Skocz do zawartości

E39 528 drgania i dziwny dźwięk (tył)

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Niestety mam dziwny problem. Przy dynamicznym przyśpieszaniu wydobywają się dziwne odgłosy z tyłu auta - głównie po prawej stronie. Dźwięk i odczucia jakby biło koło (identycznie jakby była jakaś nierównośc na kole - podskakuje). Zbliża się przegląd, ręczny już prawie nie istniał więc przy okazji zamieniłem koła, podciągnąłem ręczny oraz obejrzałem dół auta - nic niepokojącego nie znalazłem (fakt, nie jestem mechanikiem). Na ręczny pomogło - nie jest to brzytwa ale raczej przegląd przejdzie co do drugiego objawu bez zmian, zatem nierówna felga,opona odpada. Problem występuje przy drugim biegu - 3-4tys obrotów oraz dół trzeciego. Przy jeździe z jednostajną prędkością - brak objawów, również przy zwalnianiu czy przyspieszaniu dość wolno.

Równiez wyczuwalne są drgania trzymając lewarek od zmiany biegów na 2 i 3 biegu , są to jakby takie dwa szarpnięcia ale nie regularne.

Byłem dopiero u jednego "magika" przejazdem którego zdaniem kończy się sprzęgło ale... moim zdaniem to nie w tym problem. Jak Wy to widzicie drodzy klubowicze?

Opublikowano
Na luzie przy prędkościach tych w których jest drganie ustaje czy nie?
Opublikowano
  • Autor
jak napisałem wyżej, jedynie przy przyspieszaniu czuć te objawy - dość dynamicznym, przyspieszając wolno - normalnie nie czuć nic niepokojącego poza dwu -trzykrotnym drgnięciem lewarka od biegów
Opublikowano
Sprawdź polosie czy nie mają luzu i koła. Sprawdź koła czy są dokrecone. Sprzęgło tez jest możliwe. Obroty rosną nieproporcjonalnie do prędkości takimi falami?
Opublikowano
  • Autor

koła sprawdzone - zamienione zostały stronami i jest to samo.

Co do obrotów nie widzę nic niepokojącego , auto przyspiesza współmiernie ze wzrostem obrotów, jedyny objaw to własnie to "buksowanie" koła i wibracje

Opublikowano
Sprawdź te polosie. Co to znaczy buksowanie? Co masz na myśli?
Opublikowano
  • Autor