Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano (edytowane)

Witam!

Na wstępie chce zaznaczyć ze nie oczekuje od forumowiczow zdiagnozowania mojego problemu w jednym poscie bo nikt nie umie wrozyc z koli ,a także darujmy sobie komentarze typu może wymien to może tamto po co zasmiecac temat i forum.chciałbym przeczytać sugestie wskazówki osób które znają tematyke a przede wszystkim miały już same doświadczenie lub styczność z podobnym przypadkiem.spróbuje opisać problem na tyle jasno i wyczerpująco aby można było zrozumieć istotę tego przypadku.

Mianowicie mamy do czynienia z autem BMW 730d rok prod 12-2006 231ps.

Auto zakupilem pod koniec stycznia po zakupie w połowie lutego będąc w pl w aucie zmienilem olej silnikowy filtry ,olej skrzynia,świece żarowe,usunięte zostały klapi z kolektora przyszły zaslepki.wrocilem do Niemiec i po ok miejscu czasu przejechaniu ok 3000 km w tym trasa z pl (1000km) na wyświetlaczu pojawiło się żółte wskazanie oleju -komunikat "za dużo oleju silnikowego" pokrywało się to z pomiarem na bagnecie było ponad max!

Auto na warsztat i po podłączeniu pod komp ustalono że błąd sterownika świec i błąd dotyczacy regeneracji filtra dpf.

Wymieniono sterownik skasowano błędy i miało być ok.oczywiście olej zmieniony bo ustalono że jest zmieszany z ropa ktora dostaje sie do silnika w momencie prowadzenia regeneracji filtra ,a proces ten zostawał przerywany w skutek UW uszkodzonego sterownika.po przejechaniu kolejnego 1500 km tylko w mieście poziom oleju znowu poszedł do góry ponad max na bagnecie na żółto święci wyświetlacz.znów mechanik połączył pod komp i jest błąd regeneracji dpf.uznano że jednak jest zapchany. I nie jest w stanie przeprowadzić w pełni regeneracji .zatem filtr do czyszczenia przy okazji katalizator wszystko było mocno wręcz zalane .podejrzenie padło w pierwszej chwili na turbo ale stwierdzono że jeżeli nie kopci oleju nie ubywa auto ma moc to nie wina turbo.więc skąd te mokre ślady za turbina?wszystko wyczyszczone złożone spowrotem włożony nowy jakiś sensor przy PDF teraz musi być ok.więc parę dni wolnych wypad na pl zrobione na autostradzie 3000 km w ta i spowrotem auto ma moc nie kopci żadnych ubytków ani wzrostow oleju.po powrocie przez ostatni tydzień i przejechaniu 400km po mieście auto znowu ma więcej oleju.po podłączeniu pod komp zero błędów.

Problem irytujacy mechanicy oczywiście rozkładają ręce masa kasy już wydana a ją z problemem ciągle w tym samym miejscu. najdziwniejsze jest czemu po przejechaniu do pl i z powrotem nie ubyło nie przybyło oleju a problem pojawił się znowu po przejechaniu w mieście paru set km.?jeżeli nie zakrecilem zbyt mocno i jest to wszystko w miarę zrozumiałe proszę o sugestie gdzie ewentualnie można by jeszcze szukać przyczyny bo niestety usuwam na razie skutki a przyczyną jest nie odkryta:(

Edytowane przez luki0904
  • 3 tygodnie później...
  • 2 tygodnie później...
Opublikowano
Więc tak dpf był oczyszczony chemicznie razem z katalizatorem ponieważ wszystko było mocno zalane.przed czyszczeniem był błąd dpf który informował o przerwanym procesie regeneracji.w skutek jak się niby okazało owego zapchania.teraz po naprawie nie ma błędów dpf.auto było w Aso na diagnostyce komputerowej i panowie stwierdzili że wszystko ok podczas przejazdu uruchomili z komputera jeszcze raz wypalanie i niby ok.stan oleju się ustabilizował ale martwi mnie dymienie które pojawiło się że trzy razy od tej naprawy.jest bardzo intensywne na początku biala barwa potem niebieska.po przejechaniu dzisiaj 15 km i zestawieniu za sobą zasłony dymnej raz większej raz mniejszej zastanawiał się czy tak wygląda proces wypalania czy może turbo siada???
  • 2 tygodnie później...
Opublikowano
Kolego wygląda mi na to ze możesz mieć uwalone termostaty. W mieście stojąc w korku to temperatura ci wzrośnie i zaczyna się proces wypalania, ale jak zaczniesz jechać temperatura spada bo termostat jest cały czas otwarty, lub dojeżdżasz do celu , gasisz silnik i przerywasz proces dopalania. Wejdź w ukryte menu i sprawdź temperaturę silnika
Opublikowano
Sprawdzałem w zeszłym tyg temp właśnie w ukrytym menu nie osiąga właściwej temp.po 2 godz jazdy po mieście dochodzilo do 90 ale wystarczylo że ryszylem i "przewialo"i temp spadła do 80 więc termostaty szmelc do tego chyba jeszcze przepływka prawdopodobnie więc pomału znajduje nieprawidłowości.szkoda że! Ani mechanicy że zwykłego warsztatu u których zrobiłem dpf-a ani fachowcy z Aso nie wylapali tego a kasa za usługi leci.
Opublikowano
No to kolego masz odpowiedz, wymieniaj termostaty i na autostradę trzymaj 3 tys obrotów ,silnik złapie temperaturę i zacznie się dopalanie dpf ,i po sprawie. Później zapomnisz ze masz dpf,będzie robił wypalanie a nawet tego nie zauważysz. A co do termostatów to wymień naprawdę od razu dwa , jedna robota jedno spuszczanie płynu i niepowracanie do tematu. Pozdrawiam :D
  • 3 miesiące temu...
Opublikowano

