Skocz do zawartości

[E36 M43B18] Problem z brakiem mocy, zagadka silnikowa


Versi

Rekomendowane odpowiedzi

Dobry.

 

Od razu przechodząc do rzeczy pacjentem jest M43B18 z połowy 94' roku. Problem jaki mnie irytuje już od dłuższego czasu to brak mocy/pędu silnika. Ale w czym rzecz, silnik po remoncie całej góry od wymiany uszczelki pod deklem zaworów po głowice, planowanie, wymianę prowadnic oraz samych zaworów razem z docieraniem oraz uszczelką pod głowiczką plus rozrząd, w tym napinacz łańcucha także uszczelek rozrządu. Do tego wymieniona lambda na ori plus kable WN, świece NGK, przepływka sprawna czyszczona zapożyczona od znajomego u którego jest wszystko ok, czujniki temp obydwa zmienione, krokowy przeczyszczony, sprawny mimo to silnik dalej nie chce pracować tak jak należy. Głównymi objawami są tak jak wspomniałem wyżej brak mocy/pędu na biegach oraz lekkie falowanie w zakresie 850-900 obr/min. przy tym czuć drgania silnika. Dodatkowym objawem jest także wysokie spalanie, na trasie 105km zatankowałem 15 litrów i jak dojechałem do celu to bak był pusty (trasa cały czas prosta po 70-80km/h). Nie mam pojęcia co już może się jej dziać gdyż nie wiem co mogę w niej jeszcze wymienić tak by działała poprawnie. Dziwnym objawem jest także (silnik ma chłodzenie przepustnicy plus odmy poprzez węże z chłodziwem, oraz krokowy pod górną częścią kolektora), że w momencie odpowietrzania go z automatu obroty spadają do 400-500 obr/min i co jakiś czas gaśnie, nie wiem co to ma do rzeczy ale właśnie tak jest. Będąc na diagnostyce komputerowej pod IMPĄ pokazało mi tylko: Knock Sensor Error i podejrzenia padły na czujnik spalania stukowego lecz gdy znajomy, który ma dokładnie ten sam model tylko polift ma ten sam błąd a jego autko ma sto razy lepsze przyspieszenie od mojego. Ciekawą rzeczą jest fakt, że prędkość maksymalna mojego autka to 140-150km/h na 5 biegu gdzie obroty ma około 6-7tyś co raczej zbyt dobrą informacją nie jest. A i jeszcze miał bym pytanie czy ktoś się orientuje jaki mniej więcej jest wymiar nominalny krzywki na wałku gdyż mój wałek rozrządu posiada lekkie wżery po środku krzywek.

 

Z góry dziękuję wszystkim za wszelkie porady/pomoc oraz za wsparcie z moim autkiem :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Problem w tym że do przepustnicy u mnie idzie tylko jedna wtyczka od czujnika położenia, do tego dochodzą 3 węże: jeden od odpowietrzania baku (filtr węglowy) oraz dwa węże od chłodziwa. Ktoś, coś więcej? :/
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.