Skocz do zawartości

[E34] IKHA Klimatronik nie zamyka klap


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano
Witam! Pacjent E34 z klimatyzacją automatyczną. Problem jest następujący. Z tego co wiem system IKHA po wyłączeniu zapłonu powinien po zamykać wszystkie klapy u mnie zostają w takim położeniu w jakim pracowały. Skutkuje to tym ze po ponownym przekręceniu zapłonu otwierają się od nowa wychodzą poza zakres swojej pracy urywają się lub wyskakują z nich cięgna od klap. Chodzi o dwa silniczki pod środkową kratką nawiewu odpowiedzialne za mieszanie powietrza ciepłego i zimnego. Co ciekawe całość działa dobrze po ręcznym ustawieniu silniczków w odpowiednich pozycjach, wyłączam zapłon, nic się nie dzieje wszystko zostaje otwarte, włączam ponownie i wtedy te 2 silniczki przekręcają sie dalej... Podmieniony główny sterownik IKHA mam 3 sztuki na każdym to samo, podmieniony panel sterowania z pokrętłami, miecz, silniczki...bez efektu. Ma ktoś jakiś pomysł? Bardzo proszę o pomoc.
Opublikowano

Miałem ten sam problem w mojej e34 do takiego stopnia ze połamały sie gniazda w ktorych siedza te silniczki.

 

Wyjałem cała nagrzewnice, rozebrałem ja, kupiłem druga na czesci i tez rozebrałem, wyczysciłem wszystkie tunele gdzie pracuja klapki, wkleiłem nowe gabki uszczelniajace, powymieniałem wszystkie połamane elementy, niezałowałem białego smaru a kolor jest wazny bo jest neutralny i nie rozpuszcza plastikow, po złozeniu wszystkiego do kupy uruchomiłem całosc i zaczeło poprawnie działac.

Wazne zeby te silniczki nie zamieniac miejscami chociaz w/g katalogu nie ma to znaczenia, wazne sa ich kolory na przekładni

 

Zanim właczysz zapłon wszystkie wtyczki do silniczkow musza byc podpiete one same jak wyczuja opor powinny sie odpowiednio ustawic.

KLIMATYZACJA SAMOCHODOWA, THERMO KING, CARRIER

DIAGNOSTYKA BMW, VAG tel. 500 236 866

Opublikowano
Miałem ten sam problem w mojej e34 do takiego stopnia ze połamały sie gniazda w ktorych siedza te silniczki.

 

Wyjałem cała nagrzewnice, rozebrałem ja, kupiłem druga na czesci i tez rozebrałem, wyczysciłem wszystkie tunele gdzie pracuja klapki, wkleiłem nowe gabki uszczelniajace, powymieniałem wszystkie połamane elementy, niezałowałem białego smaru a kolor jest wazny bo jest neutralny i nie rozpuszcza plastikow, po złozeniu wszystkiego do kupy uruchomiłem całosc i zaczeło poprawnie działac.

Wazne zeby te silniczki nie zamieniac miejscami chociaz w/g katalogu nie ma to znaczenia, wazne sa ich kolory na przekładni

 

Zanim właczysz zapłon wszystkie wtyczki do silniczkow musza byc podpiete one same jak wyczuja opor powinny sie odpowiednio ustawic.

 

Czyli z tego co widzę problem nie leżał w żadnym sterowniku?? Problemem na pewno nie są zacinające się klapy bo wszystkie chodzą płynie, po wyłączeniu zapłonu po prostu następuje cisza tak jakby kleme zdjąć i wszystko zostaje tak jak jest...

Co do kolorów silniczków to tez się nad tym zastanawiałem, najgorsze jest to że ktoś już wcześniej przy tym grzebał i chyba na pewno powymieniał silniczki... wszystkie mają jednakowy kolor i numer oraz są produkcji bosch, 2 silniczki sterujące klapami nawiewów na nogi są behr i jest jeden niebieski bosch od klap zewnetrznych.

Mój klimatronik posiada dodatkowo AUC jeśli ma to jakieś znaczenie.

Opublikowano
Kolory silnikow podam ci w wekend bo bede rozbieral przod do montzu sprzetu hifi

KLIMATYZACJA SAMOCHODOWA, THERMO KING, CARRIER

DIAGNOSTYKA BMW, VAG tel. 500 236 866

Opublikowano
Jakbyś mógł to spójrz jeszcze na ewentualne numery silniczków które się różnią.
  • 3 tygodnie później...
Opublikowano
no koledzy mam ponowny problem ale chodzi o to ze jest ciepło i ustawione wszystko na 16 stopniu a grzeje mi ciepłe powietrze co to będzie ??>i do tego słyszę co jakiś czas dźwięk w kokpicie

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.