Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

ostatnio miałem problem z ładowaniem, jakies rok temu (30tys km) oddawalem go do regeneracji, (nie lubie tego robic bo wszystko robie sam ale to jedyna rzecz jakiej sie nie podjąłem )

 

tydzien temu jak wracalem z trasy 150km to pod koniec gdy obroty schodzily ponizej 1700rpm zapala sie kontrolka akumulatora, wlaczylem wiec Test 9 i ładowanie pokazywało 12,3v, po 20km i dotarciu do domu było 12,0v, nastepnego dnia obmacałem całego altka popsikałem wd40 wtyczi i głowny + i ruszyło, odpalam jest 14,5v.

 

przedwczoraj jadac znów w trase 150km było dosc gorąco po ok 100km i pocisnienią go troszke jadac pare km 210km\h (niemiecka autostrada) po zwolnieniu znow ukazala sie kontrolka ładowania,

 

wyłączyłem zbędne odbiorniki prądu i tak jechałem, Test 9 pokazywał z początku 12,4v po ok 20km juz 11,8v a wiec ladowania nie było, czekalem az zejdzie do 11,5v i mialem auto gasic,

dziwne jest to ze mimo ze test 9 pokazywał juz napiecie poniezej 12v to kontrolka ładowania zapalała sie tylko ponizej 1700RPM, powyzej gasła i człowiek mógłby byc zupełnie tego nie swiadomy.

 

nagle sie obudził i ładowanie wskoczyło na 13,8v a po paru km juz do ksiązkowych 14,5v teraz jezdze od 2 dni krótkie trasy do 20km po miescie i caly czas jest okej ale nie lubie jak cos jest niepewne.

 

teraz nie mam jak zajrzec ale może tunel powietrzny ze zderzaka do altka jest zapchany i sie grzeje za bardzo? czy cos sie zawiesza albo konczy?

-->> masz problem z bmką, potrzebujesz diagnostyki, podpięcia pod kompa? napisz a pomogę[/b
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Kurna,Sosna,przecież WD40 nie jest do takich spraw :cry2: Mogą kończyć się szczotki.Sprawdź to chłodzenie także.
Opublikowano
Jak zdejmiesz rurę od chłodzenia alternatora to wsadź palec od dołu w obudowę - jeżeli coś jest zapchane to właśnie tam. Sprawdzałem ostatnio 2 altki i w obydwu przypadkach było tam zabite głównie liśćmi z drzew, także o skutecznym chłodzeniu nie było mowy. Nie zagłębiałem się jak sam tunel jest skonstruowany, ale fakt faktem cały syf zatrzymuje się dopiero na alternatorze.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.