Skocz do zawartości

E39 530d Po włączeniu klimatyzacji trzęsie silnikiem


Burza703

Rekomendowane odpowiedzi

Witam

 

Mój problem jest następujący, oddałem auto do serwisu ponieważ po włączeniu klimatyzacji zaczynało trząść całym autem. Panowie z serwisu powiedzieli że po odpaleniu klimy wtryski już sobie nie dają rady z utrzymaniem biegu jałowego i wtryski do regeneracji. Wtryski zostały zregenerowane lecz trzęsienie silnika na włączonej klimatyzacji dalej występuje.

 

Panowie z serwisu zaczęli się temu bardziej przyglądać i wina padła na elektrykę pojazdu. Powiedzieli że nawet jak odłączają sprzęgło kompresora i kompresor się nie załącza oraz zdejmują pasek klinowy miedzy kołem pasowym a kompresorem i nie ma obciążenia na silniku dalej występują drgania i to wina elektryki.

Powiedzieli że po włączeniu klimy nagle sterownik silnika zaczyna wariować i korekcje wtrysków zaczynają skakać na łeb na szyję i silnik nie równo pracuje.

 

Panowie z warsztatu ciągle próbują zlokalizować usterkę.

 

Piszę ten post ponieważ zależy mi na sprawnym działaniu klimy i chciał bym widzieć co to może być jeżeli panowie z warsztatu się poddadzą.

 

co może powodować zakłócenia między klimatyzacją a sterownikiem silnika co dawało by takie objawy.

 

Dodam jeszcze że jest to e39 530d 184KM rok prod. 1999 przed lift oraz posiada wentylator 4-pinowy oraz sterownie tym wentylatorem zewnętrzne na przekaźnikach.

 

Proszę o pomoc

Z góry dziękuję :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...
  • Zasłużeni forumowicze

Mi to też wygląda na usterkę mechaniczną.

Prawdopodobne jest (jak kolega wyżej mówi) że bieżnia po której chodzi pasek sprężarki oderwała się od reszty koła i stąd jakieś szarpania i wibracje, a przy dodatkowym obciążeniu wszystko się nasila.

Ja bym zdjął wszystkie paski i wtedy sprawdził czy drgania są czy nie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kolega napisał, że nawet po zdjęciu paska występuje ta usterka, czyli to raczej nie wina napędu kompresora.

 

A sprawdziłeś, czy wentylator klimy masz sprawny? Panel klimy i nawiewy działają poprawnie?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze

Ok, napisał "po zdjęciu paska", a paski są dwa, więc niech zdejmie oba i wtedy sprawdzi.

Miałem kiedyś M57 w którym coś metalicznie pukało, i delikatnie drgał cały silnik, i właśnie wyszło koło pasowe.

Namierzyliśmy usterkę dopiero po zdjęciu obu pasków.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Koło dwu masowe było wymieniane rok temu firmy Luk tak więc to na pewno nie koło dwumasowe. wentylatory klimatyzacji nie działają ponieważ nie dostają sygnału z komputera silnika że klima jest odpalona. Co dziwne kiedy odpalam klimatyzacje wszystkie korekcje wtrysków zaczynają szaleć. Warsztat podejrzewa że coś jest nie tak z ECU tak więc mają załatwić jakiś komputer na podmianę i zobaczyć, nawet wezwali jakiegoś serwisanta z BMW i posprawdzał wszystko powiedział że to musi być komputer.

Jeżeli chodzi o mechanikę to ponoć wszystko sprawdzali: kompresor, koło pasowe, koło dwumasowe, wtryski, rolki paska wieloklinowego, nawet poduszki pod silnikiem i skrzynią. jeżeli chodzi o elektronikę sprawdzali wszystkie moduły które wyszły że są sprawne dopiero anomalie zaczynają się w komputerze ECU. Dziwna sprawa teraz czekam aż znajdą jakiś komputer na podmiankę.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 miesiąc temu...

Witam ponownie, znalazłem usterkę, za wszystko odpowiada panel klimatronica. Panowie z serwisu mówili że go podmieniali i że było to samo ale jak ja zmieniłem na jakikolwiek panel klimatronica to drgania ustały. Zrozumiałem o co chodzi dopiero wtedy kiedy wywaliło mi czynnik zaworem bezpieczeństwa, zacząłem się zastanawiać dlaczego presostat nie odłączył kompresora i nie włączył wiatraka klimatyzacji na 3 bieg tak jak powinien się zachować w razie wysokiego ciśnienia w układzie. no i poczytałem że za ten czujnik odpowiedzialny jest panel klimatronica więc go wymieniłem i okazało się że wraz z normalną pracą wentylatora klimatyzacji zniknęły drgania silnika a kiedy odłączałem wtyczke od presostatu symulując wysokie ciśnienie w układzie kompresor się wyłączał i odpalał wentylator na 3 bieg.

 

Tak więc wszystkie usterki były winą panelu klimatronica a nie ECU. Podejrzewam że ecu dostawał zmienny sygnał od panelu ze klima jest włączana i wyłączana co chwile i obroty zaczynały co chwile się zmieniać i przez to te drgania.

 

Nawet nie wiecie jaki kamień z serca mi spadł jak okazało się o co chodzi i że moje auto w końcu wróciło do siebie :D

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czyli mogłeś naprawić auto za 50zł a Ty wtryski regenerowałeś na polecenia mechaników :duh:

Teoria jest wtedy, kiedy wiemy wszystko, a nic nie działa

Praktyka jest wtedy, kiedy wszystko działa, a nikt nie wie dla czego

Na warsztacie łączymy teorię z praktyką: nic nie działa i nikt nie wie dla czego!!!

Cięcie plazmowe oraz usługi tokarskie http://ttcs.pll/

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To jest niestety bezkarność tych paproków, powinni wyskoczyć z kasy za te wtryski.

Teoria jest wtedy, kiedy wiemy wszystko, a nic nie działa

Praktyka jest wtedy, kiedy wszystko działa, a nikt nie wie dla czego

Na warsztacie łączymy teorię z praktyką: nic nie działa i nikt nie wie dla czego!!!

Cięcie plazmowe oraz usługi tokarskie http://ttcs.pll/

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.