Skocz do zawartości

[E36 M43B18] Problem z brakiem mocy, zagadka silnikowa


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Dobry.

 

Od razu przechodząc do rzeczy pacjentem jest M43B18 z połowy 94' roku. Problem jaki mnie irytuje już od dłuższego czasu to brak mocy/pędu silnika. Ale w czym rzecz, silnik po remoncie całej góry od wymiany uszczelki pod deklem zaworów po głowice, planowanie, wymianę prowadnic oraz samych zaworów razem z docieraniem oraz uszczelką pod głowiczką plus rozrząd, w tym napinacz łańcucha także uszczelek rozrządu. Do tego wymieniona lambda na ori plus kable WN, świece NGK, przepływka sprawna czyszczona zapożyczona od znajomego u którego jest wszystko ok, czujniki temp obydwa zmienione, krokowy przeczyszczony, sprawny mimo to silnik dalej nie chce pracować tak jak należy. Głównymi objawami są tak jak wspomniałem wyżej brak mocy/pędu na biegach oraz lekkie falowanie w zakresie 850-900 obr/min. przy tym czuć drgania silnika. Dodatkowym objawem jest także wysokie spalanie, na trasie 105km zatankowałem 15 litrów i jak dojechałem do celu to bak był pusty (trasa cały czas prosta po 70-80km/h). Nie mam pojęcia co już może się jej dziać gdyż nie wiem co mogę w niej jeszcze wymienić tak by działała poprawnie. Dziwnym objawem jest także (silnik ma chłodzenie przepustnicy plus odmy poprzez węże z chłodziwem, oraz krokowy pod górną częścią kolektora), że w momencie odpowietrzania go z automatu obroty spadają do 400-500 obr/min i co jakiś czas gaśnie, nie wiem co to ma do rzeczy ale właśnie tak jest. Będąc na diagnostyce komputerowej pod IMPĄ pokazało mi tylko: Knock Sensor Error i podejrzenia padły na czujnik spalania stukowego lecz gdy znajomy, który ma dokładnie ten sam model tylko polift ma ten sam błąd a jego autko ma sto razy lepsze przyspieszenie od mojego. Ciekawą rzeczą jest fakt, że prędkość maksymalna mojego autka to 140-150km/h na 5 biegu gdzie obroty ma około 6-7tyś co raczej zbyt dobrą informacją nie jest. A i jeszcze miał bym pytanie czy ktoś się orientuje jaki mniej więcej jest wymiar nominalny krzywki na wałku gdyż mój wałek rozrządu posiada lekkie wżery po środku krzywek.

 

Z góry dziękuję wszystkim za wszelkie porady/pomoc oraz za wsparcie z moim autkiem :)

Opublikowano
Identyczne objawy przerabiałem u siebie na silniku 52 TU. U mnie problem okazał się banalnie prosty, a mianowicie nie podłączyłem jednej wtyczki od dołu przepustnicy.
Opublikowano
Problem w tym że do przepustnicy u mnie idzie tylko jedna wtyczka od czujnika położenia, do tego dochodzą 3 węże: jeden od odpowietrzania baku (filtr węglowy) oraz dwa węże od chłodziwa. Ktoś, coś więcej? :/

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.