Skocz do zawartości

BMW 2.0d M47 2000r - cofający się ekonomizer, odpalanie


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam,

 

Od jakiegoś czasu borykam się z dwoma problemami.Pierwszym z nich jest ciężkie odpalenie auta po dłuższym postoju, dodatkowo temu zjawisku towarzyszy puszczenie jednego białego dymku.

Poniżej filmik jak wygląda to w praktyce:

https://www.youtube.com/watch?v=fFyvO5Hg8aw

 

Po natychmiastowym wygaszeniu silnika i odczekaniu około pół minuty:

https://www.youtube.com/watch?v=GwM_VuRVRqE

 

Odpalanie na lekko ciepłym:

(Im cieplejszy silnik tym lepiej pali, niemal na dotyk)

https://www.youtube.com/watch?v=mgvv2sYjXTM

 

Kolejny problem to cofanie się ekonomizera głównie na 4 i 5 biegu, czasem też na 3. Sytuacja ta nie zawsze ma miejsce. Ponadto wciśniecie w fotel czuć dopiero od 2800obr. Poniżej filmik:

https://www.youtube.com/watch?v=mxHWGgw3eCk

 

W aucie zostało zrobione:

-około 6mc temu regeneracja turbosprężarki, wymiana odmy, oleju, kompletu świec żarowych

-2mc temu regeneracja Pompy vp44

-w tym tygodniu wymieniony filtr paliwa, filtr powietrza, czujnik ciśnienia doładowania (zamiennik, ten znajdujący się z tyłu kolektora dolotowego) czyszczenie kolektora, egr'u.

-sprawdzone została kompresja silnika, mechanik był zdumiony że jest tak dobra.

 

Po podpięciu pod komputer błędy:

- Boost sensor (czujnik ciśnienia doładowania - mimo wymiany błąd dalej się pojawia, sprawdzona też została wiązka kabli idąca do tego właśnie czujnika)

 

Mechanicy których odwiedziłem twierdzą że auto dobrze pali i nie widzą problemu.

Czy ktoś ma jakiś pomysł? bądź może polecić mi jakiegoś mechanika z okolic Ostrołęki (do 100km dojadę)

Opublikowano

Co do cofania się ekonomizera przepływka jest już ta nowa czy ta stara ? jeśli nowa to czy robiłeś adaptacje ? miałem identycznie gdy była nowa przepływka bez adaptacji. Chociaż nie jestem pewny czy w e39 też wychodziły z wadą ale w sumie ten sam motor, nie wiem może ktoś inny wie.

Jeśli chodzi o czujnik ciśnienia to być może masz zawalony kolektor i po prostu czujnik jest czysty ale nie ma jak mierzyć bo jest zalepione nagarem patrzyłeś jak tam w tym kolektorze ?

Opublikowano

Dzięki za odpowiedź, miałeś identycznie tzn. cofał Ci się ekonomizer i auto miało późnego kopa czy tylko to pierwsze?

Przepływki nie sprawdzałem, dodam tylko że wcześniej tego problemu nie było, i zdarza się że sytuacja ta czasem nie ma miejsca tzn. przy przyspieszanie nic złego z Nim się nie dzieje.

Także skłonny jestem myśleć że jest to ew. problem z samą przepływką a nie jej adaptacją.

Zaś jeśli chodzi o błąd czujnika, tak jak wcześniej napisałem kolektor został niedawno wyczyszczony, wiązka idaca do czujnika sprawdzona.

Opublikowano

przepływka pewnie dawno nie zyje, jak odepniesz przeplywke to jest różnica ? (w dynamice i ekonomizerze) ? Tyle ze masz jeszcze blad czujnika doładowania a to jest podstawa

kup ori czujnik bmw a nie jakies zamienniki, jesli czujnik zle mierzy lub wogle to auto nie bedzie jechać, nawet jak przeplywka bedzie sprawna.... ecu nie wie co sie dzieje z powietrzem które pompuje turbo, jak zachowuje sie egr itp, więc od tego zacznij, czujnik ma działać, bez niego to nigdy jechać nie bedzie

a wiec czujnik, jesli bez zmian to przeplywka

 

a z tym paleniem, stan swiec ? pali fatalnie.... aktualnie to pali tylko dobrą kompresją....

