Skocz do zawartości

Jaki silnik mam w swojej X3


Xevoz

Rekomendowane odpowiedzi

Witam,

 

jest to mój pierwszy post na tym forum i nie wiem czy wybrałem odpowiedni dział dla mojego problemu jakim jest silnik mojego bmw, gdyż zwyczajnie nie jestem pewien, który to dokładnie: czy M47N2 czy N47? Jestem jego posiadaczem od 2 miesięcy.

 

VIN: WBAPE11070WH28853

http://www.bmwarchive.org/vin/bmw-vin-decoder.html

 

Po rozkodowaniu wychodzi, że to N47 o mocy 130 kW, dowód rejestracyjny to samo natomiast papier z fabryki z 2007 roku podaje moc 120 kW i vmax=202 km/h, czasu do setki nie podaje ale nie wydaje mnie się, że moja ma 8,9 s dla N47 podawane przez autocentrum.pl

 

http://www.autocentrum.pl/dane-techniczne/bmw/x3/e83/silnik-diesla-xdrive20d-177km-2009-2010/

 

Na stronce, której adres znalazłem na forum (nie pamiętam nazwy, coś na "k") wyczytałem, że silnik M57N2 był wstawiany do e83 do sierpnia 2007r. a moja jest z września. Poprzedni właściciel wymieniał rozrząd za blisko 4500 zł 20 tys kilometrów wcześniej i zapewniał, że to właśnie n47 chociaż widać było, że nie jest ekspertem w samochodach bo nie wiedział paru rzeczy (nie robię tutaj z siebie jakiegoś znawcy tej marki bo nim nie jestem ale on do speców nie należał :P ). Jeździłem 2.0d 150 km i moja buma jest o level mocniejsza... Może to jest jakaś wersja osłabiona na rynek belgijski bo z niego pochodzi (tak jest np. w przypadku alf i nie tylko...)

 

Jeśli jest ktoś w stanie mi pomóc to będę wdzięczny :)

 

P.S. Jeśli ma ktoś z was jakieś uwagi czy rady odnośnie tego modelu to śmiało :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Moderatorzy

Masz silnik N47 ale jest opcja S843A Leistungsreduzierung Power reduction

To oznacza że moc silnika została fabrycznie obniżona do 120kW.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dziękuje serdecznie za pomoc, jak nie wiadomo o co chodzi to chodzi o pieniądze :P z tym odblokowaniem to się zastanowię czy to dobry pomysł, obecnie auto jest dla mnie w sam raz a uczynienie go mocniejszym ze względu na mój temperament odbędzie się kosztem mojego (i nie tylko...) bezpieczeństwa tak więc na razie sobie podaruję;)

 

Korzystając z sytuacji, mam 154 tys przebiegu a olej w skrzyni 4x4 nie był wymieniany i z lektury forum dowiedziałem się, że to powinno nastąpić w najbliższym czasie. Czy znacie może jakieś lepsze oferty zmiany tegoż oleju niż za 500 zł w Inchcape w Wrocku? Nie, żebym "żydził" ale jeśli w Opolu robią to za np. 350 zł no to czemu nie... Gdzieś wyczytałem na forum, że za taką usługę ktoś zapłacił 200 zł w ASO dlatego też moje pytanie... Jutro sobie zadzwonie do Opola w tej sprawie ale może ktoś już przerabiał ten temat z woj. dolnośląskiego.

 

Z góry dziękuje za pomoc:)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jest to jakaś skomplikowana operacja czy po prostu dwa korki, jeden od wlewania, drugi od spuszczania? Na coś muszę uważać? Z tematem o tym na forum http://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?f=86&t=170284&start=60 już się zapoznałem:) nie ma gdzieś na forum instrukcji "krok po kroku" z fotkami? Byłbym spokojniejszy...

 

Z góry dziękuje

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość
Ten temat został zamknięty. Brak możliwości dodania odpowiedzi.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.