Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

witam wszystkich co prawda mam x3 2.0d ale postanowilem napisac w dziale e46 ponoewaz obstawiam tu wiecej specjalistow od tego silnika. Otoz mam problem ktory pojawil sie dzisiaj.Auto jezdzi normalnie do 80 na 4 biegu na 5 i 6 max 100.Wydaje sie jakies zmulone jakby nie chcialo w ogole jechac..czy ktos mial podobny problem?Gdzoe szukac przyczyny?Chwiliwo nie mam sie jak podpiac pod kompa stad ten post.

 

Dzieki i pozdrawiam,

Mateusz

Opublikowano
tak na szybko jeżeli to stało się nagle to sprawdz przewody podciśnienia może któryś pękł lub spadł oraz przewody powietrza może jest nieszczelność
Opublikowano

Włączył się Tobie tryb awaryjny. Na poczatek zdejmij obudowy I zobacz co sie pod nimi dzieje. Rury dolotu, turbo popatrz na połączenia. intercooler. Może być wiele rzeczy wiec trzeba troche poszukać.

Pozdr

Opublikowano

Siemanko,

 

Sprawdzałeś przepływomierz? Miałem podobne objawy w E46 i okazało się, że padła przepływka :)

 

pozdro!

Opublikowano
Dzisiaj auto jedzie do mechnika ale też wstępnie pomyślałem o zaworze egr albo przepływka aczkolwiek moze byc cała masa innych rezczy pewine;/
Opublikowano
Sprawdzaj od najprostszych rzeczy, polaczenia opaski. Miałem podobnie gdy zsunela się rura z egr doprowadzająca powietrze do egr. Sprawdz cala drogę powietrza od turbo po kolektor zaoszczędzisz wymyślania mech. Chyb ze masz swojego sprawdzonego.
Opublikowano
Wlasnie jestem u mechaniora wiec zaraz wjezdAm u posprawdzaja te polaczenia.Auto na 1 i 2 biegu coagnie normalnie od 3 biegu dochodzi do 3 tys obrotow normalnie a potem juz slabo bardzo ciagnie...:/
Opublikowano
Wg mechanika przwody siedza i jest ok.Poprawil jedna jakas rure ale bez poprawy podczas jazdy.Wieczorem auto zostawiam koledze co robi glownie Beemki.Po podpieciu kompa byl jakis blad przeladowania cisnienia turbiny. Ktos ma jeszcze pomysly?
Opublikowano

Turbinę masz sterowaną elektronicznie, prawda ?

 

Czy jak zamula to obroty spadają czy rosną a i tak "nie jedzie" ?

Opublikowano
Niema co gdybać tylko podłączyć do kompa z programem tylko do BMW, Jak ci tu już napisano auto wpada w trym awaryjny a to się nie dzieje bez przyczyny.Komputer dostaje złe ( nie logiczne) informacje więc je odrzuca i wpada w tryb awaryjny.

..........................................................................................

Generalnie to na privy nie prowadzę korespondencji.

Opublikowano
Turbinę masz sterowaną elektronicznie, prawda ?

 

Czy jak zamula to obroty spadają czy rosną a i tak "nie jedzie" ?

 

A wiec tak:

1 i 2 bieg opor kreci sie do samego konca jedzie normalnie, wrzucam 3 bieg do 2900-3000 obr jest wszystko ok nagle przyspiesEnie spada tak ze ledwo sie rozpedza (obroty minimalnie rosna) a jak pod gorke to obroty stoja..ogolnie nawet jak z 4 biegu zredukuje do 3 gdzie lapie np 4 tys obrotow to raz na kilka razy zbierze sie normalnie...

Opublikowano

Nowe info:

Auto podpiete pod kompa - przeladowanie turbiny-blad skasowany.po probnej jezdzie juz go nie ma ale auto zachowuje sie tak samo:

Przewody, rury, opaski, caly dollot, kolektor, jalkies ciegno czy silownik przy turbo jak i sama turbina sprawdzona geometria rowniez chodzi jak nowa.

Nie wiem gdzie dalej szukac przyczyny...moze glupie odpiecie aku cos pomoze.....

Opublikowano

Dla mnie to mechanik nie ma odpowiedniego programu do BMW tylko czyta i kasuje programem uniwersalnym do wszystkich aut, a z tego to się wiele nie dowiesz.

Hmm... po prostu może nie dostaje tyle paliwa ile potrzebuje , tylko aby to wykluczyć to trzeba zrobić pomiary czy pompa paliwowa daje odpowiednie ciśnienie i czy na CR mamy odpowiednie ciśnienie, itd

Spróbuj odpiąć przepływkę i tak pojeźdzć.

..........................................................................................

Generalnie to na privy nie prowadzę korespondencji.

Opublikowano

Witam ponownie, problem rozwiązany, na szczęście obyło się bez ingerencji mechanicznej i wymianie części. Więc do rzeczy: Podjechaliśmy do zaprzyjaźnionego już kolegi Przemka który wielokrotnie pomagał i ratował w trudnych sytuacjach z autem:) Padło na zapchany filtr DPF. Pierwsza myśl - wycinka ale Przemo zawsze ma mądre pomysły zaproponował wymuszenie wypalenia filtra na trasie:) Pojeździliśmy ze 2h stała prędkość 90km/h na 4 biegu. Początkowo nie można była aktywować wypalania filtra mimo że wartości które były wymagane były spełnione. Jeździliśmy dalej w końcu autko się trochę odmuliło i zaczął sie proces wypalania. Po ogólnej jeździe przez ponad 2 godziny filtr wg komputera był oczyszczone od razu z rury zapachniało innym powietrzem:) Wartości podczas testu zapchanego filtra 3-krotnie poza normą po oczyszczeniu wszystko lala.

Więc doszliśmy do wniosku, że skoro jest wszystko lux i auto "jakoś" się odpycha postanowiliśmy zrobic program że nie odpuchało się "jakoś" tylko lepiej i tak w aucie Przemo wgrał soft na 179 km i prawde mówiąc x3 2.0d po chipie na prawde fajnie jedzie:)

 

Może komuś przydadzą się moje wypociny, ważne że problem rozwiązany:)

 

 

Pozdrawiam,

Matias-e90

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.