Skocz do zawartości

E46 320td Compact automat - drgania podczas przyspiesznia


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Powitał!

 

Miesiąc temu kupiłem w/w auto. Pominę milczeniem ile zajęło mi to czasu, co widziałem i z jakimi ludźmi miałem do czynienia...

Po miesiącu jazdy przyzwyczaiłem się i do samego auta jak i automatycznej skrzyni biegów (nawet nie szukałem automatu, tym bardziej diesla).

 

Podstawowe dane:

- przebieg 178k, na 99% oryginalny (sprawdzane na różne sposoby)

- rocznik 2003, więc na szczęście po lifcie

- łopatki są ponoć wywalone, ale jeszcze nie miałem czasu sprawdzić tego osobiście

 

Do rzeczy - przy przyspieszaniu pojawiają się mniej lub bardziej silne wibracje, coś jakbym jechał po "tarce". Objaw znika gdy tylko minimalnie odejmę gazu.

Najbardziej czuć to przy większych prędkościach, okolice 100-110km/h, chociaż lekko są wyczuwalne także wcześniej.

Z tego co zaobserwowałem problem pojawia się przy ok. 2100rpm, jakby tuż przed zmianą biegu na wyższy. Przy zrzucaniu biegu problem nie występuje.

 

I teraz pytanie do Was (bo do mechanika pojadę jak zmienię opony, te obecne są dość stare i m.in. z tego może wynikać małe ściąganie auta w lewo):

- czy to ewidentna wina sprzęgła i tylko to jest do wymiany czy może to być coś jeszcze?

 

Autem nie szaleję, za stary jestem na "typowego kierowcę BMW" ;)

Auto służy mi głównie na dojazdy do pracy, raz w miesiącu czasem trasa 2x150km.

 

PS. Spalanie po mieście (wg. komputera) 7.8L, z dystrybutora wyszło o 1L więcej, więc chyba bez tragedii jak na td w automacie?

Opublikowano

Cześć. Tarka jak to nazywasz to objaw zużywającego się konwertera, mam te same objawy i ten sam przebieg (na 100%) Wyczytałem to już na forum, regeneracja około 900PLN i wyciągąć skrzynie należy, dojdzie jeszcze nowy olej ,filtr , uszczelka. Na razie tak jeżdżę, bo nie jest to szczególnie dokuczliwe.

Co do spalania to musisz popracować nad autkiem. Również miasto , krótkie odcinki (max 13 km) i spalanie realne 7L (komputer 5,6L) a mam kombi i nie najlepszej kondycji wtryski.

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Jak kolega napisał konwerter pewnie do regeneracji. Ale nad spalaniem to musicie popracować. Ja mam do roboty moim automatem 5km. Po 4-5 godzinach przejazd 10 km i po 4-5 godzinach 1 km do domu i na zbiorniku robię 650km. Spalanie 9 z groszem. W takie mityczne spalanie po mieście 7 litrów nie wierzę, ponieważ BMW podaje że w cyklu miejskim wynosi ponad 9 litrów.
Opublikowano

@Jack79

Wiem, że 2.0td to nie jest oszczędny silnik do jazdy po mieście, więc spalanie jest akceptowalne w moim przypadku. Do pracy mam jakieś 15km z czego połowę lecę obwodnicą.

jakbym jeździł tylko po mieście to pewnie miałbym takie jak u ciebie.

Na trasie za to spokojnie da się zejść do 6L przy 110-120km/h.

 

W 6l nie wierzę w korkach i przez światła ;)

 

Co do "tarki" to sprzedający mi mówił, że to "sprzęgło" ale na automatach się nie znam...

Fakt, da się z tym jeździć tylko coraz bardziej mnie drażni. Z kosztem ~1,5k PLN się liczyłem i pewnie mniej więcej tyle mnie to wyniesie. Bardziej mnie będzie bolało zostawienie samochodu w warsztacie :/

Jest jakieś niebezpieczeństwo dalszego użytkowania auta z taką usterką? W sensie - posypie się to albo coś jeszcze z tego powodu?

 

No i jak się dokładnie ta część nazywa, bo "konwerter" mało mi mówi i ciężko mi coś w necie znaleźć.

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Co do spalania to trasa za miasto rzeczywiście obniża sporo spalanie.

Konwerter czyli sprzęgło hydrokinetyczne. Jeszcze nie miałem z nim problemu, więc nie mam pojęcia czy z uszkodzonym jazda szkodzi. Ale w sumie po co się męczyć. I tak do naprawy więc trzeba będzie to zrobić.

Opublikowano

Co to konwerter to chwilę później ogarnąłem ;)

Fakt, z tego co wyczytałem w necie to objawy ewidentnie wskazują na ten element. Dzisiaj wracając z pracy potwierdziłem - 110km/h i zaczyna szarpać.

Wyjścia mam dwa:

1. pozbyć się auta na tydzień i do tego min. 1500zł (wersja optymistyczna)

2. jeździć poniżej 110km/h, odłożyć sobie kasę na naprawę (czytaj: przeczekać do grubszego przeglądu przed zimą) i ew. załatwić to w trakcie urlopu

 

Dzięki za informację koledzy :cool2:

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.