Lepiej pchać niż ciągnąć... | Bita Malowana Wy-szpachlowana...

http://oi59.tinypic.com/oqvqmr.jpg

Opublikowano

Po odpięciu przepływomierz auto jedzie znacznie słabiej w górnej partii obrotów. Co do ekonomizera muszę sprawdzić jak wygląda sytuacja po odpięciu przepływki bo na to nie zwróciłem wcześniej uwagi.

Od mechanika zmieniającego czujnik usłyszałem ze błąd może być spowodowany tym że nie jest to oryginalny czujnik i kazał mi to z lekceważyć.

 

Świece zostały niedawno wymienione, chyba że mechanik zrobił mnie w kulki. Czy jest możliwość sprawdzić w jakiś sposób stan tych świec?

Opublikowano

swiece mozna miernikiem czy przewodem sprawdzic (pamietaj ze sa 5V) ale dojscie jest słabe i bez zdjęcia kolektora to raczej nie bedzie mozliwe :roll: , podłacz pod inpe

czy długie krecenie pojawiało sie np po regeneracji pompy vp44 ? Czy z dnia na dzien tak sie stało ?

 

odnosnie czujnika to nie wiem co to za mechanicy, jak mozna olac błedy od najważniejszego czujnika w dieslu, celowo pisze najważniejszego gdyz jego złe działanie ma ogromny wplyw na "jazdę" auta

czujnik ten mozesz sobie sam wyjąc, jest na koncu kolektora, opisy jak to zrobic sa w necie, wkrecony jest na klucz 10 (jak dobrze pamietam), najlepiej podmien na uzywke ori bmw

 

komputer nie wywala błedow czujnika ot tak sobie, albo pokazuje wartosci z du py i stąd są błedy albo sam w sobie jest uszkodzony, moze sie zawiesza czy coś, a moze ten cały zamiennik nie jest wogle przeznaczony do tego silnika ?

ecu tym wlasnie czujnikiem sprawdza jakie jest cisnienie na końcu układu doładowania powietrza, czy nalezy podać sygnał na minimalną zmianę zmiennej geometrii turbo i wiele innych składowych

na podstawie jego wskazan ciągle analizuje co sie dzieje i co robić trzeba aby było jak należy, przeplywka cos zmierzy, egr coś doda, czujnik coś zmierzy, ecu zadecyduje

jednym słowem to i wiele więcej czujników, układów musi działac aby diesel jechał i nie kopcił....

Lepiej pchać niż ciągnąć... | Bita Malowana Wy-szpachlowana...

http://oi59.tinypic.com/oqvqmr.jpg

Opublikowano

Historia przedstawia się następująco:

W zimę miałem problem z uruchomieniem silnika przy temp - 15 w związku z czym oddałem auto do mechanika na wymianę świec (3cia była padnięty, tak pokazał komputer) , oleju, odmy, lecz to nie wiele pomogło i auto dalej ciężko paliło, mechanik stwierdził że winowajcą jest vp 44 wiec oddałem ją do regeneracji lecz problem pozostał, przed naprawami puszczala czarny dymek, teraz biały. Ogólnie auto nie dymi, czasem delikatnie puści czarną chmurkę jak to diesel :)

 

Właśnie zamówiłem używkę tego czujnika, jutro powinna być więc zdam relację. Jeśli uda się rozwiązać problemy podzielę się tym na forum, być może w ten sposób komuś pomogę.

Dzięki za zainteresowanie :)

Opublikowano

Rozmawiałem dziś z mechanikiem, w poniedziałek ma zająć się autem, wyjaśniłem mu w czym problem, odpowiedział że objawy które wskazałem (ciężki start po długim postoju, biały dymek) mogą oznaczać zapowietrzajacą się pompę vp44 bądź układ paliwowy. Wykluczył świecę. Jak myślicie?

 

Co do czujnika przyjdzie On jutro.

Opublikowano

Być może ma rację.

