Skocz do zawartości

czujnik poziomu cieczy 318i gdzie sie znajduje ?


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano
Witam mam bmw e46 318i 118km i co jakis czas zapala mi sie kontrolka o dolaniu płynu chłodzacego (ostatnio coraz czesciej). płyn jest i nie zauważyłem zeby uciekał. odpowietrzony został tak jak doradzaja i pisza w ksiazce sam naprawiam. fakt faktem waz jest goracy i twardy ale nie na tyle aby go nie mozna bylo zgiać. Moje pytanie dotyczy w czym moze tkwic problem ? w czujniku ? gdzie on sie znajduje i jak go wymontowac domowym sposobem ? od zakupy zrobiłem 4000 tys km i dopiero od nie dawna zaczoł pojawiac sie problem. Prosze o pomoc i prosze o wyrozumiałość
Opublikowano
Czujnik jest zintegrowany ze zbiornikiem i zdaje się nie ma opcji by go naprawić (chociaż może jest jakiś magik, który to potrafi). Musisz kupić nowy, jeśli zdecydujesz się na zamiennik koniecznie kup w ASO oryginalny korek by prędzej czy później wywali Ci cały układ.
Opublikowano

Zdarza się że jak jest słabo odpowietrzone to w trakcie pracy silnika jest mniej płynu w zbiorniczku i czujnik to pokazuje.

Inny przypadek to jak w układzie powstaje nadmierne ciśnienie to gumowe węże się nadymają i w zbiorniczku opada poziom, ale to jest minimalnie.

..........................................................................................

Generalnie to na privy nie prowadzę korespondencji.

Opublikowano
Koledzy a powiecie mi jak go wyjac ? Gdzies czytalem ze czujnik od poziomu plynu spryskiwaczy jest taki sam ? Sugerujesz ze korek moze byc wadliwy i nie wypuszczac cisnienia ? Przyznam ze jestem laikiem ale wszystkiego mozna sie nauczyc jesli dostanie sie wlasciwe wskazowki. Wczesniej mialem 318i ale e36 i bez problemu ma juz 340 tys i nadal brat nia jezdzi. I z tego co widze nie sprawia problemow. Mam nadzieje ze ta e46 posluzy mi tak samo dlugo
Opublikowano
Dodam tez ze zalozylem korek zbiorniczka od e36 1.8. Ponoc takie same sa i zauwazylem ze plyn ucieka wlasnie tym korkiem i kontrolka sie nie zapala wiec winowajca moze byc tylko korek ?
Opublikowano
Skoro przez korek wypływa płyn to możliwe, że masz przedmuchy z głowicy i ciśnienie w układzie się zwiększa. Masz twarde, napęczniałe węże wychodzące z zbiorniczka wyrównawczego ? ?
Opublikowano

Należałoby zrobić test na obecność spalin w płynie , chociaż nie zawsze jest miarodajny.

Powiadasz że założyłeś korek od e36, jak to nie jest nowy oryginalny korek to dalej nie wiemy czy on jest prawidłowy.Doświadczony mechanik to uciska węże i od razu wie czy nie jest zawyżone ciśnienie w układzie.

..........................................................................................

Generalnie to na privy nie prowadzę korespondencji.

Opublikowano
No tak. Dzisiab pojawil sie nowy problem bo w aucie skacze temperatura do czerwonego pola i jak sie przegaxuje to spada. Dzieje sie tylko tak na wolnych obrotach.
Opublikowano

Bezpośrednią przyczyną podskoku temperatury to bym podejrzewał brak obiegu, a to z powodowane przez zapowietrzony układ albo niewydajną pompę .

Jak pompa to proste wymienić i spokój, ale jak się zapowietrza do problem może być bardziej złożony, chociaż dla fachowca do opanowania.

..........................................................................................

Generalnie to na privy nie prowadzę korespondencji.

Opublikowano
problem tkwił w korku i odpowietrzeniu. Dla zainteresowanych moj sposób na poradzenie sobie z tym odpowietrzamy metoda odkrecamy odpowietrznik i ustami (tak ustami) dmuchamy do zbiorniczka i gdy zacznie wyciekac płyn z odpowietrznika dokrecamy go. A z korkiem jest tak ze dokrecam go w opór i pozniej odkrecam tak aby powietrze schodzilo a płyn nie. Po takim zabiegu temperatura w normie czujnik sie nie zapala a węze od chlodnicy miekkie.
Opublikowano
Widzę że opanowałeś zasadę działania systemu chłodzenia. Tak czy tak to sie nie daj uśpić i jeszcze przez jakiś czas to sprawdzaj bo przy małych przedmychach problem jest cykliczny.

..........................................................................................

Generalnie to na privy nie prowadzę korespondencji.

Opublikowano
Tak jakos dalem sobie rade. Jeszcze zrobie test na co2 dla pewnosci czy z glowica wszystko gra. Tak czy siak juz jestem zadowolony z tego co udalo mi sie zrobic a mechanika nie

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.