Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam,

dzisiaj zabrałem się do sprawdzenia disy, krokowca oraz przepustnicy lecz napotkał mnie nie ciekawy incydent, ale pokolei

 

1. Po wyciągnięciu disy zobaczyłem w kolektorze ( jeżeli dobrze to nazywam ) czarny jakby smar troche przyschnięty a w smarze jakby ziarenka jakiegos kurzu, mikrokurzu czy cóś.. mam nadzieję że cokolwiek widać na tych fotkach

http://s24.postimg.org/skgmio2oh/DSC_0310.jpg

 

http://s24.postimg.org/fljvcro9d/DSC_0311.jpg

 

2. Chcąc sprawdzić DIS'ę ( zwracam się tutaj do was ) sprawdziłem łopatki i stwierdzam że jak naciągam to wraca w 100% do pozycji 0. Przy naciśnięciu tego otworka przy DIS'ie łopatka po puszczeniu ( trzymając ciągle palec na tym otworze ) wychyla się do 15-20 stopni i stoi. Mam nadzieje że to w porządku wnioski lecz jednak zauwazyłem ze chyba uszczelka jest pęknięta u dołu ale nie wiem czy nie może tak być więc pytam też was o zdanie :)

http://s24.postimg.org/at5047n9t/DSC_0312.jpg

 

http://s24.postimg.org/w5ci1w781/DSC_0317.jpg

 

http://s24.postimg.org/uhdcn8tch/DSC_0319.jpg

 

3. Idąc dalej chciałem wyciągnąć krokowiec ale tą resztke gumy musiałem ściągnąć co jest zaraz przy kolektorze jeszcze i jak wiadać na foto ze gumka jest pęknięta i tutaj chciałem zapytać jak znaleźć tą gumę co idzie do kolektora i do krokowca na allegro, jak się nazywa ? ponadto jak widać na kolejnym screenie obrączki na obu rurach są odwrócone na dół i nie ma się jak dostać śrubokrętem do nich w żaden sposób więc nie wiem jak teraz to ściągnąć żeby nie uszkodzić nic.. co poradzicie?

http://s24.postimg.org/pntlidwup/DSC_0322.jpg

http://s24.postimg.org/3tqy4unbl/DSC_0323.jpg

 

http://s24.postimg.org/4ah7oehe9/DSC_0324.jpg

 

mam nadzieje że widać te obrócone obrączki

 

edit 1:

 

tu jeszcze link przy sprawdzaniu DISY ( jak działa normalnie to proszę o komentarz :P )

 

Opublikowano

ad. 1

Niestety nasze kolektory bez czyszczenia właśnie tak wyglądają. Mój wygląda identyczne. Ten przeschnięty smar to pewnie olej, bo cóż innego to może być.

Zabieram się za czyszczenie od dłuższego czasu. Niestety nie mogę sobie pozwolić na unieruchomienie auta.

ad. 2

Moja DISA, co prawda trochę większa, zachowuje się identycznie. Żadnych złych objawów jaj złej pracy nie zaobserwowałem więc zakładam, że jest OK.

Pęknięcia nie widzę.

ad. 3

Pozycja 6 z poniższego linka

http://www.bmwstore.pl/pl/katalog/diagram/13_0905-przeplywomierz-powietrza/i47637/kL/sN/r2001

lub allegro

http://allegro.pl/listing/listing.php?description=1&order=m&string=13541435627&search_scope=wszystkie+dzia%C5%82y&bmatch=engagement-v6-promo-sm-sqm-dyn-v2-uni-1-1-0629

Co do odwróconych obrączek, moja sugestia jest taka.

1. Kup nową rurę dolotową.

2. Utnij starą tak, żeby był dostęp do śrub mocujących przepustnicę do kolektora.

3. Wykręć przepustnicę i wyciągnij krokowca.

4. Odkręć obrączki.

Opublikowano

a dużo czasu zajmuje czyszczenie kolektora? ja tam mogę sobie pozwolić bo rowerem do pracy dojade i na pare dni auto może mi stać :P z resztą niedługo urlop to cały dzień będe mógł się z tym bawić ;P

 

druga sprawa to pęknięcie w uszczelce jest widoczne na tym środkowym zdjęciu z DIS'ą ( pomarańczowy ubytek - musicie troche się przyjrzeć ), na trzecim zdjęciu z DIS'ą pokazuję z drugiej strony że uszczelka jest cała , bez ubytku i chciałem zapytać czy tak może być

http://s9.postimg.org/lq8ek4x4b/DSC_0317.jpg

 

przy okazji zapytam czy ta guma pęknięta przy krokowcu może być przyczyną check engine? że łapie tędy lewe powietrze i to ma negatywny wpływ na jazdę? albo minimalne reakcje na pedał gazu?

Opublikowano

Nigdy kolektora nie czyściłem ale jestem pewien, że jeden dzień spokojnie wystarczy.

Problemem jest nie tyle czas potrzebny na czyszczenie, co części które mogą się okazać niezbędne do wymiany po jego zdjęciu.

Pewnie panikuję, ale jak coś wyskoczy to obawiam się, że tematu nie ogarnę w 1 dzień.

Na pewno trzeba się zaopatrzyć w uszczelkę pod kolektor, co jeszcze może być potrzebne, nie wiem.

Może wypowie się ktoś, kto to już robił.

Teraz widzę ten ubytek.

Osobiście bym się tym nie przejmował. istotne jest uszczelnienie DISY do kolektora, żeby nie łapało lewego powietrza.

Co do lewego powietrza, to każde lewe powietrze (nie zmierzone przez przepływkę) wpadające do silnika ma negatywny wpływ na jego pracę.

