Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Przez przypadek zauwazylem ze mam odwrotnie podpiete wezyki do elektrozaworu (podpietego pod kolektor) sterujacego zaluzja chlodnicy. Do krocca do ktorego powinien byc podlaczony wezyk z magistrali podcisnieniowej jest podpieta gruszka zaluzji, a do drugiego krocca (odpowiedzialnego za prace zaluzji) jest podpiety wezyk z magistrali. Jakie moga byc tego konsekwencje na pozostale uklady podcisnienia, bo to ze zaluzja nie dziala mi jak trzeba (po wylaczeniu auta zaluzje nie otwieraja sie, a powinny) to wiem, ale co z reszta???

 

 

Wysłane z mojego iPhone przez Tapatalk

Opublikowano
Po wyłączeniu silnika żaluzje muszą się otworzyć! Bo zanika podciśnienie w układzie, zaciągające gruszkę. Jeśli tak nie jest to gruszka zatarta lub cięgła :)
Opublikowano
chyba nie do konca tak jest u mnie żaluzja cały czas zamknięte jedynie kiedy się otwierała to gdy wężyki podciśnienia były sparciałe po ich wymianie są cały czas zamknięte
Opublikowano
Po wyłączeniu silnika żaluzje muszą się otworzyć! Bo zanika podciśnienie w układzie, zaciągające gruszkę. Jeśli tak nie jest to gruszka zatarta lub cięgła :)

Zgadza sie, u mnie po wylaczeniu silnika sa caly czas zamkniete. Gruszka jest sprawna, bo wystarczy ze wypne z niej wezyk i zaluzje sie otwieraja.

 

W tym watku -> http://acthxtg.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?f=69&t=225137

 

Kolega mial identyczny problem i identycznie ZLE podlaczone wezyki. Dostep do nich niestety jest dosc trudny - szczegolnie do tego wykonawczego krocca, dlatego pytam czy takie nieprawidlowe podlaczenie ma jakis negatywny wplyw na pozostale elementy ukladu podcisnieia. Pewnie przy okazji sciagania kiedys tam kolektora podlacze te wezyki prawidlowo, teraz nie usmiecha mi sie sciagac specjalnie kolektora zeby zamienic dwa wezyki miejscami. No chyba ze caly uklad podcisnienia moze przez to dzialas nieprawidlowo/z opoznieniem itd...

 

chyba nie do konca tak jest u mnie żaluzja cały czas zamknięte jedynie kiedy się otwierała to gdy wężyki podciśnienia były sparciałe po ich wymianie są cały czas zamknięte

 

No wlasnie z tego co czytalem to po wylaczeniu silnika zaluzje powinny sie otworzyc... Zreszta wg tego -> http://www.realoem.com/bmw/enUS/showparts?id=AP71-EUR---E46-BMW-320d&diagId=17_0142 schematu wezyk nr 10 idzie u mnie do magistrali a wezyk nr 12 idzie do gruszki a wiec odwrotnie.

 

 

EDIT: Wlasnie doczytalemze wystarczy odkrecic zawor EGR a dostep do elektrozaworka pod kolektorem powinien byc w miare dobry, takze temat mozna zamnac :)

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.