Skocz do zawartości

316i - check engine, oil-level, uszkodzony przepływomierz


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam!

W końcu się zebrałem i postanowiłem zapytać o radę bardziej doświadczonych kolegów.

 

Samochód, który posiadam to:

 

model: BMW e46 316i

silnik: N42

pojemność: 1.8

moc: 115KM

r. prod.: 2003

 

Mój problem z w/w samochodem polega na tym, iż od jakiś 2 tygodni wyświetla mi się żółta kontrolka "check engine" oraz kontrolka "niskiego poziomu oleju".

 

Cała przygoda zaczęła się jakieś dwa tygodnie temu gdzie podczas jazdy autostradą równa prędkością samochód na dosłownie ułamek sekundy jakby "przygasł i stracił moc". Nie wzbudziło to we mnie zbytnio powodu do zmartwień gdyż po tym incydencie momentalnie wszystko wróciło do normy i samochód dalej jeździł jak powinien. Sytuacja odmieniła się w momencie, gdy stanąłem na parkingu na 30 minut i wówczas ponownie uruchomiłem samochód. Wtedy już pojawiły się wspomniane przeze mnie powyżej kontrolki. Silnik nie zmienił jednak kultury swojej pracy i wszystko działało jak wcześniej poza tymi dwoma drobnymi szczegółami na desce rozdzielczej.

 

Z racji tego, iż mam dostęp do komputera diagnostycznego odczytałem pamięć błędów komputera samochodu w celu weryfikacji problemu. Błędy, które otrzymałem to:

 

#1 Thermal oil-level sensor (błąd czujnika poziomu oleju) - 27C3

Błąd czujnika poziomu oleju zweryfikowałem na miejscu poprzez sprawdzenie faktycznego stanu oleju, który okazał się prawidłowym. Przyjąłem wiec do wiadomości, że po prostu zwyczajnie się zepsuł. Niedawno wymieniałem olej, więc poczekam do następnej wymiany i wtedy zamienię czujnik na działający.

 

#2 Stopień wyjściowy, termostat, map cooling - 279C

Z informacji, które znalazłem w Internecie wynika, że uszkodził się termostat. Dziwne, bo nie miałem z nim żadnego problemu dotychczas... No, ale może się przecież tak zdarzyć.

 

#3 Zawór odpowietrzania zbiornika paliwa, stopień wyjściowy - 2772

Zawór odpowietrzania zbiornika paliwa już zamówiony, więc czekam aż dojdzie i tez mam w zamiarze go wymienić. Chyba, że ma to jakiś związek z urwanym kablem, o którym to napisałem w dalszej części postu.

 

#4 AUC sensor (czujnik brzydkich zapachów) - 1C

Czujnik już wykręciłem i wyczyściłem zgodnie ze znalezionymi instrukcjami - naprawa pomogła.

 

#5 Przepływomierz z gorącym drutem (kontrolka check engine) - 2783

Z wiedzy, którą udało mi się pozyskać na forach internetowych wyczytałem jak sprawdzić czy przepływomierz jest uszkodzony czy też nie.

Pierwsza próba polegała na odłączenia przepływomierza na pracującym silniku i oczekiwania jakiegokolwiek efektu zmiany jego pracy - niestety nic się nie zmieniło. Druga natomiast polegała na przeprowadzeniu testu podczas jazdy. Wbicie 4 biegu, pedał gazu do końca i... Wskazówka spalania chwilowego zatrzymuje się w okolicach 17l. Wszystko, zatem wskazuje na uszkodzony przepływomierz.

 

Z kolejnych rad wyczytanych na forach znalazłem, metodę "naprawy” przepływki polegającą na wydobyciu go z samochodu i dokładnym wyczyszczeniu specjalnym środkiem do tego przeznaczonym - co też uczyniłem. Niestety efekt dalej bez zmian. Błąd dalej pojawia się w komputerze.

