Skocz do zawartości

Wymiana wentylatora klimatyzacji bezpiecznik BMW E39 1997


HardyDemon

Rekomendowane odpowiedzi

Możesz mieć uwalony czujnik ciśnienia.On znajduje się pod maską przy prawym reflektorze w takiej puszce (skraplaczu?)chyba ma kolor zielony,Na tym forum było jak go zmostkować,aby sprawdzić ale to było lata temu.
niema nic lepszego niż BAWARKA
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

wezmę multimetr i sprawdze. ale nawet jak jest uwalony ten czujnik ciśnienia to jak na czujniku temperatury na chłodnicy zewre, to powinien sie 2 bieg załączyć. a tu lipa. no i 1 bieg dalej pozostaje bez zasilania a powinien ze sprężarką się załączyć. ale jutro sprawdzę. może akurat.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...
2-gi bieg mam. czujnik ciśnienia jest sprawny. bezpiecznik był zaśniedziały i nie przewodził napięcia, sprawdzany multimetrem był ok. a po wsadzeniu lipa. ale dalej nie mam 1-go biegu. brak zasilania na kostce. przez zaśniedziały bezpiecznik nastąpił wzrost ciśnienia i wywaliło czynnik. Teraz musze znaleźć 1-szy bieg. Jak ma ktoś pomysły to śmiało pisać. jak ktoś wie który przewód z kostki na panlu podaje prąd na 1-szy bieg, prosze pisać :D
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 6 miesięcy temu...

Podepnę się pod temat.

Mam 530d e39 z 2001. Nie działa wentylator. Wentylator jest sprawny (sprawdzone "na krótko", są wszystkie 3 biegi), bezpieczniki dobre. Pasoft znajduje błąd "0480 electric fan", identycznie Delphi AutoCom "p0480 cooling fan". Błędu nie da się skasować, tzn. od razu pojawia się z powrotem. Na próbę wymieniłem moduł sterowania przekaźnikami (elektronika w tej czarnej puszcze z nap. Siemens na lewym nadkolu), ale to nie pomogło - dalej tak samo; przy okazji sprawdziłem przekaźniki - są dobre. Dla jasności: w moim aucie jest sterowanie starszego typu - na przekaźnikach, kabel do wentylatora ma 4 piny; czyli nie jest sterowanie typu 3 piny z sygnałem PWM.

I teraz pytanie: czy może to być wina modułu sterowania (np. ten drugi też był uszkodzony - nie mam jak tego sprawdzić), czy też jest jeszcze coś innego co należy sprawdzić?

Auto mam od niedawna, więc nie mam jak sprawdzić czy wentylator włącza się na postoju - na razie jest zbyt zimno. Nie chcę jednak jeździć z niesprawnym żeby go nie przegrzać przypadkiem.

Uzupełniająco: klima mi nie chce się uruchomić, czujnika ciśnienia klimy nie sprawdzałem bo nie wiem gdzie go szukać (może ktoś poratowałby mnie zdjęciem?).

Fora przejrzałem i nic konkretnego nie znalazłem.

Z góry dziękuję za pomoc.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.