 

Możesz jeszcze sprawdzić przewody gumowe idące od turbo do przepływki czy nie ma tam jakieś dziurki gdzie mogło by sobie uciekać powietrze, tak mi to teraz przyszło do głowy :)

Opublikowano
Jutro się temu przyjrzę, chodź z tego co pamiętam wszystko jest scisniete klamkami wiec powinno być ok. Wracając do tematu zapowietrzenia proponował wstawić dwa zawory zwrotne, jeden przy pompie i drugi gdzieś przy filtrze ;)
Opublikowano

Właśnie zmieniłem czujnik na ori używany, problemy z ekonomizerem póki co zniknęły, bądź jak na złość nie chciały się ujawnić, w każdym razie jestem z tego powodu bardzo zadowolony :P

 

Co do odpalania, wsiadłem rano do auta, kręcę jakieś 8-9 sek i nic, drugie podejście i zapaliła od strzału co mogłoby potwierdzać tezę mechanika o zapowietrzeniu ssię układu.

 

Ponadto mam jeszcze pytanie, nagły przypływ mocy czuć od 1700 obr, ale w fotel wciska dopiero od 2600-2800 czy tak powinno to wyglądać?

Auto to e39, podejrzewam więc że może mieć nieco gorsze osiągi od e46 ze względu na większą masę.

Opublikowano

powinno równo ciągnąc od chwili gdzie turbo jest w stanie dać cisnienie jakiego oczekuje ecu, bez skoków czy jakiś nagłych przyplywów mocy

 

przyjmijmy ze mając 2tys obr wciskasz gaz w podłogę, auto równo ciągnie do ustalmy 4tys obr bo wyżej to nie ma sensu kręcić diesla z jedną turbiną

proponuje zrobić live data inpą i będzie wiadomo co się dzieje ze przy 2600obr masz wciskanie

odnosnie palenia to mechanik dobrze mowi, pompa może być powodem, jedno jest pewne, to nie jest normalne

Lepiej pchać niż ciągnąć... | Bita Malowana Wy-szpachlowana...

http://oi59.tinypic.com/oqvqmr.jpg

Opublikowano

Co do stanu turbo i pompy raczej jestem pewien ich prawidłowego działania, tak jak wspomniałem w pierwszym poście i jedno i drugie było całkiem niedawno regenerowane w turbo-tec Jaworzno.

 

Dziś mogę już na 100% potwierdzić że winny spadkom ekonomizera był zamiennik czujnika ciśnienia doładowania, dziś na 4 biegu ekonomizer doszedł do 26l :shock: gdzie normalnie dochodzi na tym biegu do 22-24l :)

Opublikowano

W dniu dzisiejszym sam zamontowałem zaworek zwrotny między bakiem a filtrem paliwa, problem niestety nie ustał.

 

http://pics.tinypic.pl/i/00685/kjwxij1agub3.jpg

 

Po otwarciu drzwi i przekroczeniu kluczyka słychać wyraźne bulgotanie dochodzące z pod samochodu. Czy mogę coś jeszcze sam sprawdzić? Proszę o pomoc bo już odchodzę od zzmysłów co może być nie tak. Czy zalanie baku do pełna mogłoby pomóc gdyby przyczyną było jednak cofajace się do paliwo?

  • 4 miesiące temu...
Opublikowano

Witam ponownie,

Panowie/Panie odgrzebuje temat.

Jakiś czas temu oddałem do regeneracji rozrusznik, auto zapalało od 3-5 sek na zimnym. Lekko ciepły i gorący na dotyk. Lecz na dniach problem znów wrócił i trzeba dużo dłużej kręcić na zimnym (nie twierdzę że wtedy było dobrze ale nikt nie umiał pomóc)

Pamiętam że podczas ustawiania pompy vp44 widniał błąd - wzniosu/położenia iglicy. Mechanik wtedy to zignorował i skasował wyłącznie błąd.

Moje pytanie, czy możliwe jest by na skutek w/w błędu rozjezdzal się wymagany kąt wtrysku z rzeczywistym, na zimnym silniku?

Na rozgrzanym kąt wynosi - 1.5

 

Pozdrawiam

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.