Skocz do zawartości

M54 nierówna praca na zimno


Ksysiobo

Rekomendowane odpowiedzi

Uwaga, przełom!

 

Znalazłem nieszczelność. Podczas wymiany odmy (jakieś 2 mce temu) uszkodziłem oring rurki bagnetu oleju. Uszkodziłem, albo wcześniej go nie było.

Wczoraj założyłem oring, skręciłem i (odpukać) śmiga bez drgań i wstrząsów porannych.

Przy okazji zaktualizowałem oprogramowanie ECU i wywaliłem tłumik wysprzęglnika (CDV). Po tym operacjach jest wyraźna różnica w uruchamianiu i jeździe.

 

Wszystkim, którzy mają problemy z zimnym rozruchem polecam bardzo dokładne sprawdzenie szczelności dolotu.

 

Uszczelek kolektora dolotowego nie wymieniałem, nie ruszałem też wtryskiwaczy. Może jak będę miał kiedyś za dużo czasu to się wezmę :8)

Czemu BMW ??? - wiem, ale nie powiem .....
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Odpowiedzi 128
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

Uwaga, przełom!

 

Znalazłem nieszczelność. Podczas wymiany odmy (jakieś 2 mce temu) uszkodziłem oring rurki bagnetu oleju. Uszkodziłem, albo wcześniej go nie było.

Wczoraj założyłem oring, skręciłem i (odpukać) śmiga bez drgań i wstrząsów porannych.

Przy okazji zaktualizowałem oprogramowanie ECU i wywaliłem tłumik wysprzęglnika (CDV). Po tym operacjach jest wyraźna różnica w uruchamianiu i jeździe.

 

Wszystkim, którzy mają problemy z zimnym rozruchem polecam bardzo dokładne sprawdzenie szczelności dolotu.

 

Uszczelek kolektora dolotowego nie wymieniałem, nie ruszałem też wtryskiwaczy. Może jak będę miał kiedyś za dużo czasu to się wezmę :8)

 

Jak z dostępem do niego? Od góry czy do spodu?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dostęp jest od góry. Trzeba wyjąć filtr powietrza, disę, rury filtra powietrza. Rurka bagnetu przykrecona jest jedną śruba. Całość roboty to maks godzina (za drugim razem 20 minut). Powodzenia.
Czemu BMW ??? - wiem, ale nie powiem .....
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...
A swiece?

 

U mnie świece nowe.

Kupiłem jedno elektrodowe denso (wiem, spalę się za to w piekle). Wymiana świec nie dała odczuwalnego rezultatu.

 

Po uszczelnieniu rurki bagnetu nie występują błędy wypadania zapłonów czy ubogiej mieszanki. "Check" się nie zapalił ani razu :)

Jak jest zimny potrafi przez 30-60 sekund pracować jakby twardo i czuć wibracje. Ale to już nie jest to, co było wcześniej.

Czemu BMW ??? - wiem, ale nie powiem .....
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No to panowie teraz ja się podzielę moją historią. Tutaj mój temat http://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?f=69&t=282281, ale napiszę tutaj, bo widać dyskusja bardziej rozgorzała, a po co duplikować tematy :)

 

W skrócie: pacjent podczas zimnej pogody odpalał od strzała, ale po parunastu sekundach zaczynał chodzić nierówno i wypadał pierwszy cylinder. Tylko cylinder, brak innych błędów. Ok, jedziemy do mechanika, niech patrzą. Diagnoza: mokre od oleju świece, poranne kopcenie to nie woda, a kompresja 10 była tylko na cylinderze #6, reszta max 6.5-7 bar - do wymiany są uszczelniacze. Ale gość nie chciał mi ich robić bez ściągania głowicy, bo stwierdził, że taka wymiana jest ch warta i za pół roku będę musiał to robić jeszcze raz. No to myślę sobie 'dobra, jedziemy, koszta nie grają roli'. Zrzucili głowice, cała regeneracja, zawory, gniazda, prowadnice, uszczelniacze, wszystkie pierścienie. Do tego sprawdzenie DISy, czyszczenie krokowca i przepustnicy. Wszystkie gumowe elementy były bez zarzutu. Poskładali i bang - problem znikł :) Jestem dopiero po kilkudziesięciu kilometrach na dotarciu, w końcu obroty trzymają się na 700-800, a wcześniej jak zapinałem Drive to spadały na 500...jeszcze delikatnie nim rzuca na jałowych i obroty czasem lekko zafalują, ale za krótko żeby stwierdzić co jest przyczyną. Być może to kwestia dotarcia, a być może nie dokręcona obejma na jakimś wężu - who knows :) W każdym razie silnik nowy, ma mi służyć jeszcze grube lata, bo trzymam Bunię na klasyka. Koszt remontu - ok. 5500 zł z regeneracją głowicy włącznie.

 

Pozdroo

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wlałem Archoil 2300 i przejeździłem kilkaset kilometrów, ale mechanik stwierdził, że takie płukanki, nawet dobre, pomagają tylko na niewielkie osady, a ja miałem wszystko tak zawalone od nagaru, że szok. Poza tym zjechane były pierścienie na dwóch cylindrach i rozklekotane uszczelniacze. Nie chciało mi się bawić na pół gwizdka z tym. Jak już robić to robić. Teraz odpukać będzie służyć :)
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czy ktoś z was robił test porównawczy kompresji po nocy i po rozgrzaniu ?

Chwilowo nie mam miernika, ale jak tylko zdobędę to zrobię test, bo możliwe że castrol + wymiana co 20-25k zrobiły swoje.

Czemu BMW ??? - wiem, ale nie powiem .....
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 5 miesięcy temu...

