Skocz do zawartości

318i n42. NIe zapala na bezynie, zapala na gazie.


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano
Mam problem od paru dni. NIe moge zapalic na bezynie a gdy uzyje trybu awaryjnego na gazie bez problemu zapala. Tak samo jak przelacze z gazu na bezyne to traci moc i nie da sie jechac. Co to moze byc? Mechanik wymienil mi pompe bo niby byla walnieta po naprawie przez dzien bylo dobrze i nadal znow to samo- nie odpala na bezynie.
Opublikowano
Zatankuj do pełna ! a ajak masz paliwo i pompa daje odpowiednie ciśnienie to kwestia sterownika co pisząc w uproszczeniu przełącza z gazu na benzynę i odwrotnie

..........................................................................................

Generalnie to na privy nie prowadzę korespondencji.

Opublikowano

Jak Ci coś doradzić jak Ty nawet nie napiszesz jaki masz system.

dziwisz się

Jak sterownik?
Mechanik wymienil mi pompe bo niby byla walnieta po naprawie przez dzien bylo dobrze i nadal znow to samo- nie odpala na bezynie.

Jak Ci mechanik wymienił pompę i dobrze chodziło i przestało to z powrotem do mechanika. Hmm... może pompa była dobra a tylko Ci wymienił profilaktycznie ? a problem dalej jest w sterowaniu nieprzełączania z gazy na benzynę i odwrotnie ?

tak czy inaczej to jest potrzebna rzetelna diagnostyka warsztatowa, bo trzeba pomierzyć ciśnienia

..........................................................................................

Generalnie to na privy nie prowadzę korespondencji.

Opublikowano

Witam,

Miałem kiedyś to samo. Proponuję na początek następującą procedurę. Zatankować bak prawie do pełna benzyną (przynajmniej 80%) i wtedy sprawdzić czy zapala i jeździ. Jeśli nie zapali to wniosek jest taki że zbiornik i pompa są ok. (raczej mało prawdopodobne, że siadła pompa) i wtedy trzeba szukać przy silniku.

Jeśli natomiast zapali to wymiana pompy prawdopodobnie była bez potrzeby, a problem leży w pompie przelewowej (ja to tak nazywam), która wyrównuje poziom benzyny między komorami zbiornika. Ja miałem właśnie uszkodzoną pompę przelewową i też wymieniali mi pompy paliwowe, grzebali w systemie podawania paliwa oraz elektronice, a sprawa była bardzo prosta.

W tych typach zbiornik jest podzielony na 2 części i od strony kierowcy pod tylnym siedzeniem jest pompa przelewowa, która wyrównuje poziom paliwa w komorach i z reguły ona siada i mimo iż masz paliwo w zbiorniku to w komorze z pompą jego nie ma. Jak naprawią samochód często go podnoszą i podczas wyjmowania pompy przelewa się paliwo z jednej komory do drugiej i później nowa pompa zaskoczy aż do momentu wyjechania całego paliwa i jazda zaczyna się od nowa.

Na początek proponuję stwardzić te dwa tryby i w zależności od efektu będzie można dalej coś ustalić.

Opublikowano
Powiem tak. Na bezynie niekiedy mi z biedą odpali i gdy trzymam go na wysokich obrotach to chodzi na samej bezynie, ale gdy tylko pusze gaz to na wolnych obrotach sie dusi i po chwile gasnie. Ma ktos jakiego zaufanego mechanika na Slasku ? Mam juz dosc problemow..
Opublikowano
Mechanik powiedział, ze to przez to, ze kończy mi się rozrząd. Do wymiany: rozrząd, wałki, uszczelnicze zaworow, vanosy Cena 3500 zł za naprawe. Powiedzial, ze to przez to silnik nie zapala na bezynie. A na gazie zapala, bo gaz palniejszy jest od benzyny. MOzna mu wierzyc?
Opublikowano

Może być taka możliwość ale aby to stwierdzić to trzeba zrobić warsztatową diagnozę a tego przez internet nikt nie zrobi.

Jest też inna możliwość że warsztat ma sporo zamówień i daje ceny zaporowe na zasadzie wszystko wymieniamy to i usterka sama się naprawi a jak nie będzie w tym co wymienimy to w tych pieniądzach ją znajdziemy.

Hmm... wypadało by się samemu podszkolić aby w potoku tych informacji wyłowić co jest dla twojego auta istotne, albo znaleźć zaufanego mechanika

..........................................................................................

Generalnie to na privy nie prowadzę korespondencji.

Opublikowano
Kiedyś miałem bardzo podobnie. Szukałem odpowiedzi miesiąc czasu. Wymieniłem wszystkie pompy. A co było nie tak? Najprostsza sprawa. Siadła przepływka. U mnie sprawa wyglądała tak jak u Ciebie a jak dodawałem gazu to się na benzynie dławił, obroty do 3 tys i nie dalej. A na gazie było wszystko ok.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.