Czytałem, że komuś tam wyskakiwały błędy. Mnie się to nie przydarzyło. Miałem jedynie wysokie, ale nie przekroczone, korekty muliplicativ.

Od czego zapala Ci się check?

Opublikowano

chodziło ci o uszczelkę pod głowicę ?

czy może o taki zestaw uszczelek? http://allegro.pl/zaslepki-zaslepka-kolektora-ssacego-e46-33mm-viton-i5354936577.html ( tyle że nie mogę znaleźć pod mój silnik m54b22 :( )

 

check nie wiem od czego mi się zapala, sprawdzam juz jakiś czas tą sprawe i nadal nie mam winowajcy :)

 

-podmiana świec

-podmiana cewek

-zmierzone ciśnienie na kazdym cylindrze

-byłem u gościa za krakowem to mierzył mi ciśnienie na listwie wtryskowej

 

objaw mam że wypada mi 5 cylinder ( raz spadnie moc a raz nie spadnie :D ) i w tym momencie wywala check engine

 

na inpie czas wtrysków na 5 cylindrze też jest inny niż wszystkie więc będe po wakacjach z tym jechał do gościa żeby mi zmapował silnik

 

lecz teraz skupiam się na sprawdzeniu krokowca, przepustnicy oraz disy i zatrzyłałem się przed krokowcem bo obrączka odwrócona o 180 stopni mnie zablokowała i musiałem spowrotem skręcać auto :D teraz kupie gume dolotu do samej przepustnicy i utne tak jak pisałęś przy samej dupie i odkręce lecz spróbuje jeszcze kluczem płaskim małym bo widziałem gdzieś filmik że koleś tą obrączke odkręcał jak się nie mógł dostać kluczem płaskim tylko nie wiem jakim jeszcze

Opublikowano
chodziło ci o uszczelkę pod głowicę ?

:shock:

Wróć, żadna uszczelka pod głowicą. Nie szalej.

Te z linka to do kopciuchów, do zaślepek jakichś tam klapek zawirowań.

Chodzi mi o uszczelkę pod kolektor ssący, poz. 2, można też pomyśleć o wymianie poz. 6 - 6 szt.

http://www.bmwstore.pl/pl/katalog/diagram/11_2879-kolektor-ssacy/i47637/kL/sN/r2001

Jak będziesz zrzucał kolektor ssący, warto też pomyśleć o wymianie odmy z wężami, będzie łatwy dostęp.

http://www.bmwstore.pl/pl/katalog/diagram/11_2194-odpowiet-skrzyni-korbseparator-oleju/i47637/kL/sN/r2001

Jak węże nie były wymieniane od nowości, to na 99% połamiesz je podczas ściągania.

Opublikowano

czyli koszt w granicach 400 zł

czyli odma z przewodami

http://allegro.pl/odma-zawor-silnika-e39-e60-e65-e46-e53-e83-e85-bmw-i5481810704.html

 

+

uszczelki ori

http://allegro.pl/kpl-uszczelekkolektora-ssacego-bmw-m52-m54-oryg-i5501800317.html

 

+/- 15-20 zł za te 6 uszczelek:)

 

to kompletny zestaw do tego aby zamontować po wyczyszczeniu kolektora tak?

 

ps. mam pytanie czy jak tam jest napisane że "Liczba na schemacie" w tej tabelce od części i jest 6 przy tych uszczelkach na przykład to jak zamówię za 5,90 zł te uszczelki to przyjdzie mi jedna czy 6 ? bo nie wiem czy to komplet czy cena za sztuke

Opublikowano

Zadzwoń do sprzedającego i się dopytaj żeby później nie było zdziwienia.

A jeżeli chodzi o tą opaskę odwrócona to złap ja kleszczami i odwróć, wtedy odkrecisz, też tak miałem poodwracane.

Opublikowano

Nie wiem jak się sprawują zamienniki odmy i węży, może ktoś to stosował.

Odma z wężami w oryginale to około 600zł.

Uszczelka pod kolektor, na allegro 150 w ASO prawie 200 zł

Oringi poz. 6 to 6 * 5,90

Oringi pod wtryski poz. 5 to 6 * 15,41.

Oringi listwa wtryski poz. 4 to 6 * 15,41 - to chyba nie będzie potrzebne.

Czy coś tam jeszcze nie wyskoczy. Do kolektora od spodu idą węże podciśnienia. Czy nie będą sparciałe? Kto to wie.

 

Na schemacie jest cena za sztukę. Musisz zamówić 6 szt.

Opublikowano

jak teraz tak czytam inne forum to nie wiem czy dam rade wyczyścić kolektor bo do tego potrzebna jest najlepiej myjka ciśnieniowa i jakiś preparat w którym mógłby się wykąpać cały dolot a ja w garażu nie mam bieżącej wody żeby podłączyć karcher. Bo jak inaczej ten nagar w środku wyjdzie :( i jeszcze jakieś obawy że uszczelki gdzieś pospadają to prawda przy wyciąganiu?

 

no wlasnie i teraz zastanawiam sie czy to ruszać bez odpowiedniego przygotowania bo co będzie jak się okaże że coś jeszcze do wymiany :D albo będzie coś potrzebne co akuratnie nie mam w garażu.. kurde co robić

 

ps. a co do tych obrączek to już obaw nie mam bo w sumie jak zamówię tą gumę od przepustnicy to nawet jak nie pomoże to utne tam przy samej przepustnicy tą gumę i spokojnie dostane się do obrączek bez problemowo

Opublikowano

Ze ściąganiem kolektora jest tak jak pisałem. Nie wiadomo co wyskoczy. Trzeba się dobrze przygotować, bo można uziemić auto na kilka dni.

Może strach ma wielkie oczy.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.