Zrobiłem pomiar kompresji... :?

 

na zimno (stał 2 dni bez odpalania) --> po rozgrzaniu 90 st

 

1. 11 --> 13

2. 14 --> 13

3. 14 --> 12

4. 12 --> 14

5. 14 --> 12

6. 13 --> 13

 

nie bardzo rozumiem dlaczego po rozgrzaniu w niektórych zmniejsza się kompresja a w niektórych zwiększa.

 

Szykuję się na odmaczanie pierścieni naftą i zmianę oleju. Czy komuś nafta pomogła ?

Czemu BMW ??? - wiem, ale nie powiem .....
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 miesiąc temu...

Przy samym sprawdzeniu w Inpie na jałowym biegu nie byłem w stanie nic sprawdzić. Oddałem jednak auto do mechanika, który stwierdził ze przepływomierz zaniża odczyty i go podmienił. Różnica była od razu zauważalna w jeździe.

 

 

Z Gliwic jesteś więc mogę Ci polecić mechanika w Raciborzu - Luk&Luk. Naprawiają tylko BMW

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mam też swój warsztat- jednak z tym problemem nie umiem sobie poradzić mimo wymiany polowy podejrzanych elementów. Wtryski, Disa, krokowiec, podcisnienia, filtr paliwa, pompa paliwa, swiece i cewki. Co do przeplywki nie mam ku niej zadnych podejrzen. Auto trzyma seryjna moc a jej parametry sa w normie- byc moze na zimno falszuje- musze sie jej przyjrzectuz po zimnym uruchomieniu.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Panowie, wczoraj założyłem nowy wątek na innym dużym forum BMW, z racji tego, że tam nie ma podziału na model nadwozia, a ten defekt występuje również w e39. Zapraszam do przeczytania moich doświadczeń, może w końcu uda się wspólnymi siłami coś ustalić.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zrobiłem płukanie cylindrów naftą. Przy okazji wymiany oleju.

Do każdego po około 100ml i tak przez 3 kolejne dni. Wcześniej płukanka do oleju liqui moly, olej zlany. Nafta zbierała się w misce.

Wlany nowy olej Total quartz 9000 (wcześniej motul 8100 xcess 5w40).

 

Na motulu czasem potrafiły szklanki pukać przy pierwszym uruchomieniu (2-3sek) - teraz nie zauważyłem.

Nie robiłem jeszcze pomiarów kompresji, przejechałem niecałe 300km od operacji. Chwilowo drgania zimnego ustały (albo nie występują ze względu na ciepłe dni).

Jak przejadę około 1000 km sprawdzę kompresję.

Nadal obserwuję.

 

Jak silnik powinien się zachowywać po odłączeniu przepływomierza ? - Może to on się starzeje i daje złe odczyty. Zastanawiam się czy to jednak nie jest usterka jakiegoś czujnika. U mnie jak zaczynał się trząść (wypadały zapłony), wystarczyło zgasić i odpalić i trzęsienie znikało. Może ktoś z Warszawy (lub okolicy) ma sprawny przepływomierz 13627513957 lub 13627566984 na próbę ? Oczywiście nie za darmo :)

Czemu BMW ??? - wiem, ale nie powiem .....
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja mam motula x-clean 5w30 i rano szklanki chwilę zagrają, ale myślę że jest to wina uszkodzonej podstawy oleju , zaworek krzywo się domyka i cały olej spływa do miski, później jest start jak przy zmianie oleju po filtr jest pusty.

Ja jestem z okolic Warszawy, tylko ze silnik m52.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

Niestety...płukanie naftą nie poprawiło sytuacji.

Nadal zdarza mu się (temu silniku) drgać/trząść się :?

 

Kolejnym tropem jest przepływomierz. Odłączyłem i tak jeżdżę. Kilka dni to potrwa. Jeśli z odłączonym będzie dobrze to chyba mamy winowajcę.

Podobno przepływomierz się zużywa i podaje złe odczyty. Niektórzy piszą że powinno się go wymieniać co 120 tyś km :shock:

 

Pytanie do tych, którzy wymienili. Jaki ? - wiadomo - nowy, ale nie bardzo mi się uśmiecha płacić 1000zł za oryginał, może jakiś sprawdzony zamiennik ?

Czemu BMW ??? - wiem, ale nie powiem .....
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Podobno jedynie Siemens, każdy inny podaje niewłaściwie odczyty - tak mi powiedział mój mechanik ;)

W każdym razie nówka kosztuje 600-700 zł, jak drożej to trzeba poszukać w innym sklepie. Ja natomiast kupiłem używany za 140 i jest git.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

WItam

Panowie w moim 330Ci szczególnie jak jest zimny ale na ciepłym też wyczuwam 2 problemy:

- podczas rannego przyśpieszania typu 2 i delikatnie z gazem auto robi kangurka do 2tys obrotów, powyżej objaw ten nie występuje lub nie wyczuwam go(raczej nie ma go).

Na ciepłym też to występuje ale mniej - takie wrażenie mam jak by np działała taka klapka w dolocie tj zamyka, otwiera, zamyka, otwiera i z automatu silnik robi kangurki. Również jak depne od razu to potrafi się przydławić tj szarpnie i wtedy pójdzie

- na jałowym wyczuwam trzęsienie które jest regularne jak wypadający zapłon.

Na LPG objawy są takie same.

Świece nowe, na kompie 0 błędów, przepływka pokazuje 550-590 przy max bucie. Cewki wizualnie też nie wyglądają aby im cokolwiek dolegało.

Zastanawiałem się nad źle ustawionym VANOSem ale to chyba nie w tych zakresach??

 

Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.