolic rozrządu, ale dziwne jest to, że tylko w pierwszych sekundach i na zimnym silniku.

Czy ktoś spotkał się z podobnym przypadkiem?

 

Z góry dzięki,

Pozdr.

Opublikowano
Może coś ze smarowaniem nie tak, zanim olej pójdzie na wszystkie elementy, podobny dzwięk jest jak się spuszcza olej i odpala pierwszy raz, jaki olej zalany, jesteś pewny że wszystko z nim ok ?
Nadsterowność wzbudza strach w pasażerach. Podsterowność – w kierowcy
Opublikowano

Hej,

 

olej zalany Castrol 5W30. Jeździ 16kkm - połowa na autostradzie, połowa w mieście. Kupiłem właśnie nowy olej i filtry także mechanik od razu mi wymieni i zobaczymy.

 

Pozdr.

Opublikowano
Mialem to samo, po wymianie oleju przez servis (castrol). Szlag mnie trafial, wymienilem olej na Motul razem z rozrzadem i jest cisza. Wiec stawiam na olej.
Opublikowano
16 tys to sporo nie mów mi że chcesz do 30tyś jeździć ;] jak tak to gratuluje pomysłu :P, motul to dobra propozycja, sam na nim jeźdżę i polecam.
Nadsterowność wzbudza strach w pasażerach. Podsterowność – w kierowcy
Opublikowano

Cześć Panowie,

 

Fakt, 16k to dużo, dlatego jestem umówiony z mechanikiem na wymianę. Zamówiłem Castrola Edge 5w30, bo taki był lany od nowości. Czy to dobry wybór czy celować raczej w Motula lub Millersa? Jest cały wątek dot. oleju i widzę że oba są polecane.

 

Pozdrawiam

Opublikowano

Osobiście w 530d mam Motul, w tej również. Znajomi maja także Millers'a i sobie chwalą. W/g mnie dużo zależy także od częstotliwości wymian. Ja wymieniam po 5000 mil, czy to za często... hmmm, zaszkodzić raczej nie zaszkodzi.

 

 

Sent from my iPhone using Tapatalk

Opublikowano
Rozmawiałem z moim mechanikiem. Wskazał również, na napinacz jako możliwą przyczynę. Dzisiaj zostawiłem samochód w warsztacie na wymianę właśnie napinacza i zobaczymy.
Opublikowano

Napinacz wymieniony. Jest trochę lepiej, tj. na zimnym silniku dalej hałasuje, ale jakby ciszej i krócej.

W każdym razie problem nie został wyeliminowany.

 

Pozdr.

Opublikowano
Skoro napinacz neiznacznie pomógł, a BMW sprawdza do tego jeszcze naciąg (rozciągnięcie łancucha) może to o to chodzi. Po drugie sprawdź może masz akcję serwisową na swój łańcuch.
Nadsterowność wzbudza strach w pasażerach. Podsterowność – w kierowcy
  • 10 miesięcy temu...
Opublikowano

Witam,

BMW 3 e92 320d 184 km 2011r. N47T

Od listopada mam problem z dziwnym dźwiękiem wydobywającym się spod pokrywy silnika. Występuje to najczęściej na zimnym silniku, czasami po zrobieniu dłuższej trasy. Odgłosy wzmocniły się po wymianie oleju. Po przejechaniu 200-300 kilometrów wróciły do normalnej głośności. Odgłos przypomina metaliczne równomierne klepanie przyśpieszające wraz z zwiększaniem się obrotów (załączam filmik z yt, na którym słychać podobny dźwięk). W przeciwieństwie do tego co na filmiku - na luzie nie słychać klepania. Samochód nie traci mocy, nie kopci. Przez ostatni miesiąc na wolnych obrotach ( bieg 1, 2) samochód zaczyna szarpać, jakby tracił dopływ paliwa, po rozgrzaniu silnika już nic takiego się nie dzieje. Wtryski sprawdzone - wszystkie ok. Na komputerze nie wyskakują żadne błędy. Sprawdzone również wszystkie parametry na komputerze i również są ok. Co robić?

 

Opublikowano
Sprawdź na forum "łancuch rozrządau". Jest nawet cały wątek o akcji serwisowej.

-------------------

Artur

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Witam,

BMW 3 e92 320d 184 km 2011r. N47T

Od listopada mam problem z dziwnym dźwiękiem wydobywającym się spod pokrywy silnika. Występuje to najczęściej na zimnym silniku, czasami po zrobieniu dłuższej trasy. Odgłosy wzmocniły się po wymianie oleju. Po przejechaniu 200-300 kilometrów wróciły do normalnej głośności. Odgłos przypomina metaliczne równomierne klepanie przyśpieszające wraz z zwiększaniem się obrotów (załączam filmik z yt, na którym słychać podobny dźwięk). W przeciwieństwie do tego co na filmiku - na luzie nie słychać klepania. Samochód nie traci mocy, nie kopci. Przez ostatni miesiąc na wolnych obrotach ( bieg 1, 2) samochód zaczyna szarpać, jakby tracił dopływ paliwa, po rozgrzaniu silnika już nic takiego się nie dzieje. Wtryski sprawdzone - wszystkie ok. Na komputerze nie wyskakują żadne błędy. Sprawdzone również wszystkie parametry na komputerze i również są ok. Co robić?

 

 

Może wtryski. Na początek czyszczenie chemiczne dodatkiem do paliwa. Ewentualnie sprawdzenie korekcji wtrysków.

Opublikowano
Czytalem, dzwonilem. Ta akcja nie dotyczy tego modelu silnika tylko 177km o innym kodzie. Wtryski wyjmowane i sprawdzone na maszynie - tak jak napisałem wszystkie ok. Jakieś inne pomysły co to może być?
Opublikowano
Czytalem, dzwonilem. Ta akcja nie dotyczy tego modelu silnika tylko 177km o innym kodzie. Wtryski wyjmowane i sprawdzone na maszynie - tak jak napisałem wszystkie ok. Jakieś inne pomysły co to może być?

Klepie jak łańcuch rozrządu ocierający o wnętrze silnika.

-------------------

Artur

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.