Witam

Nie będę zakładał nowego tematu zeby nie zaśmiecać forum

Ja mam ten sam problem a mianowicie podnosi mi się poziom oleju w silniku. Wymieniłem już wszystko bo autko kupiłem w czerwcu i postanowiłem przygotować je do zimy

Nadmieniam ze auto kupiłem z padniętym TURBO przebieg 146k po wymianie turbiny na nową został wyczyszczony intercooler dpf egr przepływka a także wymienione zostały elektrozawory pierburga wszystkie węże pneumatyczne usunięte klapki w kolektorze ssącym no i oczywiście dwa termostaty. Poczytałem troszeczke na forum i stwierdziłem ze trzeba autko przygotować do zimy. Po tych zabiegach po dłuższej trasie Polska-Niemcy około 1200km w jedną stronę i jakieś 400km tu na miejscu po mieście olej jak przybywał tak przybywa. Po podłączeniu kompa pokazuje mi stały błąd sterownika DDE ale ten błąd pokazywało od samego początku więc jak autko odpala to na razie tego nie ruszam. Czy ktoś ma jakieś pomysły gdzie jeszcze szukać usterki i przyczyny nadmiaru oleju czy z góry usunąć mechanicznie i programowo DPF

Proszę o rady i z góry ślicznie dziękuje.

Opublikowano

a kolega "luki0904" niech się wypowie czy u niego sytuacja się ustabilizowała

 

Dodam jeszcze tylko ze jak padło turbo to było wymienione wszystko ale nie czyściłem tylko katalizatora

Opublikowano

A co ci tu radzić nie dopala ci filtra i tyle, skoro był zaje... to lepiej od razu DPF fizycznie i programowo wywalić.

Ja to zrobiłem u siebie i mam spokój.

  • 5 miesięcy temu...
Opublikowano

witam wszystkich udzielajacych sie do tej pory w moim temacie.mija prawie rok przejechane 30tys km.przez ten okres w miare sytuacja sie ustabilizowala tzn olej nie wzrastal ale pojawialy sie czasem dymienia z ukladu wydechowego uznalem ze nastepoje wtedy wypalanie i ten typ tak ma,tym bardzie ze po diagnozach komputerowych nie bylo bledow i powodow do niepokojow.to co mialo miejsce 2 dni temu skrecilem tel i jest na yt.cale zajscie mialo miejsce po przejechaniu nie spelna 40km z czego ok 20 przez miasto reszta na autostradzie.po zjezdzie w miasto zaczal kopcic....reszte widac na filmie....

 

 

 

 

 

https://www.youtube.com/watch?v=n6UB_m196EI

 

 

jakies sugestie? :cry2:

  • 4 tygodnie później...
Opublikowano

wiec w raamach informcji dla sledzacych temat uszkodeniu ulegla turbina puszczala olej od strony wydechu i prawdopodobnie owy olej zgromadzil sie w dpfi-e .doszlo do zapalenia sie oleju w filtrze stad tez tak efektowne dymienie i wysoka temperatura filtra.niestety filtr jest do wyrzucenia.

 

http://www.fotosik.pl/zdjecie/7383e80625199bab

 

http://www.fotosik.pl/zdjecie/d9a25dc747a734d8

 

http://www.fotosik.pl/zdjecie/e24f53fd96ad48af

 

http://www.fotosik.pl/zdjecie/8cf38c29a790a0b4

 

http://www.fotosik.pl/zdjecie/ba36076b077b5c33

Opublikowano

tak jak piszesz marton4 wypalil sie na dobre:)i troche szczescia w nie szczesciu tez bylo;)

na dzien dzisiejszy turbina wyjeta pojedzie do sprawdzenia.po wstepnych ogledzinach po wyjeciu nie ma z nia jakiejs masakry.wirnik praktycznie nie ma luzu ,swobodnie sie obraca ale nie szczelnosc jak widac na zdjeciach jest mimo to duza.najbardziej mnie ciekawi a zarazem irytuje co bylo przyczyna jej rozszczelnienia?zmeczenie materialu?przebieg?poczekam na jakies diagnozy po sprawdzeniu turbo.a propo mial ktos doswiadczenie z wymiana turbo w swoim aucie wersja po lifcie 231ps?temat rzeka czy regenerowac czy nowa;)))).prosze o podpowiedzi tych ktorzy przerobili wymiane turbo w tej wersji i jak sie sprawdza w perspektywie krotrzego lub dluzszego czasu uzytkowania.

pozdrowka:)

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.