 

W ubiegłym tygodniu spotkała mnie też inna awaria samochodu, ponieważ w trakcie podróży pękł mi pasek wielorowkowy napędzający pompę wody, alternator itd. Po wymianie zauważyłem, że najprawdopodobniej w momencie pęknięcia paska uszkodził on przewód, (chociaż nie mogę tego wykluczyć, że przewód uszkodzony był już wcześniej), który zaznaczyłem nr 1 na dołączonym obrazku. Moje pytanie brzmi: dokąd i do czego prowadzi zaznaczony na zielono nr 1 przewód? Gdyż niestety, ale z racji tego, ze idzie on z lewej strony silnika i w dół nie ma do niego dojścia.

 

Po złączeniu na "krótko" uszkodzonych przewodów nie widzę żadnej reakcji w pracy silnika, tj. ani nie jest lepiej ani nie jest gorzej. Błędy również się pojawiają takie same. Moje kolejne pytanie brzmi: czy końcówki urwanego kabla poprzez zetknięcie z blokiem silnika mogły doprowadzić do zwarcia i uszkodzenia przepływomierza?

Z tego, co udało mi się ustalić wszystkie zaznaczone przeze mnie na zdjęciu czujniki łączą się właśnie z przepływomierzem. Czy zatem błąd któregoś z nich może wysyłać błędną informację o uszkodzeniu przepływomierza? W jaki sposób można je sprawdzić?

 

http://i62.tinypic.com/ja9qb8.png

 

Ciężko powiedzieć czy to po prostu zbieg okoliczności z błędem "check engine" na desce rozdzielczej, błędem w pamięci komputera odnośnie uszkodzonej przeplywki, odkryciem urwanego przewodu, błędem czujnika poziomu oleju i reszty. Czy może wszystko zaczęło się w momencie zdarzenia krótkotrwałej utraty mocy podczas jazdy i tym samym urwania przewodu przez kawałek zmęczonego już wtedy paska wielorowkowego. Być może kontrolka oil-level sensor ma również z tym wszystkim coś wspólnego

 

Moje kolejne pytania brzmią:

1. W jaki inny sposób mogę zweryfikować uszkodzony przepływomierz?

2. Jeżeli nie przepływomierz to, co innego mogło się uszkodzić?

3. Od czego zacząć 'rozsądną" naprawę tak, aby nie wymieniać wszystkich części na hura?

4. Korzystając z okazji pytanie odnośnie punktów oznaczonych numerami 2, 3 i 4. Rozumiem, że 2 i 4 to czujniki położenia wałka?

 

Proszę o pomoc Szanowne Towarzystwo.

 

Pozdrawiam,

 

Tomek

  • 6 miesięcy temu...
Opublikowano
Widzę że kolega ma silnik podobny do mojego tylko mój ma oznaczenie N46, inne parametry te same :) ale do rzeczy. Punkt 2 i 4 to są czujniki położenia wałków, natomiast 3 to czujniki położenia vanosów mówiąc najprościej, 1 nie mam pojęcia do co tam zapewne kolejny czujnik. Co do błędu nie pomogę, u mnie przypadłością są wkur.... kontrolki DSC palą się gasną, jak chcą. Niby czujniki w pompie szwankują, ale póki co jestem na wstępnym etapie mobilizacji do znalezienia usterki :)
"Wszystko dobre jak się nie psuje" :)
Opublikowano
mialem problem z przeplywka w 316i ale m43 objawy o ktorych piszesz czyli odlaczenie jej oraz jazda na 4 biegu sugeruja ze moze sie cos z nia dziac w sumie juz blad ewidentnie pokazujacy przeplywke to juz cos bo u mnie ciagle byla "zla mieszanka" i nie wiadomo bylo od czego a jezeli u ciebie od razu pokazuje przeplywke wiec mysle ze to bedzie ona :) mysle ze nie podlaczalem auta pod inpe ?? tam mialbys wiecej info o bledzie np pod bledem o przeplywce jesli jest napisane cos takiego "gegen masse " zwarcie masy wiec czujnik kaput, przeplywke dobrze sprawdziles mozna jeszcze odczytac live data w inpie i powinno to dac odpowiedz na ten temat

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.