Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam wszystkich wiem że wiele razy był już ten temat wałkowany ale czasem ludzie straszne głupoty wypisują... Mianowicie szukam już od dłuższego czasu e36 2.8 coupe ale ciężko coś znaleźć w rozsądnych pieniądzach. Za to trafiła się ładna 1.6 dobrze wyposażona i zadbana i zastanawiam cię czy nie kupić i zrobić swapa oczywiście wszystko robił bym sam znam się na mechanice i elektryce więc ten temat ogarnę ale mam kilka pytań do znawców BMW chodzi o to co trzeba zmienić i ile zakup części kosztował by.

Zaczynając od silnika M52B28 z całym osprzętem chłodnicą itp za 2500zł się kupi ?

Jak jest z klimą wszystko pasowało by z 1.6? chodzi o przewody sprężarkę itp?

Skrzynia z tego co się orientuje ma inne przełożenie wiec trzeba by zmienić mam rację?

Wał dyfer piasty do zmiany

hamulce do zmiany

licznik do zmiany

Jak z amortyzatorami spingami i zawieszeniem od 1.6 mogły by zostać ?

Elektryka silnika do zmiany

Coś pominąłem ?

Opublikowano
Do takiego swapa potrzebujesz jedynie silnika 2.8 z kompem i wiązką elektryczną:) skrzynia i wał może zostać, dyfer też. Zawieszenie i hamulce jesli są tarczowe to też można zostawić :) Chłodnica pasuje od 1.6 z tego co mi wiadomo, sprężarka klimy również. Jedynie trzeba wymienić zegary i łącznik stabilizatora bo na tym z 1.6 silnik nie wejdzie pod maskę. Nie jestem pewny z wałem bo jedni mówią że pasuje a inni że jest krótszy... No i przednią zawieche przydało by się przeżucić bo jednak pare kilo będzie więcej:)
Opublikowano

To może dodam że nie chce robić tak zwanego ulepa więc takie rzeczy jak chłodnica hamulce itp chce zmienić takie jak były pod tym silnikiem wątpie żeby chłodnica od 1.6 miała taką samą wydajnośc co 2.8 :D

Rozumiem że piasty przełożyć można bez problemu na 5 śrubowe?

Opublikowano
Jak jest z klimą wszystko pasowało by z 1.6? chodzi o przewody sprężarkę itp?

przewód od grodzi do sprężarki do wymiany,sprężarka z mocowaniem również .
Skrzynia z tego co się orientuje ma inne przełożenie wiec trzeba by zmienić mam rację?

tak najlepiej( ta od 2.8 jest solidniejsza) ,wraz z wałem pędnym i wybierakiem biegów.Ale jeśli chcesz zostawić skrzynię (bo do normalnej jazdy spokojnie wystarczy) to wymienić musisz wybierak i przednią część wału pędnego na taką z m52b20.
Wał dyfer piasty do zmiany

jeśli ma to być rasowe 2.8 to tak ,z tym że do tego półosie ,zaciski i tarcze na wentylowane.Reasumując najlepiej kupić kompletne wahacze z półosiami .Ale jeśli to 1.6 ma z tyłu tarcze to ten zabieg jest zbyteczny.
hamulce do zmiany

j.w
licznik do zmiany

do przekodowania ,chyba że zależy Ci na prędkościomierzu do 260 km/h
Jak z amortyzatorami spingami i zawieszeniem od 1.6 mogły by zostać ?

sprężyny bym wymienił .
Elektryka silnika do zmiany

wiązka będzie przy silniku także nie ma problemu.
Coś pominąłem ?

stabilizator przedni do wymiany na taki od r6 ,chłodnica może zostać od r4 - pod warunkiem że to r4 miało klimę .Dodatkowo wentylator klimatyzacji przed chłodnicę od r6 i kompletny wydech.Maskownicę /dolot powietrza do alternatora ,osłonę wiskozy i przewód zasilający pompa wspomagania - maglownica.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.